Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag frågade på Ikea sa de att de inte hade det längre eftersom nyare sängar har ett annat sätt att sätta fast ben på. Jag tog för givet att jag kunde köpa en likadan. Nåja, fick benen på plats men tycker det svajar lite när jag hoppar på den. Vi får se hur lång tid det tar innan jag ger upp och köper nya fästen och ben.

Rummet ser lite annorlunda ut och proportionerna blir underliga när sängen kommer upp 20 cm, konstigt att så lite får sån effekt. Positivt: jag kan nu dammsuga under sängen, det var otroligt dammigt där när jag flyttade den innan, trots att jag knuffat den fram och tillbaka när jag städade.

Nej inte en insexnyckel eftersom fästena var bultar/muttrar så man inte kunde sticka in den och skruva åt.
Kan du mäta storleken på bulten/muttern?
Tror inte riktigt att IKEA uppfunnit ett nytt mättsystem. Det bara måste finnas den dimensionen i vanlig handel.

Jag vill varken ha fästingar eller skitig säng när jag ska sova. Katterna får sova med mig men hundarna får ligga i sina egna bäddar.
Jag renbäddar 3-4 gånger i veckan när det är som värst och har filt över så det känns inte så skitigt i själva sängen sedan.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag vill varken ha fästingar eller skitig säng när jag ska sova. Katterna får sova med mig men hundarna får ligga i sina egna bäddar.
Och jag är en Elak Matte - inga djur alls i möbler öht :sneaky:
Alla tassar och fötter på golvet är min regel (ok, fotpall är ursäktad :cautious: ).

Här är en som tog dagens regniga väder till att hacka div grönt, steka 2,5 kg köttfärs, för att sen göra 10 L köttfärssås :up: Nu borde vi klara oss en stund igen!

Och jag är en Elak Matte - inga djur alls i möbler öht :sneaky:
Alla tassar och fötter på golvet är min regel (ok, fotpall är ursäktad :cautious: ).

Här är en som tog dagens regniga väder till att hacka div grönt, steka 2,5 kg köttfärs, för att sen göra 10 L köttfärssås :up: Nu borde vi klara oss en stund igen!
Jag skulle bli jätteledsen om mina djur inte satt klistrade på mig och mina möbler typ jämt. 😅 Eller ja, inte Alla djuren då, men de som har tassar i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund