Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Menar att det funkar att ta med en anhörig som intygar att personen är den som hen utger sig för att vara och få ut rekomenderat brev?

När jag tappade bort körkortet fick jag fixa annat id-kort för att få ut mitt körkort.
Jag kan ha snurrat ihop det här, jag tänkte på när man hämta pass hos polisen 🙈

Det var en riktigt härlig långhelg på västkusten med både bara vara och strosa runt på gården bland alla söta kalvar och andra djur, göra lite nytta, räkfrossa och vitt vin med umgänge, bad i havet och dricka mjölk från tanken 😍🥰.

Sitter just nu på stallets uteplats och kopplar av I solen efter lite lunch efter att ha kört en pigg och glad pålla, mestadels i trav och ljudet på den korta sträckan på asfalten är ju 😍.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kan ha snurrat ihop det här, jag tänkte på när man hämta pass hos polisen 🙈

När jag behövde hämta ut ett pass hos polisen och mitt id-kort tappades bort (det irriterande var att jag anmält det stulet och sedan meddelade polisen mig att det lämnats in på upphittat två dagar senare) släpade jag mig med min syster som intygade att jag, var jag. Kommer inte ihåg om jag behövde folkbokföringsutdrag.

Däremot när jag hjälpte släkting så beställde jag hens, mitt eget, min mammas och och min mormors så de kunde se hur jag var släkt med hen.

Med bara någon vecka kvar tills jag börjar på travskola (jippie! 🥳) tänkte jag leta fram stallgarderoben, men jag har såklart hunnit göra mig av med nästan allt användbart sedan jag tog paus från hästar sist. Nu får jag nog planera in lite shopping istället :angel:

Tejpat handtaget till min kiondo (stor flätad väska som man kan få in massor i) eftersom katten tuggat på den *igen* efter att jag tejpade den första gången. Älskar den och den jag har nu har jag använt i flera år. Tyvärr har jag ingen mer, suck. Den nya har bara ett träband som kommer slitas itu första gången jag bär något tungt i den.

Kollar på ett intressant program på SVT Play: Back to the Frontier/Tillbaka till vilda västern. Om tre amerikanska familjer som ska leva som man gjorde i slutet av 1800-talet ute på en liten gård. Odla, laga mat, tvätta, sköta djur, harva med hästar, osv. Ingen el och inget rinnande vatten såklart.

Kollar på ett intressant program på SVT Play: Back to the Frontier/Tillbaka till vilda västern. Om tre amerikanska familjer som ska leva som man gjorde i slutet av 1800-talet ute på en liten gård. Odla, laga mat, tvätta, sköta djur, harva med hästar, osv. Ingen el och inget rinnande vatten såklart.
Jag såg det. Trodde det skulle vara något helt annat, men dom är bara där och bor typ en natt på helgen under inspelningarna. Bor alltså inte där hela sommaren som dom säger i början.

Jag såg det. Trodde det skulle vara något helt annat, men dom är bara där och bor typ en natt på helgen under inspelningarna. Bor alltså inte där hela sommaren som dom säger i början.
Är du säker på det? Var man än läser står det ju att de bodde där i 8 veckor? Eller menar du att de bodde där på helgerna under 8 veckor? Jag får inte riktigt den uppfattningen, men så är det kanske.

Jag älskar ju 'farm' serierna där två arkeologer och en historiker lever som man gjorde på 1620-talet, drottning victorias tid på 1800 talet, edwardian tidigt 1900-tal innan första världskriget, andra världskriget osv. De lever verkligen där, förutom de på 1620 eftersom de inte kunde göra det pga hygienen.

Alla finns på youtube. En annan serie som tillhör samma genre är ju victorian bakers som följer hur bagare ändrades från bybakare i mitten av 1800-talet till 1900-talet mekanisering och tillverkning av kakbakning för vanliga människor.

Skruvat ihop ena katträdet och köksbordet
Skruvat i ny kontakt o h satt upp sonens lampa
Nu får de vara bra för i dag då kroppen skriker och jag har haft mens från helvetet sen i torsdags
Ska ta prover nästa vecka
Nästa vecka eller veckan därpå kommer resten av möblerna
De kör en extra vända för det
Självförvållat säger jag
Hela sonens rum, ena katträdet, min dammsugare, nattduksbord byråer och bokhylla lämnade de

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund