Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut. Men jag vill ha lackat trä, blir väldigt mycket jobb och har ingenstans att hållas riktigt. Så då måste jag hitta exakt rätt - det känns inte så lätt.Loppis! Antingen att du hittar en "färdig" eller att du hittar en bra att måla om.
En pinne av något slag funkar med om det kniper. Skyddar inte mot bajs visserligen, men håller du den över huvudet dyker de ”bara” mot högsta punkten generellt.Tack! Ska ta med det nästa gång jag går ut.
Försöker hitta en byrå till nya lägenheten. Det verkar halvt omöjligt. Det finns massor bra, VITA. Jag vill ha en mörkt träfärgad. Kan väl inte vara så svårt... ehm... Finns några, men prislappen...
Japp, men när barnet är betydligt yngre, bara bebis. Minns iofs inte vad de frågade om, men hembesök och vägning osv var det iaf.Jag blev lite nyfiken.
Min chef är ledig imorgon och vi pratade lite om vad hon skulle hitta på. Inte mycket tyckte hon eftersom hon ska få besök från typ BVC. De kommer förbi och mäter och väger dottern (hon har precis fyllt eller ska snart fylla två) och ställer frågor om relationer och känslor och grejer. Lite wellfare check helt enkelt.
Jag tyckte det lät både invasivt och lite fantastiskt.Gör man det i Sverige också?
Där ser man! Jag trodde man var tvungen att åka in till VC eller något.Japp, men när barnet är betydligt yngre, bara bebis. Minns iofs inte vad de frågade om, men hembesök och vägning osv var det iaf.
Jag gissar att den har någon unge i närheten som den försvarar. Måsar har det tufft, fisken i haven är utfiskade av alla jävla trålare så de tvingas in till land för att försöka hitta mat.Nu sitter måsen på lyktstolpen utanför mitt fönster och stirrar in mot mig. Misstänker att den planerar hur den ska attackera mig imorgon.
Jättehemskt!Jag gissar att den har någon unge i närheten som den försvarar. Måsar har det tufft, fisken i haven är utfiskade av alla jävla trålare så de tvingas in till land för att försöka hitta mat.![]()
Jag tycker om måsar.Jag gissar att den har någon unge i närheten som den försvarar. Måsar har det tufft, fisken i haven är utfiskade av alla jävla trålare så de tvingas in till land för att försöka hitta mat.![]()
de kommer en gång när bebis är några dagar en vecka gammal, sedan får man åka till BVC.Där ser man! Jag trodde man var tvungen att åka in till VC eller något.
Jag hade inget emot måsar förrän denna gång på gång attackflög mot mig.Jag tycker om måsar.De är så vackra och smarta! Och till skillnad mot många andra gillar jag ljudet också, finns mycket värre ljud än ett fågelläte.
De kommer när barnet är typ 8månader också.de kommer en gång när bebis är några dagar en vecka gammal, sedan får man åka till BVC.
Nej det förstår jag. Men då har du kanske inget emot måsar generellt utan just den måsen.Jag hade inget emot måsar förrän denna gång på gång attackflög mot mig.
Aha visste jag inte. Har inte varit med om det, men nu är ju minsta snart 20 år så.De kommer när barnet är typ 8månader också.
Varför skulle de inte ha ungar nu? Många fåglar får flera kullar/säsong.Jättehemskt!
Men just denna mås gick över gränsen. Den borde väl dessutom inte ha ungar nu?