Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar längta efter 20 minus och mängder med snö redan i början av sommaren när myggen torterar mig men faktiskt inte hänt denna sommar 😁🙏
Vi har knappt inga mygg här vilket är rätt skumt för jag bor ju i skogen... däremot massvis med blinnigar/bromsar och knott i år! Så här illa var det verkligen inte förra året och då hade vi mer mygg:confused:

Vi har knappt inga mygg här vilket är rätt skumt för jag bor ju i skogen... däremot massvis med blinnigar/bromsar och knott i år! Så här illa var det verkligen inte förra året och då hade vi mer mygg:confused:

Är väl torrare, mindre vatten= mindre mygg överlag? Jo tack, blev biten av en blinning idag och styngflugan har kommit för två veckor sen 🤮.

• Gilla
Reactions: Sel
Labbe är nästan min dröm hund, förutom storleken. Den ska helst inte vara större än en cockerspaniel. Så länge vi bor som vi gör i stan med andra oansvariga hundmänniskor så vill jag ha en hund jag enkelt kan lyfta upp för att avlägsna mig från potentiellt farliga situationer. Nu är det ju inte aktuellt eftersom vi skaffade ponny, men om någon skulle hitta en sån typ av hund skulle jag kasta pengar efter dem :D
Det är tur att vi tycker så olika! Både labben och cockern är på min absolut inte-lista. :D
Men valparna var mycket riktigt ännu sötare idag än sist. Nästa vecka kommer de till och med att se ut som små hundar! 😅:heart Just nu är de ju mest gnorkande knyten, men det fanns någon liten ögonglipa.

Är det inom samma yrke? Annars har jag för mig att man ska ha rätt till det för att testa på annat yrke? Kan ha fel här dock.
Hm, jag googlade men Google kan ha fel.

Det är ungefär samma typ av arbete dock så jag klarar mig inte med det rättesnöret ändå 😅

Jag kör med Centaura efter ett tips från en veterinär och den är verkligen det bästa eftersom typ alla andra varit verkningslösa mot broms och blinningar, på mig har den funkat klockrent. Står det Vet. på förpackningarna vet man att dom funkar.:up:
Jag köpte nyss Prob deo med eukalyptus och citrongräss och blev förvånad över hur pass väl den fungerar :up: . Ena hästen kommer annars in med hela halsen full av bromsbett, men om jag sprejar med denna en gång/dag verkar hon inte alls speciellt attackerad.

Bleker utväxt och drog ut lite i resten av längderna med. Blir kanske bra hoppas jag, gått med utväxt lite väl länge nu, kunde ju fixat innan håret hann växa över 2cm.
Ska efter ursköljning ta och hämta ut paket, beställt kattmat samt kanske ska handla något mer till maten inväll.

Rotade fram bikinin och satte mig ute en stund med hundarna, men nu har vi sökt oss in till svalare temperaturer. Norpan, AKA Destructor, har roat sig med att bita sönder ett par dunkar ute på tomten så jag har samlat ihop plastbitar, två dunkar och en hink med lock som fallit offer för henne innan vi gick in. I morgon eller på fredag ska jag åka och slänga det och en trasig lampa som jag lagt i en kartong så ingen skadar sig. Sylvassa skärvor, räkade komma åt dem själv och skar upp ovansidan ena fingret när jag nuddade dem. 🤕

Jag köpte nyss Prob deo med eukalyptus och citrongräss och blev förvånad över hur pass väl den fungerar :up: . Ena hästen kommer annars in med hela halsen full av bromsbett, men om jag sprejar med denna en gång/dag verkar hon inte alls speciellt attackerad.
Den ska jag testa när centauran är slut. :up: Nackdelen med att känna en veterinär allt för väl är att det kan dyka upp saker på listan över det man ska handla när man åker till stan om listan ligger framme, sist på en inköpslista efter bröd och smör mm. stod det lopphalsband när hon varit förbi och det var INTE min skrivstil.:D

First vet sa till henne. TA DET LUGNT. Inte hoppa. 10 minuter senare klättrade hon . Hon sitter med tassen i luften ibland och haltar ibland. Klorna är felfria. Hon kloar gräver i lådan klättrar utan problem.
Är hon inte bra I början på veckan så vetrinär på plats. Kul i jul. 20 minuter ylande till stan iom veterinären 2 minuter med bil har semester.

:arghh: :rage: lyckades lägga två olika ordrar varav en var helt fel. Men nu kan jag inte avbryta ordern trots att den las för fem minuter sedan. Och nu kommer jag behöva betala frakten tillbaka. Varför oh varför läser jag inte alla detaljer. Fan.

Man behöver ju salt när det är varmt och pizza är ju godare än vätskeersättning.😇
Nu är det trav och sen fotboll.
Ni travintresserade missar väl inte elitloppsvinnaren senare i kväll!?
IMG_1118.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn