Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häromdagen tänkte jag att jag skulle baka en chokladtårta igen. Det går i princip ett paket florsocker till frostingen, så jag köpte två. Hrm...jag hade redan 1 1/2 paket 🤪 Jag är OFÖRBÄTTERLIG med mitt florsocker... :D (Och jag har fortfarande inte bakat så jag har alltså 3 1/2 paket florsocker i skafferiet)

Vi har ett andpar som bor på innergården och ofta är i bäcken eller dammen. Men en som bor på bottenplan med uteplats jagar ständigt bort dem och kastar saker mot dem. Jag har skrikit till från balkongen någon gång. Men min PTSD gör att jag inte vågar säga till och gå i konflikt. Tycker så synd om änderna.

Har även många måsar som flyger över här. Är fint att titta på. Uppskattar alla fåglar :)
Alltså varför skulle man vara arg på just änder?! Mer oförargliga fåglar finns väl typ inte? :(

Jag förstår absolut att det blir så.

Ibland tror jag att de går i försvar innan det behövs bara för att de är rädda för någon, för att de är så vana vid att människor beter sig illa och skrämmer dem. Och då går det ju över de som inte gör illa dem.
Det varierar nog väldigt beroende på område, eller kanske hur man beter sig? Jag vet kollegor som alltid blev attackerade när de öppnade/stängde ett visst ställe - men det hände aldrig mig. Där jag bor nu verkar de väldigt tålmodiga, vi hade vår bil 3 meter från en unge, visade tydligt att vi försökte undvika ungen och föräldrarna höll bara koll. Inga anfall alls.

Jobbhelgen klar, kollar lite på hur VM slutar och sagt godnatt till sambon som kom fram till Kode och västkusten ikväll, alltid lika jobbigt när han just åkt men skönt att allt gått bra 🥰. Nu en dusch innan jag kryper ner i renbäddad säng med katterna 🥰 och läser lite innan jag somnar, trött! 😴.

Jag hällde upp nya RC torrisar i burken där jag förvarar dem och ger till Megara varje gång från den stora påsen. Hon kom gallopperande and KRÄVDE middag. Förklarade att klockan är nästan två och hon redan fått middag för flera timmar sedan. Hon fick köra ner nosen och äta några sekunder och sedan strödde jag några på diskbänken innan jag stängde lådan och förseglade ordentligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund