Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att jag inte har möjlighet att komma ner och vara hundvaktTack!
Det har bara varit problem hela veckan.
Måndag: Hörlurarna jag använder i jobbet (Sony wh-1000xm5) slutade fungera i journalsystemet. IT ringdes osv och kom fram till att de behöver bytas ut pga uppdatering som Cosmic gjort. Avslutade jobbet med att använda mina hörapparater kopplade till datorn och det var extremt störande att höra allt runt om (tangentbord osv).
Tisdag: Epanfall pga stressen det här orsakade, hörlurarna har jag inte bara när jag skriver utan de är ett hjälpmedel för att skärma av från intryck till och från jobbet samt även på jobbet- och jag kan alltså ha vanliga glasögon, solglasögon ovanpå de vanliga, mina hörapparater i öronen samt keps på huvudet och ändå fungerar hörlurar med brusreducering och klockrent ljud (som inte bara är bas). Sov bort dagen mer eller mindre.
Onsdag: Migrän under natten och fortsatte under dagen. Gäller ju att passa på när hjärnan redan är "svag".... Sov bort den dagen också mer eller mindre.
Torsdag: Pratade med AF, vilket gick bra på sätt och vis, tyvärr kan man inte beställa en nyare variant av de lurar jag har så jag hade fått Bose quiet comfort ultra istället. De är säkert bra, men jag älskar ju dessa pga alla finesser de har också! Dessutom anser de inte att pedal hemma är hjälpmedel åt mig så det får arbetsgivaren stå för, men det påverkar inte mig åtminstone. När jag sedan skulle starta datorn var den död vad jag än gjorde med den. Samtal med chefen så fick jag ledigt och fick komma in i dag.
Fredag: Försov mig på morgonen lite, och missade bussen och kom en halvtimme sent till jobbet, tur jag har flex och lite fri arbetstid...
IT, jag och chefen ordnade datorn och hörlurarna så de behöver inte bytas ut. Hade med mig mina privata hörlurar för att testa i datorn, men det behövdes inte. Avslutade dagen på top genom att arbeta in 33 minuter på flexen (min arbetstid + tre minuter då)så nu har jag bara 4 timmar minus.... Handlade i affären, de hade inte sparris! Jag älskar sparris!!! Ville ha baconlindad sparris i dag. När jag skulle packa ner maten i min väska såg jag att hörlurarna, mina privata, har knäckts. De går inte att använda. Jag vill bara gråta!
Jag har ätit macka med ost istället för att göra god mat, orken försvann av alla motgångar. Pratade med syster om hennes knöl i bröstet, får höra nästa vecka hur pass det är... och har ingen hundvakt och kan inte åka till barndopet om två veckor. Inte har jag råd heller. Ibland blir jag bara skittrött på livet. Eller ja... det är för mycket.
Två dagar kvar på denna vecka.
Ja jag tänkte det, du hade varit välkommen, spionen känner du ju ocksåSynd att jag inte har möjlighet att komma ner och vara hundvakt
Hade gärna busat med rottisen
Ja stressen av hörlurarna i måndags satte hela veckan känner jag och sedan kom ju fler "olyckor" på det. Men ja, i dag och i morgon kvar så hoppas jag att nästa vecka bär med sig bättre och roligare utmaningar än krångel.Usch så slitsamt. Jag hade antagligen brutit ihop av en av sakerna.
I bland är livet verkligen inte kul.
Kram!
Jag måste korrekturläsa alla inlägg eftersom mina fingrar och hjärnan ibland inte samverkar och skulle jag inte göra det är det som syns på skärmen ibland inte läsligt för utomstående, varför skriva hemligheter med chiffer när det räcker med hjärntrötthet liksom, tur iallafall att jag inte är järntrött och har slutat skruva, svarva och fräsa.Ja det är verkligen inte kul med hjärntrötthet! Roligare kan man ha av sin tid! Men bara att acceptera och göra det bästa av situationen, blev riktigt glad för tre år sedan när jag fick hörlurarna och märkte vilken enorm förändring de gjorde i trafiken och på bussresorna för mig. Berättade det för AF som numera ger hörlurar till fler personer för att lugna deras högvarvshjärnor eftersom det var så bra för mig. De är verkligen ett vinnande koncept som har hjälpt flera.
För min egen del märker jag att orken blir mindre och mindre med åren dock, det har säkert märkts tex i mitt språk här på buke, fler märkliga språkfel än tidigare osv. Men ja, jag är vad jag är tyvärr.
Tänker samma ibland, jag hade ju häst i min ungdom, bodde ensam och tjänade (nästan) hälften av det jag gör idag. Men det är väl så som i inlägget som svarar på ditt, allt är dyrare nu… trist!Nej, verkligen inte! Men visst hajar man till när man börjar räkna på hur mycket pengar hästarna kostar. Jag fattar inte hur jag hade råd som student.
Haha, jag har sett något av dina fel ibland och reagerar då eftersom du inte brukar haJag måste korrekturläsa alla inlägg eftersom mina fingrar och hjärnan ibland inte samverkar och skulle jag inte göra det är det som syns på skärmen ibland inte läsligt för utomstående, varför skriva hemligheter med chiffer när det räcker med hjärntrötthet liksom, tur iallafall att jag inte är järntrött och har slutat skruva, svarva och fräsa.
Jag tar livet med en klackspark, det är som det är liksom och jag ödslar ingen energi på det jag ändå inte kan göra nåt åt utan försöker "förfalla med stil".![]()
Jag höll på att skriva hångel hahahaJa stressen av hörlurarna i måndags satte hela veckan känner jag och sedan kom ju fler "olyckor" på det. Men ja, i dag och i morgon kvar så hoppas jag att nästa vecka bär med sig bättre och roligare utmaningar än krångel.![]()
Jadå visst fräser jag, både på det ena och det andra viset.Haha, jag har sett något av dina fel ibland och reagerar då eftersom du inte brukar haMen ja det är ju svårt, mina smiter också förbi, inte hjälper det med en hjärnsynskada där synbarken i hjärnan har svårt att läsa av och tolka allt det som ögonen ser... så saker smiter förbi.
Som språkpolis i grunden är det PINSAMT
Så du fräser fortfarande?
Jag tar inte riktigt livet med en klackspark längre, när allt jag vill göra inte längre går på grund av funktionsnedsättningar blir livet fasligt tomt. Nu har jag jobbet kvar jag kan göra, än så länge och det håller jag hårt i!![]()
Tänker samma ibland, jag hade ju häst i min ungdom, bodde ensam och tjänade (nästan) hälften av det jag gör idag. Men det är väl så som i inlägget som svarar på ditt, allt är dyrare nu… trist!
Veteranbilsrenovering är också en sak som "stjäl" tid och pengar, man får aldrig tillbaks det man lagt ut och bör ha en "no limit" vad det gäller inköp av delar och annat, skillnaden mot att äga djur och ha det som hobby är ju att bilen inte måste till veterinär direkt utan den utgiften kan vänta tills ekonomin tillåter.Tänker samma ibland, jag hade ju häst i min ungdom, bodde ensam och tjänade (nästan) hälften av det jag gör idag. Men det är väl så som i inlägget som svarar på ditt, allt är dyrare nu… trist!
Klar med tvätten. Skyndade mig och hann med att duscha och tvätta håret (verkligen välbehövligt!) . Nu ska jag träffa en kompis som jag inte träffat på åtta år![]()