Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker skriva ner vad jag vill ta upp med terapeuten nästa vecka, eftersom jag har svårt att göra det när jag väl är där. Jag är rätt bra på att undvika svåra saker även om jag innerst inne skulle vilja och behöver ta upp det, och han föreslog då att skriva ner det.

Vi kan säga som så- det är fortfarande ett blankt papper! Hur gör man ens! Och hur kan jag ens misslyckas med något så lätt som att skriva.

Tar en sömntablett och går och lägger mig istället.

Jag satt i telefon med mamma lite tidigare ikväll, såg plötsligt en åttabent skugga i ögonvrån och tror jag svor högt innan jag flög upp ur soffan! Jag trodde en av tarantellerna hade kommit lös, men det var bara den Största husspindel jag någonsin sett! 😅

Jag har ju lite sperspektiv, när jag säger stor menar jag stor! Jag gjorde ett vagt försök att fånga den men när den bestämde sig för att hellre fly än illa fäkta fick den smita in under soffan.
Vad sa din mamma? Du är ju van vid spindlar menar jag :D

Ska byta vårdcentral, så googlar runt. Känns lite hopplöst när alla i området får skitbetyg oavsett vad. Där alla verkar ´ha dåligt bemötande, ont om tider och personalbrist. Hur hittar man en bra vc då?
Går till en VC som ej tillhör regionen, är mkt nöjd och har haft samma läkare i flera år .

Är de giftiga? Dina spindlar alltså.
Absolut. Alla spindlar är giftiga och även om tarantellerna inte är signifikant skadliga för människor (de flesta jag har inte värre än ett rejält getingstick utöver de stora tänderna) så är det ingenting jag vill utsätta kisse för. Han är ju betydligt mindre än en människa... och spindelen skulle med största sannolikhet dö på kuppen oavsett om den bet eller inte. En såpass liten tarantell som husspindeln jag såg hade nog blivit kvaddad direkt.

Försöker skriva ner vad jag vill ta upp med terapeuten nästa vecka, eftersom jag har svårt att göra det när jag väl är där. Jag är rätt bra på att undvika svåra saker även om jag innerst inne skulle vilja och behöver ta upp det, och han föreslog då att skriva ner det.

Vi kan säga som så- det är fortfarande ett blankt papper! Hur gör man ens! Och hur kan jag ens misslyckas med något så lätt som att skriva.

Tar en sömntablett och går och lägger mig istället.
Kan du göra som en tidslinje? Och bara skriva någon händelse på den där de infaller? Så kan du kanske utveckla valda saker sen?

När man lyckats få kardborrar i hela pannluggen och det följer med jobbiga bromsar med in som stör stillaståendet som krävs för uttrassling av kardborrar.. Vi provade trollslände-mojängerna. Vet inte om det han så jättestor effekt. 😅
IMG_7460.webp

Min arma lillebror ringde just. Han blev rånad på vägen hem från en kompis. De slog honom rejält med en flaska i huvudet. Han fick åka ambulans till akuten och vänta där ett antal timmar. Till slut gick han hem AMA, det verkar gå i familjen. Han lät mycket ynklig. Han ringde mig eftersom jag är hans ICE nummer och polisen sagt åt honom att han måste ringa mig. Han har rejält ont nu sa han men ska inte ta några smärtstillande enligt sjukhuset som han förstod det.

Som tur är så kommer en kompis hem till honom och sover över och väcker honom regelbundet under natten för att kolla att han är vaken och nåbar. Lilla gubben, de slog också ut en tand. Hans mobil är gammalt skräp och han har inga pengar. Polisen sa att han bara var på fel plats på fel tid. Usch, det gör ont i systerhjärtat.

Har fasiken varit hungrig hela natten. Det blir så vansinnigt stressande till slut. Nu äter jag en (för mig) rejäl frukost och hoppas att kroppen lugnar sig lite.

Min arma lillebror ringde just. Han blev rånad på vägen hem från en kompis. De slog honom rejält med en flaska i huvudet. Han fick åka ambulans till akuten och vänta där ett antal timmar. Till slut gick han hem AMA, det verkar gå i familjen. Han lät mycket ynklig. Han ringde mig eftersom jag är hans ICE nummer och polisen sagt åt honom att han måste ringa mig. Han har rejält ont nu sa han men ska inte ta några smärtstillande enligt sjukhuset som han förstod det.

Som tur är så kommer en kompis hem till honom och sover över och väcker honom regelbundet under natten för att kolla att han är vaken och nåbar. Lilla gubben, de slog också ut en tand. Hans mobil är gammalt skräp och han har inga pengar. Polisen sa att han bara var på fel plats på fel tid. Usch, det gör ont i systerhjärtat.
Men usch så himla läskigt! :heart

Har insett att jag inte orkar med en person i min närhet eftersom vi på för många punkter har för olika grundvärderingar, och personen numera inte heller lyssnar på mina argument. Så, det lär inte bli allt för mycket kontakt framöver och jag känner mig lite ensam. Det känns också fånigt att känna sig ensam, för jag har(!) vänner att umgås med och prata med om allt mellan himmel och jord. Jättefina vänner verkligen. Men det är ändå lite tufft att förlora en, även om det från min sida blir självvalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund