Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här stora, fina fjärilen jag såg på grusvägen nere vid blåbärsskogen häromveckan är en Sälgskimmerfjäril som historiskt varit mycket sällsynt och svårskådad art i Sverige och man ser den lättast under högsommaren i lövskogsmiljöer 😊.

Bifogade filer

• 20260708_105456.webp
    20260708_105456.webp
    320,3 KB · Visningar: 23
Försöker hitta en byrå till nya lägenheten. Det verkar halvt omöjligt. Det finns massor bra, VITA. Jag vill ha en mörkt träfärgad. Kan väl inte vara så svårt... ehm... Finns några, men prislappen...

Herregud. På vägen från bilen in i trapphuset var det en fiskmås som var riktigt arg på mig. Flög snabbt gång på gång nära mitt huvud och skrek värre än de brukar skrika. Jag blev rädd att den skulle attackera mig på riktigt och hann tänka att det var bra att jag hade glasögon på mig iaf så den inte kunna picka ut ett öga när den gick till attack.

Visste inte om det var bäst om jag sprang in eller försökte verka obrydd. Så jag gick lite snabbt och skrek till några gånger när den kom snabbt mot mitt huvud.

Läskigt!
Ta med ett paraply. Det funkar mot attacker uppifrån. Mot måsskit också.

Måsar är mitt hatobjekt. De är otäcka. Och låter illa.

Bestämde mig för att inte åka på kulturveckans invigning ikväll. Jag är redan trött och morgondagen blir full av måsten.

Hunden är helt utslagen. Två dagar bland folk och andra hundar är jobbigt för en lantis-hund
Vanligen träffar han ett par människor i taget, inte flera hundra.

Och ja, jag tar med honom just för att han ska uppleva det. Han blir alldeles för exalterad av nya ställen och nya människor. I famnen går det bra men han har alldeles för stor koll på allt.

Jag blev lite nyfiken.
Min chef är ledig imorgon och vi pratade lite om vad hon skulle hitta på. Inte mycket tyckte hon eftersom hon ska få besök från typ BVC. De kommer förbi och mäter och väger dottern (hon har precis fyllt eller ska snart fylla två) och ställer frågor om relationer och känslor och grejer. Lite wellfare check helt enkelt.
Jag tyckte det lät både invasivt och lite fantastiskt. 😅 Gör man det i Sverige också?

Laddade ner en e-bok från biblioteket och lade in på läsplattan. Det hade jag inte mycket för, läsplattan är stendöd och vägrar starta trots att jag fulladdat den. Börjar bli dags att investera i en ny men ändå irriterande. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund