Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! :)

Det har bara varit problem hela veckan.
Måndag: Hörlurarna jag använder i jobbet (Sony wh-1000xm5) slutade fungera i journalsystemet. IT ringdes osv och kom fram till att de behöver bytas ut pga uppdatering som Cosmic gjort. Avslutade jobbet med att använda mina hörapparater kopplade till datorn och det var extremt störande att höra allt runt om (tangentbord osv).

Tisdag: Epanfall pga stressen det här orsakade, hörlurarna har jag inte bara när jag skriver utan de är ett hjälpmedel för att skärma av från intryck till och från jobbet samt även på jobbet- och jag kan alltså ha vanliga glasögon, solglasögon ovanpå de vanliga, mina hörapparater i öronen samt keps på huvudet och ändå fungerar hörlurar med brusreducering och klockrent ljud (som inte bara är bas). Sov bort dagen mer eller mindre.

Onsdag: Migrän under natten och fortsatte under dagen. Gäller ju att passa på när hjärnan redan är "svag".... Sov bort den dagen också mer eller mindre.

Torsdag: Pratade med AF, vilket gick bra på sätt och vis, tyvärr kan man inte beställa en nyare variant av de lurar jag har så jag hade fått Bose quiet comfort ultra istället. De är säkert bra, men jag älskar ju dessa pga alla finesser de har också! Dessutom anser de inte att pedal hemma är hjälpmedel åt mig så det får arbetsgivaren stå för, men det påverkar inte mig åtminstone. När jag sedan skulle starta datorn var den död vad jag än gjorde med den. Samtal med chefen så fick jag ledigt och fick komma in i dag.

Fredag: Försov mig på morgonen lite, och missade bussen och kom en halvtimme sent till jobbet, tur jag har flex och lite fri arbetstid...
IT, jag och chefen ordnade datorn och hörlurarna så de behöver inte bytas ut. Hade med mig mina privata hörlurar för att testa i datorn, men det behövdes inte. Avslutade dagen på top genom att arbeta in 33 minuter på flexen (min arbetstid + tre minuter då :D )så nu har jag bara 4 timmar minus.... Handlade i affären, de hade inte sparris! Jag älskar sparris!!! Ville ha baconlindad sparris i dag. När jag skulle packa ner maten i min väska såg jag att hörlurarna, mina privata, har knäckts. De går inte att använda. Jag vill bara gråta!

Jag har ätit macka med ost istället för att göra god mat, orken försvann av alla motgångar. Pratade med syster om hennes knöl i bröstet, får höra nästa vecka hur pass det är... och har ingen hundvakt och kan inte åka till barndopet om två veckor. Inte har jag råd heller. Ibland blir jag bara skittrött på livet. Eller ja... det är för mycket.

Två dagar kvar på denna vecka.
Synd att jag inte har möjlighet att komma ner och vara hundvakt
Hade gärna busat med rottisen

Usch så slitsamt. Jag hade antagligen brutit ihop av en av sakerna.
I bland är livet verkligen inte kul.
Kram!
Ja stressen av hörlurarna i måndags satte hela veckan känner jag och sedan kom ju fler "olyckor" på det. Men ja, i dag och i morgon kvar så hoppas jag att nästa vecka bär med sig bättre och roligare utmaningar än krångel. :)

Ja det är verkligen inte kul med hjärntrötthet! Roligare kan man ha av sin tid! Men bara att acceptera och göra det bästa av situationen, blev riktigt glad för tre år sedan när jag fick hörlurarna och märkte vilken enorm förändring de gjorde i trafiken och på bussresorna för mig. Berättade det för AF som numera ger hörlurar till fler personer för att lugna deras högvarvshjärnor eftersom det var så bra för mig. De är verkligen ett vinnande koncept som har hjälpt flera.

För min egen del märker jag att orken blir mindre och mindre med åren dock, det har säkert märkts tex i mitt språk här på buke, fler märkliga språkfel än tidigare osv. Men ja, jag är vad jag är tyvärr.
Jag måste korrekturläsa alla inlägg eftersom mina fingrar och hjärnan ibland inte samverkar och skulle jag inte göra det är det som syns på skärmen ibland inte läsligt för utomstående, varför skriva hemligheter med chiffer när det räcker med hjärntrötthet liksom, tur iallafall att jag inte är järntrött och har slutat skruva, svarva och fräsa.:D

Jag tar livet med en klackspark, det är som det är liksom och jag ödslar ingen energi på det jag ändå inte kan göra nåt åt utan försöker "förfalla med stil".:p

Slängde mig iväg till stallet i morse när det började mullra och tog in hästarna. När vi kom tillbaka hem så var det vatten i källaren pga regnet så vi fick skyffla ut vatten och försökt ordna en liten vall/avgränsare. Det blir ju inte bättre av att vi inte har någon källarvägg utan att ena hussidan står på stämp, då blir det enkelt för regnet att ta sig in :angel:Får hålla koll på det under dagen.

Jag måste korrekturläsa alla inlägg eftersom mina fingrar och hjärnan ibland inte samverkar och skulle jag inte göra det är det som syns på skärmen ibland inte läsligt för utomstående, varför skriva hemligheter med chiffer när det räcker med hjärntrötthet liksom, tur iallafall att jag inte är järntrött och har slutat skruva, svarva och fräsa.:D

Jag tar livet med en klackspark, det är som det är liksom och jag ödslar ingen energi på det jag ändå inte kan göra nåt åt utan försöker "förfalla med stil".:p
Haha, jag har sett något av dina fel ibland och reagerar då eftersom du inte brukar ha :D Men ja det är ju svårt, mina smiter också förbi, inte hjälper det med en hjärnsynskada där synbarken i hjärnan har svårt att läsa av och tolka allt det som ögonen ser... så saker smiter förbi. :D Som språkpolis i grunden är det PINSAMT :D

Så du fräser fortfarande? ;)

Jag tar inte riktigt livet med en klackspark längre, när allt jag vill göra inte längre går på grund av funktionsnedsättningar blir livet fasligt tomt. Nu har jag jobbet kvar jag kan göra, än så länge och det håller jag hårt i! :)

Ja stressen av hörlurarna i måndags satte hela veckan känner jag och sedan kom ju fler "olyckor" på det. Men ja, i dag och i morgon kvar så hoppas jag att nästa vecka bär med sig bättre och roligare utmaningar än krångel. :)
Jag höll på att skriva hångel hahaha

Men jag och en som jag skrivit med i typ nära på två månader (en vettig, inte en av de där sjuka jävlarna), han som virkar, har bestämt dejt någon gång nästa vecka! Så hoppas det blir av och inte innebär krångel :D Han är fasligt rolig! Men hävdar att det är jag som är rolig och tokig....

Haha, jag har sett något av dina fel ibland och reagerar då eftersom du inte brukar ha :D Men ja det är ju svårt, mina smiter också förbi, inte hjälper det med en hjärnsynskada där synbarken i hjärnan har svårt att läsa av och tolka allt det som ögonen ser... så saker smiter förbi. :D Som språkpolis i grunden är det PINSAMT :D

Så du fräser fortfarande? ;)

Jag tar inte riktigt livet med en klackspark längre, när allt jag vill göra inte längre går på grund av funktionsnedsättningar blir livet fasligt tomt. Nu har jag jobbet kvar jag kan göra, än så länge och det håller jag hårt i! :)
Jadå visst fräser jag, både på det ena och det andra viset.:rage::D

En sak som tränar hjärna och finmotorik är caddning, jag har ju två 3D-skrivare nu, den ena dedikerad till enbart polyuretan och den andra till övrigt samt att jag caddar och tillverkar kretskort. 3D-caddning där får man hålla tungan i rätt mun, där jobbar man med 0,1 millimeter och det programmet är inte helt enkelt att hantera och har ganska hög inlärningströskel men det håller hjärnkontoret igång, ja det och så orgelspelandet för där spelar man ju även med fötterna.

Tänker samma ibland, jag hade ju häst i min ungdom, bodde ensam och tjänade (nästan) hälften av det jag gör idag. Men det är väl så som i inlägget som svarar på ditt, allt är dyrare nu… trist!

Helt klart att allt blivit bra mycket dyrare nu, jämfört med när jag hade häst. Min inkomst är betydligt högre idag än den var när det begav sig..men jag lade också en väldigt stor del av min inkomst på just häst och katterna.. Hade häst (med en del otur de sista åren), min lilla nuvarande katt och så en katt till (som också hade en del otur). Det gick ju bra, men yikes..!

För mig är det en sak till som spelar in nu: jag vill inte bo i en liten liten etta, äta så billig mat som bara möjligt (det har blivit mycket av typ pasta med stekt ägg och ketchup, i perioder..) och jag vill kunna lägga pengar på annat också (jag vill inte behöva planera som en tok för att köpa balsam, strumpor och underkläder). Plus att jag har en katt som också kostar en stadig slant i månaden, och jag vill inte behöva känna en klump i magen när jag behöver köpa hennes (svindyra...hon väger ungefär hälften så mycket som min hankatt gjorde, och äter nog för ungefär samma peng - samma foder..) foder. Det är så himla skönt att kunna betala kattens årliga tandkoll (runt 6-7tkr) utan att ta en krona från det sparkonto som rymmer djurbufferten.

Det var värt varenda öre, hästlivet, och mina djur har alltid(!) fått allt som de behöver utan onödiga dröjsmål, men i perioder var det också tufft ekonomiskt och jag offrade såklart mycket annat. Det känns inte riktigt hållbart i det långa loppet nu, att leva som jag gjorde förr :( .
Med det sagt, så har jag inte helt gett om drömmen om att kunna ha häst igen. För trots allt, så är det livskvalitet för mig.. :heart

Tänker samma ibland, jag hade ju häst i min ungdom, bodde ensam och tjänade (nästan) hälften av det jag gör idag. Men det är väl så som i inlägget som svarar på ditt, allt är dyrare nu… trist!
Veteranbilsrenovering är också en sak som "stjäl" tid och pengar, man får aldrig tillbaks det man lagt ut och bör ha en "no limit" vad det gäller inköp av delar och annat, skillnaden mot att äga djur och ha det som hobby är ju att bilen inte måste till veterinär direkt utan den utgiften kan vänta tills ekonomin tillåter.

Jag har ju haft häst, eget stall och kunnat köpa billigt foder och visst saknar jag hästen men jag saknar definitivt inte allt meck runt omkring för att det skulle funkat med liten budget.

Klar med tvätten. Skyndade mig och hann med att duscha och tvätta håret (verkligen välbehövligt!) . Nu ska jag träffa en kompis som jag inte träffat på åtta år :)

Jag håller fortfarande på med mitt tvättrally, det ska blir så skönt att ha allt tvättat :love:

Vad roligt med kompisträff, vissa människor kvittar det hur länge sedan en träffat dem, det känns ändå som igår :)

Jag vaknade av åska på småtimmarna idag, den gjorde en comeback efter smällarna på kvällen innan och gudars vad det är fräsch luft nu! :heart

Jag har öppnat flera fönster för att verkligen vädra ut värmen som varit och katten tycker det är jättekul med fönstret som är öppet i köket och hoppar ut och in hela tiden :D

Hmm, sängen knirrkade och tom svajade lite när jag klev upp om jag gungade fram och tillbaka. Får se hur länge jag står ut. Idag ska jag tvätta igen, det har ju lagrats upp ffa påslakan av olika anledningar och eftersom jag bara har plats för att hänga två i torrskåpet blir det lite pö om pö. Ska också se om jag kan fortsätta röja lite. Det har blivit något fel på tv skåpets hjul som jag måste se om jag kan fixa. Ingenting fungerar som det ska just.

Brr, enligt termometern är det 26.6 grader inne och jag fryser. Ute är det 20 grader. Måste traska iväg till ica och hämta mitt clas ohlson paket. Tänker ta med mig en pirra för säkerhets skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund