Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag surfar inte ofta på mobilen så jag har comviq. Varje gång deras rabatterar tar slut så ringer jag och säger att jag ska byta, då erbjuder de raskt ett nytt rabatterat pris. Senast så band jag det på 79 kr månaden/3GB. Och har jag inte använt all surf en månad så förs det över på nästa.

Blev änna överrumplad när en hjort på hemvägen plötsligt for ut från bönorna brevid vägen och strök bilen (Ingen duns alls!) och fortsatte. Ringde som sig bör polis, märkt ut platsen och haft kontakt med eftersök. Får koppla av I soffan till en gammal buskis-fars (igen, snart gått igenom alla 😅) en stund. Nästan konstigt och knappt jag vågar andas det- att det aldrig varit en incident under 8,5 år i stallet (HITILLS) med massa hjortar på den vägen - är väl ett litet under I sig.

I natt fick en barndomsvän flyga vidare efter en längre tids sjukdom. Idag fyllde älskade pappa år. Så jag sminkade på mig och vi åkte och åt gott på restaurang i hamnen och firade livet. Så som hon alltid gjorde.
Vi spankulerade runt, shoppade och avslutade med glasserian i hamnen.
Sen hem och vara i nuet med hundar och hästar.
Känns oerhört orättvist att en helt fantastisk familj nu saknar mamma, dotter, syster. Även om alla såklart önskar henne frihet och frid.
Men jag är tacksam över en fin dag med folk jag håller kär. ❤️
Och godnatt-mys med dessa!
IMG_6919.webp

Nyss fått dödsbesked, släkting som dött i en olycka. Känns konstigt, han var några år yngre och jag har känt honom hela hans liv. Jag har varit så jäkla rriterad på honom, men nu när han är död känns det konstigt tomt. 😐
Jag beklagar. <3 Man vänjer sig vid alla möjliga sorters människor och när de försvinner känns det tomt och märkligt oavsett ibland.

Försöker hålla mig vaken i bilen på väg hem från Islay. Vilken alldeles fantastisk liten ö! Vi har vandrat, surfat, ätit gott, latat oss på stranden, pratat med fantastiska lokalbor och undertecknad har badat i havet inte mindre än tre gånger. Många av de kritvita stränderna med sitt knallturkosa vatten skulle lätt kunna misstas för vilken karibisk strand som helst, men favorit-vyn är nog ändå den här fyren som vi promenerade ut till idag (och stötte på en flock angoragetter i samma vända 😍):

20260713_151504.webp

Ska äntligen äta middag. 😅
Kom hem strax efter fem, matade katten och såg till att vara hemma en liten stund med honom eftersom han varit ensam hela dagen. Lovade att vi skulle gå ut sen. Cyklade upp till hus och städade och klappade städkatt. Handlade på vägen hem. Satt ned en halvtimme eller så, slängde in långsamkyckling i ugnen och tog ut den mycket högljutt klagande katten i parken en timme. Mötte igelkott. Har kokat ris.
Slut som artist.

Funderar på flugor.
Vanliga husflugor verkar ha väldigt svårt att hitta ut igen när de flugit in genom en balkongdörr på glänt eller liknande, även om man öppnar ett fönster nära dem. Medan spyflugor, som bara är några få millimeter större och rimligen har liknande förutsättningar ifråga om födosök, fortplantning etc, som regel är fantastiska på att hitta ut själva om man bara öppnar ett fönster till eller föser dem i rätt riktning. Mer som ett bi eller humla. Litet fascinerande imho.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund