Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom -riktat till fler som funderar - går det att låna ett godkänt kök. T.ex i en bygdegård eller ett mindre skolkök.
Det är mycket lugnare att serva traktens motorsågar och gräsklippare om man vill ha in några extrapengar, för flera år sen lagade jag en gräsklippare åt en som jobbar på skattemyndigheten och när jag sa "och så ska jag bara skriva kvittot" fick jag "äh vaf. är du seriös din jävel" som svar med ett asgarv, han fick inget kvitto.:D

Jag valde ju specifikt kattras för att jag ville vara helt säker på att få en kompis som var mer klängig än shiban. 😅 :heart Hon sov visserligen också alltid i sängen men var också väldigt mycket sin egen person i sin egen värld.
Vi har haft hundar i familjen, dom har sovit i sängarna och det har aldrig varit något "soff-förbud" och här är det likadant, kommer det nån hund hit så ockuperar dom soffan direkt, dom känner på sig att det är okej, även hundar som aldrig gjort så hos andra gör det här.:heart

Jag orkar inte. Tappade den nya micron på min fot. Nu är den bucklig och glappar lite just där själva kontrollerna är :arghh: varför kom jag ens på tanken att köpa en ny, eller ja, jag trodde huset skulle brinna up när mikron exploderade eftersom färgen flagats av och man såg lite metal.

Jag orkar inte. Tappade den nya micron på min fot. Nu är den bucklig och glappar lite just där själva kontrollerna är :arghh: varför kom jag ens på tanken att köpa en ny, eller ja, jag trodde huset skulle brinna up när mikron exploderade eftersom färgen flagats av och man såg lite metal.
Alltså, varför händer allt dig? 😅
Det blir så invecklat så fort du ska göra något. ❤️

Satte på den och ingenting exploderade. Det verkar som metallen runt kontrollmekanismen har blivit bucklig så det glappar :arghh:

Nu är det enda jag kommer se, bucklan varje gång jag sätter på och stänger av den. Dessutom är den inte lika bra som min gamla.

Jag hatar mitt liv.

Blev plötsligt gräsligt trött. Kanske inte konstigt, men kom så knall på. Har sett dokumentären om Concordia och funderar på att se Lilla huset på prärien, men kanske ska skippa att börja på den i dag. Äter några godisbitar och ska nog därefter borsta biss och kravla i säng.

Puh! Körde hem igår mitt i värsta störtskuren O_o jag fick stanna till en stund och vänta lite så att det värsta kunde dra förbi. (Det "roliga" är att jag åkte en timme tidigare än planerat och hade jag åkt vid den tid som jag planerat så hade jag sluppit regnet :meh:)

Sedan kom jag hem till två äckliga vaskar i köket, vattnet rann inte ned på bägge så jag fick ta fram en vaskrensare - och åh gud så äckligt det som kom upp var!! :yuck: Speciellt den ena trodde jag knappt skulle ta slut! Det var redan lite problem med dem innan vi åkte (rören under bänken togs isär och rengjordes men misstanken är att problemet satt högre upp precis under vasken, man når inte upp dit) men det var inte helt stopp då, dock räckte det tydligen med icke-användning av dem ett tag för att det skulle köra ihop sig totalt.

Nu rinner åtminstone vattnet ned utan problem och den ena (som var värst) ser mycket bättre ut, den andra verkar lite slemmig. Men vaskrensaren ville inte fortsätta fungera efter ett tag :cautious: tänkte att det kanske är pga när proppen är löst så blir det inget sug då det finns luft i röret, så då funkar den inte 🤔 makes sense tänker jag?

Nåja, det håller sig ihop ett tag till hoppas jag 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn