Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rensat/skapat lite mer utrymme i frysen genom att kasta två onödigt skrymmande förpackningar (flyttade innehållet till påse/matlåda istället) :up:

Har mumsat i mig en bit semmelkladdkaka :d Så himla gott och perfekt kladdig (tack till Frödinge för det :D ) !

Edit: Jag vet också av erfarenhet att den är väldigt god att äta till färska jordgubbar. Tips tips! :angel:

Senast ändrad:
IMG_20260801_122519.webp

Varbergs fästning

Jag gillar inte smut/raunchy filmer, men blev otroligt glad över att dom i filmen Wicker har valt att låta huvudkaraktärerna ha samma ålder, dvs Alexander Skarsgård och Olivia Coleman som båda är ca 50 (har jag för mig) istället för att ha en 20-15 år yngre kvinna… som dom vanligtvis har.

Det är fuktigt i marken så det är inte problemet.

Allt är precis så som det ska vara med jordningen. Därför hittar jag inget fel där.
Det kan vara lurigt i alla fall. Någon med mätinstrument kan mäta jordvärdet. Billigaste sättet är att slå ner ett eller flera jordspett till.

Om du får stötar så smiter elen ju uppenbarligen.

El är lurigt.Så tvärsäker på att jordningen fungerar kan du inte vara.
(sorry tjat)

Hemma efter en dag vid orienteringens klubbstuga där vi förberett inför onsdag och torsdagens tävling... skurit definitioner skurit lagnr packat kartor limmat startar på kartor. Städat så noga så vi fick registrera ett dödsfall. Klubbens många år gamla dammsugare dog så blev en tyst minut för den med.

Men det som går att göra idag är fixat inför onsdag... kontroller ligger i bilen som vi skall sätta upp i rondellen på onsdag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund