Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Frank har börjat anvĂ€nda nya ansiktsuttryck. UwU 😂
20260718_135209.webp

Om det Àr till nÄgon tröst bytte jag frÄn precis de dÀr Sony-hörlurarna till just Bose Quiet Comfort förra Äret och de har precis samma funktioner (alltsÄ det hÀr med att de slutar spela upp ljud nÀr man tar ut en eller bÄda, och stÀnger av sig efter en stunds inaktivitet) men med fenomenalt mycket bÀttre ljud och brusreducering. Förhoppningsvis blir du lika nöjd som jag, Àven om det inte Àr sjÀlvvalt i ditt fall :heart
Tack! Nu verkar det just inte behövas, Àn sÄ lÀnge, eftersom IT kunde ordna det trots allt i fredags mÀrkligt nog (förstÄr inte varför) sÄ de blir kvar som tur Àr :) Men bra att veta ifall det krÄnglar igen, man vet aldrig med Cosmic!

4 kilo rabarberchutney, 2 kg med vanligt socker och 2 kg med farinsocker och 4 kilo rabarbermarmelad kokad, det tar sig, och rabarbern vÀxer som en galning. Ingen vill ha rabarber sÄ jag lÀr drunkna i marmelad, saft, sylt och chutney och koka och sÀlja, ja dÄ har jag vÀl myndigheterna i hÀlarna direkt.:meh:
Oj, jag ser ofta folk frÄga efter rabarber och jag vill sjÀlv ha :D

Har varit ute med hundarna i regnet. De Àr regnkÀnsliga bÄda tvÄ, porslinshundar :D Men bara första stunden, nÀr de vÀl Àr blöta Àr allt glömt :D

Har lagat god middag- gott kött med lagom kryddor, lagom genomstekt för en gÄngs skull, paprika, rÀdisor, svamp och ugnsrostade potatis med flingsalt. Mums filibaba!

NÄgon stÀdning har jag inte gjort, men dÀremot tömt och fyllt diskmaskinen medan jag lagade maten, och pratade dÄ Àven med Àldsta sonen. Han Àr historiaintresserad sÄ vi pratade kungar, krig, datum osv. Vi sticker ut i vÄr familj som Àr intresserade av att lÀra oss en massa, han lÀser och tittar pÄ dokumentÀrer osv om bÄde det ena och det andra för att suga Ät sig kunskap, men har bara mig att prata med det om tyvÀrr. Alla andra himlar med ögonen och gÄr. Folk Àr sorgliga!

Kanske vila lite innan jag gÄr kvÀllsrundan med hundarna och sedan moppar golvet som tÀnkt.

Mulet och blÄsigt. Har passat pÄ att vÀdra ut övervÄningen som var vansinnigt varm fortfarande efter senaste dagarnas vÀrmebölja.
TvÀttat en maskin tvÀtt, diskat, lÀst bok, lagt ett golv och köpt jordgubbar med sonen. Blir promenad om en stund, sedan dusch och efter det serie och te. Men först lÀsa en stund innan nattning av barnet.

Jag har för mig att du kan dra in 30' kr pÄ din hobby, oavsett om det Àr bÀrplockning, sylt/chutney eller svamp utan att de kommer jaga efter dig.
BÀr, svamp och grönsaker Àr en sak men Àr det som i det hÀr fallet, processade livsmedel dÄ hamnar det i en helt annan division, dÄ mÄste tillredningslokalen vara klassad och godkÀnd av aktuell myndighet. Reglerna Àr inte heller sjÀlvklara sÄ jag ger mig inte in i nÄt sÄnt.

Har varit ute med hundarna i regnet. De Àr regnkÀnsliga bÄda tvÄ, porslinshundar :D Men bara första stunden, nÀr de vÀl Àr blöta Àr allt glömt :D

Har lagat god middag- gott kött med lagom kryddor, lagom genomstekt för en gÄngs skull, paprika, rÀdisor, svamp och ugnsrostade potatis med flingsalt. Mums filibaba!

NÄgon stÀdning har jag inte gjort, men dÀremot tömt och fyllt diskmaskinen medan jag lagade maten, och pratade dÄ Àven med Àldsta sonen. Han Àr historiaintresserad sÄ vi pratade kungar, krig, datum osv. Vi sticker ut i vÄr familj som Àr intresserade av att lÀra oss en massa, han lÀser och tittar pÄ dokumentÀrer osv om bÄde det ena och det andra för att suga Ät sig kunskap, men har bara mig att prata med det om tyvÀrr. Alla andra himlar med ögonen och gÄr. Folk Àr sorgliga!

Kanske vila lite innan jag gÄr kvÀllsrundan med hundarna och sedan moppar golvet som tÀnkt.
Ja vad Àr det med hundar egentligen, en pinkerunda i duggregn anser dom vara tortyr men jaga runt efter nÄt dom tycker Àr kul i ösregn eller bada i nÄt lerdike det gÄr bra.:laugh:

Prooo!😉

Det ska vÀl vara lite sÄdÀr extra gulligt. Kom vÀl allra först frÄn chibifigurer i japansk anime. :)
Frank gjorde UwU nÀr han rullade till stationen efter att ha gjort fÀrdigt en vÄning, jag antar att han var glad och nöjd eller nÄt. :D
Generellt gillar jag roboten mer och mer nu nÀr det mest Àr jag som anvÀnder den. Jag Àr inte sÀker pÄ om teknikerna gav en personlighet (det Àr en feature man kan vÀlja) nÀr de först programmerade den, men jag anar att de gjorde det och att de valde nÄgonting i stil med "cute, happy eller cheeky." :D
Ungarna i hotellet tycker mycket om Frank. Hundarna Ă€r lite sisĂ„dĂ€r imponerade. 😅

Ja vad Àr det med hundar egentligen, en pinkerunda i duggregn anser dom vara tortyr men jaga runt efter nÄt dom tycker Àr kul i ösregn eller bada i nÄt lerdike det gÄr bra.:laugh:
Ja och bĂ„da rullar i bĂ„de grĂ€s och snö utan bekymmer, men usch dĂ„ att gĂ„ i blött ;) Spionens batmanöron fĂ„r regn i sig och det Ă€r ju inte kul, inte heller att bli blöt i hĂ„ret under fötterna, men nĂ€r jag försökte prata med honom om att raka bort fothĂ„ret blev det NEJ ALDRIG I LIVET till svar trots att han har fotsvett..... Han Ă€r mycket stolt över att han bepĂ€lsad ÖVERALLT sĂ„atte. :D

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Balkong 2026
  • DejtingtrĂ„den 39