Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis vaknat och funderar på hur jag ska göra. Igår kväll fick jag migrän. Fick sätta mig i hallen och andas lite, sedan krypa till sängen innan jag låg där en stund och grät för att huvudvärken var så extrem. Nu när jag vaknat är allt mycket bättre, men inte bra. Vet inte om det blir värre om jag jobbar eller blir bättre oavsett om jag är hemma eller jobbar. Vill inte sjukanmäla mig i onödan, men måste fatta beslut väldigt snart.

Somnade om en stund. Sover sådär. Vet inte om det är för att det är semester och jag inte behöver så mycket sömn eller vad det är.
Dricker kaffe och har ätit tekaka.
Belgien slog USA i natt och det tycker nog majoriteten av oss var underbart.
Ska ut och jogga kvällen/nattens mål eftersom jag är med i den jäkla VM-utmaningen.
Fått ränta från en fasträntekonto.
Ska nog fira med sushi.
Trodde jag. Det var stängt pga personliga skäl läste jag precis.

Somnade om en stund. Sover sådär. Vet inte om det är för att det är semester och jag inte behöver så mycket sömn eller vad det är.
Dricker kaffe och har ätit tekaka.
Belgien slog USA i natt och det tycker nog majoriteten av oss var underbart.
Ska ut och jogga kvällen/nattens mål eftersom jag är med i den jäkla VM-utmaningen.
Fått ränta från en fasträntekonto.
Ska nog fira med sushi.
Trodde jag. Det var stängt pga personliga skäl läste jag precis.
Det viktiga är väl hur utvilad du känner dig, inte hur många timmar du sover?

Trött och huvudvärk. Tre dagar kvar till semester, kämpa!
Har ingenting att göra. Väntar på kompletteringar och svar från folk som förmodligen har semester. Kan inte starta upp en massa annat heller, dels för att jag snart går på semester och dels för att jag kommer ha mycket i höst. Jobbigt läge.

Absolut men det jag som brukar sova 7-9 timmar utan avbrott sover nu betydligt mindre och vaknar flera gånger. Det gör ju ändå att jag funderar. Och hur länge känner jag mig utvilad?
Vad menar du med det sista? Känner du dig "normalpigg" efter att du har sovit?

Annars är förklimakteriet en tid när man ofta börjar sova sämre och t.ex. vaknar flera gånger per natt. Det var väldigt länge sedan som jag sov en hel natt utan ett antal avbrott.

Vad menar du med det sista? Känner du dig "normalpigg" efter att du har sovit?

Annars är förklimakteriet en tid när man ofta börjar sova sämre och t.ex. vaknar flera gånger per natt. Det var väldigt länge sedan som jag sov en hel natt utan ett antal avbrott.
Jag menar att hittills känner jag mig utvilad men hur länge kommer jag kunna sova dåligt innan jag känner mig sliten?
Men jag var sliten när jag gick på semester så jag kanske bara är utvilad.

Har ingen om förklimakteriet men manma kom inte dit förrän efter 50 och jag har varit som henne med annat så jag gissar att det inte är dags än.

Jag menar att hittills känner jag mig utvilad men hur länge kommer jag kunna sova dåligt innan jag känner mig sliten?
Men jag var sliten när jag gick på semester så jag kanske bara är utvilad.

Har ingen om förklimakteriet men manma kom inte dit förrän efter 50 och jag har varit som henne med annat så jag gissar att det inte är dags än.
Tänker att du kanske inte behöver lika många timmar nu när du har semester jämfört med när du jobbar?

Kom upp i ganska bra tid idag, måste nog försöka vända tillbaka dygnet. Ska äta frukost nu och sen bestämma vad jag ska hitta på idag.

• Gilla
Reactions: Sel
Vinkat av bror och kan nu återgå till normal lunk. Och nykterhet :D

Bror verkar skeptisk till min matlagning så vi har ätit ute varje dag utom en. ;) Massa prat, träffat kusin och åkt en del bil. Trevligt att ses. Vi är halvsyskon och ensambarn bägge två. Vuxit upp i varsin familj och är ändå väldivgt lika.
Varje gång kan vara den sista eftersom han passerat 80 och bor utomlands. Så avskedet är lite vemodigt.
Noterar lite roat att det märks att vi har rejäl åldersskillnad. T.ex i synen på kvinnor. Och vad som är en "man".
Nyttigt för mig att möta sånt, jag lever i en kvinnobubbla med mängder av starka kvinnor runt mig. Glömmer att könsrollerna fortfarande existerar så konkret.

Tänker klaga hos clas ohlson. Trots att det gått ett stort antal timmar så är det fortfarande kladdigt och har inte fäst som det ska. Det är meningen att det ska vara ett såndär locite två tuber som man blandar och då sitter det som berget. Men icke.

Det ekar tomt även på min jobbfront så jag slösurfar en stund i väntan på nästa möte. Känner mig helt dränerad på energi för andra dagen i rad vilket är synnerligen irriterande. Tror jag ska ta lite sista minuten-ledigt och ta en långhelg på Islay med den lilla husbilen - vi var på Arran med den i helgen som gick men det var så hopplöst dåligt väder (alltså även med skotska mått mätt, det säger ändå en hel del...) att vi är sugna på lite revansch ;) Väderprognosen säger 22 grader och strålande sol på Islay i helgen samt nästa vecka, så det känns lovande!

Tänker klaga hos clas ohlson. Trots att det gått ett stort antal timmar så är det fortfarande kladdigt och har inte fäst som det ska. Det är meningen att det ska vara ett såndär locite två tuber som man blandar och då sitter det som berget. Men icke.
Vad står det angående torktid? Jag limmade en kattlucka på en dörr för några år sedan. Det fanns inte tillräckligt med material att skruva i pga att det är en modern innerdörr. Det tog MÅNGA timmar innan det var torrt. Minns att jag fick "stötta upp" så kattluckan höll sig på plats medan det torkade. Men det har hållit väldigt, väldigt bra. Exakt vilket lim jag använde vet jag inte, men det var också två tuber som blandades.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund