Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, jag ska ut och gå ikväll, smhi påstår att det inte kommer regna men det blåser och är mörk himmel. Om jag tar med mig paraply så kommer det garanterat att inte regna. Om jag inte tar med mig det så kommer det ösa ner. :idea:

Ooooooooooops! Förstår inte hur dom lyckades, 100% fri sikt åt alla håll. ingen kom till skada

764363918_2029694275086129_3573994874623291593_n.webp

Upplever fenomenet ”att vakna på fel sida” för första gången på ett tydligt sätt. Jag hade en konstig känsla av att något kändes fel när jag vaknade, men kunde inte sätta fingret på vad. Lite som när man vet att man har något tufft framför sig på jobbet eller drack ett glas för mycket dagen innan. Men det är inget, allt är bra. Ändå är hjärnan missnöjd med något. Nu hade vi en tuff lämning på förskolan och det brukar inte ta på mig men jag blev helt drabbad.

Hmmm. Måste ha drömt något.

Aha. PMS.

😅

Har sex små pizzor i ugnen. På paketen till degen står att de kan äta som snacks, förrätt eller mellanmål, men de är lagom för en måltid för mig så nu har jag sex hemgjorda pizzor som ska bli matlåda. Känns ändå bra att ha börjat samla matlådor ändå, har ju några i frysen redan. Får bli paj i morgon.

Epanfall i morse så inget jobb, känner mig rätt groggy fortfarande. Som om världen snurrar när jag vrider huvudet. Väldigt ovanligt. Brukar känna mig förvirrad och inte har koll på ord osv, trög liksom, men inte groggy som nu.

Ska jobba på plats i morgon och måndag och däremellan helg, ska bli skönt.

Har sex små pizzor i ugnen. På paketen till degen står att de kan äta som snacks, förrätt eller mellanmål, men de är lagom för en måltid för mig så nu har jag sex hemgjorda pizzor som ska bli matlåda. Känns ändå bra att ha börjat samla matlådor ändå, har ju några i frysen redan. Får bli paj i morgon.

Epanfall i morse så inget jobb, känner mig rätt groggy fortfarande. Som om världen snurrar när jag vrider huvudet. Väldigt ovanligt. Brukar känna mig förvirrad och inte har koll på ord osv, trög liksom, men inte groggy som nu.

Ska jobba på plats i morgon och måndag och däremellan helg, ska bli skönt.
Eller så kanske du inte ska jobba i morgon!

Idag hade jag ärende genom samhället på vägen till stallet och fick se en gammal Ford från 1921, 105 år gammal alltså, wow så häftigt att se! Ägarna var tidstypiskt klädda och tyckte det var kul att jag var nyfiken på den 😁. De själva ville se kanalbåtarna och så fick jag frågan om jag har ICA-butiken då jag kunde en del om båtarna?!? Haha nääää, men varit boende i området i snart 40 år ju (vad gammalt det lät eller 😂). Alltid lika härligt att se kanalbåtarna mötas (idag Wilhelm tham och Juno) och tuta 😁.

Grejat hemma, trotsat blåsten och promenixat med pållan (och hagkompisen) som aktiv vilodag (longerade i alla gångarter igår) och tog ju av flughuvan igår pga regn så idag var ju ögonen lite svullna, stackars lilla pållan 😔.
När sambon kom hem for vi till stan; hämta
upp matvaror på CG och in ett litet varv
innan middag på Leons; första gången sen de öppnade på nya stället 😊.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund