Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1000018020.webp

Varit på konsert på den lilla badplatsen 🎶

Äter dagens andra glass och har äntligen en temperatur som är dräglig. Lyckats svimma två gånger idag för att värmen och blodtrycket inte lirar. Vi hade 31 grader i skuggan. Bara två dagar till enligt prognosen. (Och ja !!! det är jätterimligt att ha svårt för kylan också.

Mvh/ hon med både värmeväst och kylväst :angel: )

Vi har väldigt märkliga grannar, de snor folks katter och går över folks tomter och glor in genom fönstren
Den som bodde här innan jag köpte stället tog grannens post och ångade upp och läste för att sen klistra igen breven, dagens tidning fick grannen imorgon istället för han skulle ju läsa gratis, folkskygg var han också och en dag var han bara försvunnen, han hade flytt till Skåne och lämnat stället vind för våg. Det finns mycket mysko människor.O_o
Jag har fått grannars post när dom är på semester, betalat sopparäkningar till en grannes företag när han var bortrest, lagrat medicin som skulle kylförvaras mm. för här samarbetar vi, det är då grannsämjan blir på topp och vi stortrivs med varann, det är bara en granne en bit bort som är knepig men honom skiter vi alla i och han har fått på näbben en gång verbalt av en av jordägarna så han vill nog inte skämma ut sig fler gånger.

Hrm... Var det något som bet mig i handen?? För en liten stund sedan (jag hade precis varit utomhus) kände jag hur det började klia i handflatan (precis under långfingret). Det blev rött och svullet och jag har ett litet blåmärke där också. Konstigt :confused: ?? Nu har det lugnat sig, men det känns fortfarande som om det är en liten svullnad där.

Varning alla hejare på England, jag har nu satt mig för att titta på matchen och kan inte låta bli att heja på England :nailbiting: Jag ber om ursäkt i förväg :cry:

Jag frågade mitt barn vem vi hejade på och han sa Argentina så 🤷‍♀️
Jag trodde vi hejade på England :bag:
(Men det gör jag nog ändå, i smyg!)
Helt oslagbart, jag slår på när det är drygt 10 minuter kvar och laget jag hejar på leder men så gör motståndarlaget mål! 🤯

Jag känner mig som kanske @tanten (om jag minns rätt?) som inte kan slå på någon match när man hejar på ett lag :mad::cautious:

Senast ändrad:
Det blev en betydligt längre promenad än planerat, men det var superhärligt! Vi gick hela vägen upp till toppen på närmsta skogskullen. Där finns en helt ljuvlig äng, varvid vår idyll krackelerade något på grund av skräp som lämnats kvar vid eldstaden.. men jag tog med mig det mesta så vi gjorde väl lite nytta också.
Typiskt nog var det något slags galej nere i byn där de spelade säckpipor och Kim råkar tycka illa om dem, så det blev till att stanna för att blänga i parti och minut tills de slutade. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund