Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Citygross har ett riktigt generöst erbjudande just nu, noterade jag när kollade på lite fikabröd...
1000006492.webp

Seg idag efter inte den allra bästa sömnen (honkatten väckte mig för tidigt...) men efter träning och lite lunch for jag upp till morfar och hjälpte moster med familj att rensa i ordning och tydligen kände väl min mobil av deras nät eller liknande för plötsligt påstod den att jag befann mig hos dem i Grästorp 😂.
Ett varv med hästtransporten till återvinningen och nä med mulet, lite lätt regn och framförallt onödig blåst var det inte glassväder men blev ändå sugen på en mjukglass; inte ätit det än i sommar och det är ju sååååå himla gott och fick bli polkaströssel på 😋. Lite mer göra och en stunds prat sen var jag baske mig sömning så la mig en stund på soffan och det var skööööönt ☺️.

Ligger på sängen, har ätit choklad och druckit te. Är sugen på ännu mer choklad och ännu mer te, men ska nog avvakta med det till imorgon. Borde istället ordna en shoppinglista, ta hand om fiskarna lite och skicka ett sms till hyresvärden om att alla djur mår bra. Jag är gårdsvakt den här veckan och får kolla till såväl får som katter och kaniner. Det är trevligt.
Två dagar kvar, sedan är jag ledig några dagar. Längtar!

Trodde aldrig den dagen skulle komma när någon från GB klagade på för lite regn! 😂
Vi kommer hem från Kalmar nyss tittade i regnmätaren. I wingfield från lördag-måndag inte mycket. Kalmar lördag em -15.00 måndag väldigt mycket mer. Särskilt mellan 07.00 14.50 idag ungefär 100 mm om du frågar mig. Jag lämnade av en person vid tåget i Kalmar typ 10 min. Jag och dottern var blöta till Västervik......

Funderar på en, för mig extremt tidig, sänggång. Jag fryser som en hund trots att termometern står på 23.2 inne - 14.5 ute. Har tjock tröja, mysbyxor och tofflor. Och sitter insvept i ett täcke. Har tom satt på kattens värmedyna.
Fast inte fryser väl katten om det är drygt 23 grader inomhus :confused: ?? Jag hade svettats ihjäl i allt det där som du har klätt på dig... 🥵

Funderar på en, för mig extremt tidig, sänggång. Jag fryser som en hund trots att termometern står på 23.2 inne - 14.5 ute. Har tjock tröja, mysbyxor och tofflor. Och sitter insvept i ett täcke. Har tom satt på kattens värmedyna.
Men kära nån, är du sjuk? Har du feber? Är väl inte helt normalt att frysa så pass vid den temperaturen annars?

Jag och barnet var frusna i bilen i typ 15 mil efter att varit ute i hällregn i 10 minuter... vi var blöta när vi var frusna...

Men vi satt i kortärmat i 22 grader och vi var dy blöta.

Min temperaturreglering är lite upp och ner ibland. Jag svettas mest på kvällen/natten när det är kyligare. Jag har perfekta sköldkörtelvärden - tar levaxin så det är inte problemet.

Känner att äntligen verkar huvudvärken gå ner. ska bli skönt att sova även om jag gjort massor av det i dag igen.Mått riktigt dåligt av ont i huvudet, men gränsfall mot migrän "bara".

Har jobbat i dag och det gick bra i sig, om det inte vore för att hörlurarna slutade fungera igen. Verkade inte att gå att fixa i dag, funkade inte med sladd osv, vilket jag visste, men har nu testat original ljudsladd och en annan likadan ljudsladd. Så använde ett par hörlurar jag hade hemma och de är inte bra. Huvudvärk efter en och en halvtimmes jobb och eskalerande under dagen, fram till nu.

Jag är SÅ besviken på att detta problemet inte blir löst och att jag liksom kommer i kläm, jag fixar inte det. I dag låg jag och grät i sängen för att jag inte orkar med mer. Jag vill bara ha lugn och ro och att saker ska fungera så att jag kan fungera. Jag orkar inte med krångel och sjukdomar som kommer av det. Nå, gråta när man har huvudvärk är en dålig idé.

Jag önskar morgondagen blir bättre, men det blir samma lurar som i dag så antagligen huvudvärk igen. Jag bävar.

Känner att äntligen verkar huvudvärken gå ner. ska bli skönt att sova även om jag gjort massor av det i dag igen.Mått riktigt dåligt av ont i huvudet, men gränsfall mot migrän "bara".

Har jobbat i dag och det gick bra i sig, om det inte vore för att hörlurarna slutade fungera igen. Verkade inte att gå att fixa i dag, funkade inte med sladd osv, vilket jag visste, men har nu testat original ljudsladd och en annan likadan ljudsladd. Så använde ett par hörlurar jag hade hemma och de är inte bra. Huvudvärk efter en och en halvtimmes jobb och eskalerande under dagen, fram till nu.

Jag är SÅ besviken på att detta problemet inte blir löst och att jag liksom kommer i kläm, jag fixar inte det. I dag låg jag och grät i sängen för att jag inte orkar med mer. Jag vill bara ha lugn och ro och att saker ska fungera så att jag kan fungera. Jag orkar inte med krångel och sjukdomar som kommer av det. Nå, gråta när man har huvudvärk är en dålig idé.

Jag önskar morgondagen blir bättre, men det blir samma lurar som i dag så antagligen huvudvärk igen. Jag bävar.
Så tufft du har det. ❤️
Hoppas du får sova bra inatt och att det löser sig med hörlurarna snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund