Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Sambon och jag mötte upp min moster med familj som Ă€r uppe och bor i morfars hus nĂ„gra dar, vid badsjön för ett hĂ€rligt dopp 😍. Samtidigt strax före drunknade en karl i 30 -Ă„rsĂ„ldern i en annan sjö nĂ€ra dĂ€r. Fy sĂ„ otĂ€ckt och tragiskt!
Plötsligt stod en kioskvagn- vÀldigt passande nÀr badplatsen Àr sÄ vÀlbesökt och verkligen Är och dar sedan den gamla kiosken var öppen!
PĂ„ vĂ€gen hem tog vi en annan vĂ€g istĂ€llet; mysig grusvĂ€g och sĂ„ hĂ€rligt att se 3 mjölkkor ligga och vila i sin hage 😍.

Bara för det kom menageriet med en överraskning! Kollegans son hade ocksĂ„ spökskrĂ€ckor ett tag men de dog för flera mĂ„nader sedan.... sedan hade de helt enkelt stĂ€llt undan terrariet utan att tömma det, och gissa vad de har nu?! SmĂ„ spökbebisar! 😍
De hade ingen aning om att skrÀckor kan föröka sig utan parning sÄ visste inte vad det var för smÄ varelser de hittat. :D

Nyduschad och frÀsch. SÀngen (som Àr vÀldigt hög nu) renbÀddad. Vi fÄr se hur mycket jag irriterar mig pÄ knarret och om det gör att jag till slut köper nya ben och fÀsten.

GÄtt en promenad och njutit av doften av smultron som dominerar just nu. HÀr Àr dikeskanterna fulla med smultron.
Ser fram emot nÄgra dagars regn och svalare temperaturer. Ska passa pÄ att fixa pÄ övervÄningen (dit ACn inte nÄr) nÀr tempen blir mer rimlig.

Nu dusch, sedan serie och en kopp te tror jag. 😁

Egentligen skulle jag tömma diskmaskinen och fylla i gĂ„rdagens middagsdisk, men jag orkar banne mig inte ta för mig nĂ„got vettigt nu. Har rotat fram nĂ„gra hörlurar, men de sitter PĂ„ öronen istĂ€llet för Över sĂ„ jag stör mig pĂ„ det. AnvĂ€nder de jag har till jobbet istĂ€llet, kĂ€nner att jag behöver invĂ€njningsperiod pĂ„ de andra! Jag Ă€r vĂ€ldigt besviken och ledsen pĂ„ den hĂ€r veckan. I dag försov jag mig en kvart och missade bussen ovanpĂ„ allt. Oroar mig för min syster som har en knöl i bröstet, vĂ€ntar mig det vĂ€rsta beskedet dĂ€r nĂ€sta vecka. Är bjuden pĂ„ barndop om tvĂ„ veckor och har ingen hundvakt sĂ„ kan inte gĂ„. Jag har inte ens trĂ€ffat mitt barnbarn Ă€nnu, som snart Ă€r tre mĂ„nader. Inte har jag ekonomi för en resa heller. Saker och ting har inte gĂ„tt som tĂ€nkt och planerat, tur veckan snart Ă€r över sĂ„ jag kan ta nya tag.

Jag har ingen aning om hur det ser ut och vad det har för serienummer sÄ det kÀnns inte sÄ möjligt. Jag tror mÄnga gör som jag och verktyget kom bort. SÀngen Àr alltsÄ ca 17 Är gammal.
Är det insexnyckel eller torx, tum eller millimeter? DĂ€r inte en insexnyckel helt passar sĂ„ funkar en torx men inte tvĂ€rt om. Jag lever ju ett liv bland fĂ€stelement av olika slag och stöter stĂ€ndigt pĂ„ överraskningar men allt gĂ„r att lösa, kanske inte med rĂ€tt verktyg men det gĂ„r att lösa. Kan du ta en bild pĂ„ hĂ„let dĂ€r nyckeln ska in sĂ„ kanske jag kan sĂ€ga vad som funkar.

Den blev ganska hög om vi sÀger sÄ. Perfekt höjd för sÀngbordet. Det gÄr nÀstan till höften pÄ mig som Àr kort.

18303.webp

Jag och sambon bestĂ€mde oss hastigt och lustigt för att testa lite fĂ€rdiglagade mĂ„ltider nĂ„gra veckor. Kommer till dörren. Vi har blivit alldeles för noll koll pĂ„ matbudgeten sĂ„ tar nĂ„n slags omvĂ€nd taktik för att fĂ„ ner den 😅

Men allt blir billigare Àn att bara köpa sushi och indiskt hej vilt :angel:
Kanske blir vi lite inspirerade ocksÄ.
Testar tre dagar i veckan till att börja med, start efter semestern. Blir kul :)

Födelsedag idag. Inget jÀmnt och inget speciellt. Men en usel början pÄ dagen blev Ätminstone bÀttre nÀr barnen och deras pappa bjöd pÄ glass och hade fixat present. Jag fick ocksÄ fina meddelanden frÄn ett par vÀnner, och har sen varit flera timmar i keramikstudion. Avslutar dagen med hÀmtsushi i soffan.

Grattis pĂ„ födelsedagen! 🎈

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn