Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Torkar upp blod efter ena hunden som trillade ur sängen och hade av ena klon. Det var blod precis överallt. Golvet stinker blod även efter avtorkning. Hur kan en 6 kilos hund ens ha så mycket blod i kroppen???

Och hur ska jag kunna sova resten av natten?

Och hur har det här ens gått till? Jag förstår verkligen inte.

Jag har sovit riktigt bra! Såpass att jag vaknade med lätt huvudvärk 😅 bad dottern plocka ur diskmaskinen och ta ut disk från sitt rum igår men hon hämtade disk överallt, startade ny maskin, städade köksbordet och vek ihop alla kartonger. ❤️ Ibland slår de till de där tonåringarna!

Jag ska äta lite frukost och sedan åka och hämta en slåtterbalk så jag kan klippa gräsmattan. Midjehögt gräs med tuvor och lite småsly av plommon, äpple och körsbär är mer än vad gräsklipparen klarar av efter att det fått växa mer eller mindre vilt i två år. Sen räfsa ihop, lägga som täckning och efter det återgå till gräsklippning ska bli skönt. Jag behöver även köpa nät och reparera stängslet runt tomten efter förra årets stormar som knäckte några lårtjocka grenar av ena almen. Jag hade tur då ingen av grenarna klippte hönshuset men jag fick släpa in några från åkern bredvid.

Grannarna som ska flytta är jägare så vildsvinen har flyttat men det är nog bara en tidsfråga innan de är tillbaka nu när de grannarna ska flytta, så reparation av stängslet är nödvändigt + att hundarna inte ska springa ut.

Mkt nöjd med att Spanien vann VM! Klart bästa laget!
Och nöjd med att VM-utmaningen är klar men också stolt över att ha klarat den och tacksam för att kroppen fixade det utan problem.
Nu ska jag strax åka till vänner som bor typ 22 mil härifrån.
Är lite dålig på att ta mig för sådana saker men det är jättemysigt när jag väl kommer i väg.

Vaken sedan en stund. Har kokat säsongens sista fasanägg innan de blir dåliga och känner mig rätt meh inför dagen. Det är soligt och varmt och jag vet att det kommer att bli lång arbetsdag. Jag är redan orättvist irriterad på kollegorna. 😅 :angel:

Funderar på om jag ska ge mig iväg och leta vettiga shorts inför tävlingarna i veckan. Köpte ett par på vinted som inte känns helt hundra. Hade tänkt passa på att göra det i samband med att jag åker in och börjar förbereda för tävlingarna i em, men nu fick jag tid hos veterinären med Humla och då blir det tajt att göra mellan. Före hinner jag absolut, men då blir det två turer till stan vilket får mig att vela 😅 utbudet såg sådär ut vilket inte heller övertygar mig..

Jag gissar att den har någon unge i närheten som den försvarar. Måsar har det tufft, fisken i haven är utfiskade av alla jävla trålare så de tvingas in till land för att försöka hitta mat. :(
Fast "maskmåsar" har jag sett sen jag var barn. De flyger efter traktorn och letar mask i den nyharvade jorden.
De har knappast flyttat så långt in i landet pgs utfiskning? Redan på 60-talet-

Måste köra in till byn och köpa lite spån och hästmat idag. Samt någon typ av människomat också :) . Det är ju inte lika hett längre, så det kunde nog vara gott med t.ex. spaghett och köttfärssås eller liknande.

Funderar på om jag ska ge mig iväg och leta vettiga shorts inför tävlingarna i veckan. Köpte ett par på vinted som inte känns helt hundra. Hade tänkt passa på att göra det i samband med att jag åker in och börjar förbereda för tävlingarna i em, men nu fick jag tid hos veterinären med Humla och då blir det tajt att göra mellan. Före hinner jag absolut, men då blir det två turer till stan vilket får mig att vela 😅 utbudet såg sådär ut vilket inte heller övertygar mig..
Dessa är fantastiska när man ska vara aktiv!

Mkt nöjd med att Spanien vann VM! Klart bästa laget!
Och nöjd med att VM-utmaningen är klar men också stolt över att ha klarat den och tacksam för att kroppen fixade det utan problem.
Nu ska jag strax åka till vänner som bor typ 22 mil härifrån.
Är lite dålig på att ta mig för sådana saker men det är jättemysigt när jag väl kommer i väg.
Ja, jag är också nöjd! Och skönt att det inte slutade med straffar, Spanien var värda att få in ett mål.
Idag är min första dag efter semestern så det var kanske inte så smart att vara uppe sent igår :sleep:

Jag förstår absolut att det blir så.

Ibland tror jag att de går i försvar innan det behövs bara för att de är rädda för någon, för att de är så vana vid att människor beter sig illa och skrämmer dem. Och då går det ju över de som inte gör illa dem.
Tror du förmänskligar? Människor som beter sig illa?

Snarare är människor vandrande foderautomater. De går med korv, glass eller annat ätbart i handen. Bara att flyga förbi och hämta. :D
Har de ungar försvarar de dem. Genom attacker och prickbajsning. "Håll er härifrån"

Har aldrig upplevt just måsar som speciellt rädda av sig? Snarare aggresiva.

Jag hällde upp nya RC torrisar i burken där jag förvarar dem och ger till Megara varje gång från den stora påsen. Hon kom gallopperande and KRÄVDE middag. Förklarade att klockan är nästan två och hon redan fått middag för flera timmar sedan. Hon fick köra ner nosen och äta några sekunder och sedan strödde jag några på diskbänken innan jag stängde lådan och förseglade ordentligt.
hon har uppfostrat dig väl :rofl:

Dessa är fantastiska när man ska vara aktiv!
Tack för tipset! Brukar köra tävlingarna i ett par sponsrade ridbyxor från första året, men ville ha shorts att växla med i år. Velar mellan just sådana du skickade och mer friluftsmodell. Hittade några på XXL nu som såg värda ut att prova, även om jag hoppats på att komma undan lite billigare.

Älskar thights-modellen du visar och fickor är ett måste, men gäller att vara säker på att de sitter bra nog för att hållas uppe när jag ska ha diverse banskisser, tumstock, pennor och komradio i fickorna 😂

Tror du förmänskligar? Människor som beter sig illa?

Snarare är människor vandrande foderautomater. De går med korv, glass eller annat ätbart i handen. Bara att flyga förbi och hämta. :D
Har de ungar försvarar de dem. Genom attacker och prickbajsning. "Håll er härifrån"

Har aldrig upplevt just måsar som speciellt rädda av sig? Snarare aggresiva.
Förmänskligar? Nej knappast, en mås har känslor som andra djur, människor har inte ensamrätt på dem. De är smarta och minns och kan mycket väl bli aggressiva i ett område där de behandlas illa av människor, för jo, DET förekommer.

Uppenbarligen finns det ju områden som inte har måsproblem trots stor måspopulation. Jag tror det är samma måsar som kommer år efter år och samma människor som inte reagerar så måsarna känner sig inte attackerade och finner inget behov av att vara lika aggressiva. Räcker med att någon börjar bete sig illa så är det förstört tänker jag och måsarna beter sig därefter.

Jag är inte måspsykolog men har svårt att tänka mig att en fågel är aggressiv utan anledning, speciellt när det finns platser där måsar och människor kan samexistera.

Tack för tipset! Brukar köra tävlingarna i ett par sponsrade ridbyxor från första året, men ville ha shorts att växla med i år. Velar mellan just sådana du skickade och mer friluftsmodell. Hittade några på XXL nu som såg värda ut att prova, även om jag hoppats på att komma undan lite billigare.

Älskar thights-modellen du visar och fickor är ett måste, men gäller att vara säker på att de sitter bra nog för att hållas uppe när jag ska ha diverse banskisser, tumstock, pennor och komradio i fickorna 😂
Jag köpte nyligen ett par friluftsshorts på Jula för 199:-, jättesköna! Luftiga och lätta i tyget, flera fickor. Dom kan jag verkligen rekommendera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund