Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med lite tur är bilen klar i eftermiddag. Inte optimalt eftersom jag då måste gå en ytterst svettig promenad för att hämta den. Kanske väljer att hämta den imorgon förmiddag istället.

• Gilla
Reactions: Sel
Apropå vinter
Mina vinterkläder är rätt mycket för stora nu
Men tänker att det är bra då jag är mer frusen och då får plats med en fleece under
Vi får se till vintern som inte är så långt bort här

• Gilla
Reactions: Sel
Ja, det har jag redan koll på men det hjälpte inte i vintras. Jag hade oftast overall (tjock sådan) på jobbet i vintras, som jag tidigare vinter plockade fram vid typ -15.. Har bra jacka osv också men overallen är klart varmast. På jobbet har jag även dyra underställ i ull (det är något som vi får av jobbet, som del av uniformen). Men just händerna blev som is, även när jag kände mig lite för varm i övrigt. Handskar får jag nog köpa privat i år - vi har en butik/leverantör som vi får hämta ut kläder från och jag hämtade ut flera par handskar i olika mtrl och modell i vintras, men de funkade bevisligen inte alls så jag får nog bita i det sura äpplet. Ska försöka hitta en liner i ull, att ha under andra handskar. Jag hade handvärmare etc också. Irriterande är att jag som sagt inte haft problem innan den senaste vintern. När jag hade häst så funkade det (tack och lov!!) utmärkt, så är rätt frustrerad och lite orolig för framtiden - vill ju ha häst igen nån gång. Oh well.

Däremot är just en elväst en av de saker som nog lär köpas till den kommande vintern, mycket för att det känns som ett av de smidigare och mer allsidiga alternativen. Och handskar, och sulor/strumpor.

Men ja. Jag vill inte kapa den här tråden. Konstaterar mest att jag får sälla mig till skaran som har lättare att hantera värmen än kyla!
Jag har använt back on track handskar under vanliga handskar vid kyla och då fryser jag inte. Sen vet jag att travet har nån form av elhandske också med värme. Kanske kan vara nåt?

Lite spak hankatt av catfight när en okänd grannkatt kommit upp i trädgården....Verkar oskadd sånär som på nån reva nedanför ett öga. Inte lika kul att få stryk själv som när han ger sig på stackars honkatten som ju är mycket mindre än honom 😝.

Nu ska jag sätta fart till stallet innan det blir alldeles för varmt! 😊

Happ lite lätt svullet I ögonvrån. Absolut inget i ögat.

Ridit två hästar. Den första gick bra. Den andra mindre. Har så sjukt mycket bromar och blinningar här, trots zebraridtäcke m.m. så funkar det mindre bra när dom väl vaknat för dagen. Jag fick ha långärmat i 27 graders värme....Älskar värme men just nu längtar jag efter 1 meter snö :cautious:

Ridit två hästar. Den första gick bra. Den andra mindre. Har så sjukt mycket bromar och blinningar här, trots zebraridtäcke m.m. så funkar det mindre bra när dom väl vaknat för dagen. Jag fick ha långärmat i 27 graders värme....Älskar värme men just nu längtar jag efter 1 meter snö :cautious:
Det finns massor här också. Jag ärdränkt i myggsprej när jag är i trädgården :rage:

Jag har ibland anklagats för att vara perfektionist, eller pedant. Jag håller kanske inte med, men när jag vaknade i morse och bäddade sängen, vädrade huset, gjorde en hudvårdsrutin och plockade sedan blommor i trädgården till frukostbordet så insåg jag att ingen kommer kunna övertala mig igen om att livet skulle handla om någonting annat än allt det här lilla. Det är en befrielse att inse det, att de här småsakerna för mig lycklig. Det blir ganska lätt att bli lycklig då. När det bara handlar om rena lakan och en fin topping på gröten och inte så mycket mer än så egentligen.

Kom nyss hem från en långre promenad med hunden. Det är varmt men inget solsken att tala om så jag klarade det, om än genomdränkt av svett

På skogsbilvägen mötte jag en stor groda och såg ganska många små sandhögar med ett hål i mitten. Mellan hjulspåren är det finare sand och inte så packat.
Någon art av sandbin :love:
Blev inte sämre av att det längs en sträcka fanns gott om stor blåklocka.

Vi är på väg hem till våran halta lotta får vi se om hon blivit bättre eller om vi får ta kattdoktorn.

Ajdå. Vad hänt? Har lite is i magen (ja ögon är viktigt! Men så länge det inte ä I får man ju i dessa dagar ha mer is i magen än innan då en kunde åka i panik "för minsta lilla") Och tvättar och håller koll till imorgon, annars får det bli doktoren

Brukar längta efter 20 minus och mängder med snö redan i början av sommaren när myggen torterar mig men faktiskt inte hänt denna sommar 😁🙏

Ajdå. Vad hänt? Har lite is i magen (ja ögon är viktigt! Men så länge det inte ä I får man ju i dessa dagar ha mer is i magen än innan då en kunde åka i panik "för minsta lilla") Och tvättar och håller koll till imorgon, annars får det bli doktoren
De jagade varandra förra veckan och Queen började halta. Blev bättre men det kom tillbaka på söndag sedan har vi varit borta. Så vi får se nu hur läget är...

Pojkarna har äntligen blivit klippta! 😂 :heart
20260715_132245.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok