Med lite tur är bilen klar i eftermiddag. Inte optimalt eftersom jag då måste gå en ytterst svettig promenad för att hämta den. Kanske väljer att hämta den imorgon förmiddag istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inom samma yrke? Annars har jag för mig att man ska ha rätt till det för att testa på annat yrke? Kan ha fel här dock.Det skulle min chef behöva godkänna isåfall, och det känns ... osannolikt med tanke på hens temperament![]()
Jag har använt back on track handskar under vanliga handskar vid kyla och då fryser jag inte. Sen vet jag att travet har nån form av elhandske också med värme. Kanske kan vara nåt?Ja, det har jag redan koll på men det hjälpte inte i vintras. Jag hade oftast overall (tjock sådan) på jobbet i vintras, som jag tidigare vinter plockade fram vid typ -15.. Har bra jacka osv också men overallen är klart varmast. På jobbet har jag även dyra underställ i ull (det är något som vi får av jobbet, som del av uniformen). Men just händerna blev som is, även när jag kände mig lite för varm i övrigt. Handskar får jag nog köpa privat i år - vi har en butik/leverantör som vi får hämta ut kläder från och jag hämtade ut flera par handskar i olika mtrl och modell i vintras, men de funkade bevisligen inte alls så jag får nog bita i det sura äpplet. Ska försöka hitta en liner i ull, att ha under andra handskar. Jag hade handvärmare etc också. Irriterande är att jag som sagt inte haft problem innan den senaste vintern. När jag hade häst så funkade det (tack och lov!!) utmärkt, så är rätt frustrerad och lite orolig för framtiden - vill ju ha häst igen nån gång. Oh well.
Däremot är just en elväst en av de saker som nog lär köpas till den kommande vintern, mycket för att det känns som ett av de smidigare och mer allsidiga alternativen. Och handskar, och sulor/strumpor.
Men ja. Jag vill inte kapa den här tråden. Konstaterar mest att jag får sälla mig till skaran som har lättare att hantera värmen än kyla!
Lite spak hankatt av catfight när en okänd grannkatt kommit upp i trädgården....Verkar oskadd sånär som på nån reva nedanför ett öga. Inte lika kul att få stryk själv som när han ger sig på stackars honkatten som ju är mycket mindre än honom.
Nu ska jag sätta fart till stallet innan det blir alldeles för varmt!![]()
Vi är på väg hem till våran halta lotta får vi se om hon blivit bättre eller om vi får ta kattdoktorn.Happ lite lätt svullet I ögonvrån. Absolut inget i ögat.
Det finns massor här också. Jag ärdränkt i myggsprej när jag är i trädgårdenRidit två hästar. Den första gick bra. Den andra mindre. Har så sjukt mycket bromar och blinningar här, trots zebraridtäcke m.m. så funkar det mindre bra när dom väl vaknat för dagen. Jag fick ha långärmat i 27 graders värme....Älskar värme men just nu längtar jag efter 1 meter snö![]()
Helt värdelöst, kan inte göra något här eller i skogarna utan att ha både långbyxor och långärmat annars blir man helt sönderbiten av dom.Det finns massor här också. Jag ärdränkt i myggsprej när jag är i trädgården![]()
Vi är på väg hem till våran halta lotta får vi se om hon blivit bättre eller om vi får ta kattdoktorn.
Ridit två hästar. Den första gick bra. Den andra mindre. Har så sjukt mycket bromar och blinningar här, trots zebraridtäcke m.m. så funkar det mindre bra när dom väl vaknat för dagen. Jag fick ha långärmat i 27 graders värme....Älskar värme men just nu längtar jag efter 1 meter snö![]()
De jagade varandra förra veckan och Queen började halta. Blev bättre men det kom tillbaka på söndag sedan har vi varit borta. Så vi får se nu hur läget är...Ajdå. Vad hänt? Har lite is i magen (ja ögon är viktigt! Men så länge det inte ä I får man ju i dessa dagar ha mer is i magen än innan då en kunde åka i panik "för minsta lilla") Och tvättar och håller koll till imorgon, annars får det bli doktoren