Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt med murandet och även beställt en ny dörr till källaren. Dörren kommer bli för kortväxta människor (modulmått 8x17), vilket vi inte är 😅 vi måste ha en balk över för att ta upp lasten från vägg och bjälklag, det fanns inte över förra dörren...

Jag blev lite nyfiken.
Min chef är ledig imorgon och vi pratade lite om vad hon skulle hitta på. Inte mycket tyckte hon eftersom hon ska få besök från typ BVC. De kommer förbi och mäter och väger dottern (hon har precis fyllt eller ska snart fylla två) och ställer frågor om relationer och känslor och grejer. Lite wellfare check helt enkelt.
Jag tyckte det lät både invasivt och lite fantastiskt. 😅 Gör man det i Sverige också?
Japp, men när barnet är betydligt yngre, bara bebis. Minns iofs inte vad de frågade om, men hembesök och vägning osv var det iaf.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag gissar att den har någon unge i närheten som den försvarar. Måsar har det tufft, fisken i haven är utfiskade av alla jävla trålare så de tvingas in till land för att försöka hitta mat. :(
Jättehemskt!
Men just denna mås gick över gränsen. Den borde väl dessutom inte ha ungar nu?

Jag är trött och varm och känner för att gå och lägga mig trots att jag redan vilat lite i dag. Åt för två timmar sedan och behöver äta igen innan jag sover så kanske gör det och sedan sover helt enkelt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund