För mig är det känslan av att vara helt viktlös precis exakt när man vill, anpassa kroppen och få vikten exakt när man vill, och friheten i att kunna röra kroppen precis hur man vill.
Jag är typen som hoppar i efter frukost, ligger i till lunch då jag motvilligt går upp och äter - i bland har jag service och äter på klippan medan jag är i vattnet. Sen ligger jag i ett tag till.
Känslan mot kroppen är även den oslagbar. Allt är mjukt, inget trycker mot kroppen, ingen trist gravitation som trycker fotsulor eller kroppsdelar mot mark.
Vad gör jag alla dessa timmar? Simmar långt, upptäcker vikar, dyker ner och plockar upp botten och ser vad det var jag hittade för kul, spanar efter gulliga snokar och fiskar, kollar hur långt jag kan dyka, hur djupt jag kan dyka osv. Man hitta massor där i vattnet, eller nära vattenbrynet som när tre urgulliga rävungar var superintresserad av vad det var för märkligt djur i vattnet och kom bara 2-3 meter från mig. Men jag blev lite nervös när det kom två sälar och kollade in mig lite, men det blev en naturupplevelse det med.
Min stackars pappa som sett det här sedan jag var 5 år (det gick inte att få upp mig ur vattnet då heller) suckar bara och varnar om solsting.