Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
9 september var första lediga tiden.

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Det känns som att jag ska drunkna
Boka tiden, även om det känns som evigheter framåt så går tiden en timme åt gången, en dag i taget och snart är det september.

Mitt svar utifrån är att du ska sy in taggtråd och klipulver i skjortan han bad dig (!) sy och sen ta sonen med dig och åka bort till någon där du kan känna dig trygg. Föräldrar, syskon, vänner? Skriv en lång j-a lista på allt han ska fixa hemma.
Eller sparka ut honom ett tag, han får lösa sitt praktiska bäst han vill, du behöver få vara ifred och om hemma är din mest trygga plats får han flytta på sig.

Men fattar att det kan kännas övermäktigt och att du inte vet/kan/orkar rodda något. Försök verkligen att sätta dina behov först nu!

Finns det inget akut via kommunen (de brukar ju ha familjerådgivning) eller via BVC?

Och ja, jag förstår att det känns som att du drunknar.
Nej, första tiden är i september.
Boka tiden, även om det känns som evigheter framåt så går tiden en timme åt gången, en dag i taget och snart är det september.

Mitt svar utifrån är att du ska sy in taggtråd och klipulver i skjortan han bad dig (!) sy och sen ta sonen med dig och åka bort till någon där du kan känna dig trygg. Föräldrar, syskon, vänner? Skriv en lång j-a lista på allt han ska fixa hemma.
Eller sparka ut honom ett tag, han får lösa sitt praktiska bäst han vill, du behöver få vara ifred och om hemma är din mest trygga plats får han flytta på sig.

Men fattar att det kan kännas övermäktigt och att du inte vet/kan/orkar rodda något. Försök verkligen att sätta dina behov först nu!

Men kära du, nu får det väl ändå räcka med att han utnyttjar dig?

Idag meddelar du honom om att han ska UT UR HUSET. Han får bo hemma hos sina föräldrar.
Inte så jäkla lätt när det är barn med i bilden. Jag orkar inte rodda allting själv.

--
Jag gick en promenad. Kom typ en kilometer sen slutade benen funka. Så nu står jag här, mitt på elljusspåret som en annan tomte.

Inte så jäkla lätt när det är barn med i bilden. Jag orkar inte rodda allting själv.

--
Jag gick en promenad. Kom typ en kilometer sen slutade benen funka. Så nu står jag här, mitt på elljusspåret som en annan tomte.
Sätt dig ner och låt kroppen vila där du är ❤️

Som utomstående och som endast har det du skrivit om med i bilden så är jag helt säker på att du kommer orka. Du kommer inte behöva lägga energi på att mannen inte bidrar hemma, inte tar med familjen i beräkningen när han planerar jobb och fritidsaktiviteter (och uppenbart andra aktiviteter som det viaat sig nu igen), du behöver inte stå ut med familjesammankomster med hans familj om du inte vill, du kommer bli av med så mycket som drar ner dig att du kommer ha ork till det du behöver, vill och mår bra av. Inte från dag 1, det är en process. Men med tiden. Men oavsett vad du landar i, ställ dig alltid frågan vad Du mår bra av i längden. Inte sonen, han kommer må bra när du mår bra. Inte mannen, han får ta ansvar för sitt mående själv. Inte någon annan. Det är dags för dig att tänka på dig själv ❤️

Jaha. Han har varit otrogen. Igen.
Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag kan inte skriva allt jag tänker, för då kommer jag att skrika rakt ut och jag står på kontoret. Plus att jag fattar att det är en svår sits som du sitter i, med barn och hus och allt vad livet innehåller. Jag fattar. Jag vill ryta men jag fattar.
Men snälla, snälla du. Oavsett vilket ditt beslut blir. Tänk på dig själv, på vad du behöver göra för att du ska må bra i längden. Det låter kanske ego men det kommer att gynna även ert barn i det långa loppet, att mamma mår bra.
Du ska inte behöva ta sån skit.

:heart

--
Så ledsen för din skull men när jag läste din oro tidigare inatt ville jag inte skriva vad jag tänkte. Tyvärr så stämde mina misstankar. Jag säger som övriga, tänk på dig själv. Låt honom ta smällen av sina handlingar, jag hade aldrig litat på honom igen och en partner jag inte litar på är en ex-partnet. 💔❤️‍🩹

Hon är väldigt mild och lite försiktig. Det är mer en känsla av att avmätt himla med ögonen eller vända sig några cm bort på ett roligt stoigt sätt. Lite att man måste ”wine and dine/kratta manegen” innan man får ta sig friheter med henne i jämförelse med tex den valack som bodde där innan och bara var öppen för vad som när som. 😅
Min häst köper också ett nej från henne på helt annat sätt om valacker har åsikter. Han har annan respekt för damer. 😅
Det är ju det som är så himla kul med djur att dom är så olika, grannens dotters märr var en sån där modell som försökte skrämmas genom att måtta ett hugg med strukna öron bara man gick förbi boxen och gav man henne då en puss på mulen blev det ett "iiiih" och sen gjorde hon om det på nytt.:rofl:

En riktig äkta retsticka men med ett hjärta av guld och hon skulle aldrig kommit på tanken att göra någon illa men far i huset hade hon satt sig i respekt hos, han gick aldrig i närheten fast han var en "he-man" och störst och bäst på allt,,,,trodde han, det där hade vi skitkul åt.:laugh:

Inte bra men lite lättare i dag. Mycket tankar. Sitter med kaffekoppen och lyssnar på hästarna som springer och busar i hagen. Sånt får min själ att må bra.

@sthu Jag vet inte hela din historia men av egen erfarenhet så slutar dom inte vara otrogna och det är oftast fler än man först vet om. Du kommer klara av att vara ensamstående, det kommer vara svårt till en början men det blir lättare och du kommer också må bättre av att få ut mannen ur ditt liv (vet att det inte går helt pga barn) för det han håller på med dränker dig, tar all din energi och barn behöver inte två olyckliga föräldrar som är tillsammans, dom behöver lyckliga föräldrar som mår bra även om det betyder att ni inte är tillsammans. Du förtjänar bättre än så här och han visar dig vem han är, lyssna på det och ta ett beslut. Du och sonen förtjänar bättre än att bli behandlade så här. Han väljer inte bara aktivt bort dig i det han gör, han gör ett aktivt val och väljer även bort sonen. Han vet vad han gör. Men du har valet att bestämma om ditt liv ska se ut så här, om din sons liv ska se ut så här och vad han ska växa upp i för hem. Och han må vara liten nu men barn uppfattar tidigt mycket mer än vad man tror. Dom känner av ens känslor. Stor kram till dig:heart

@sthu Jag vill bara lägga till lite pepp. Om du vill avsluta förhållandet men det känns övermäktigt pga allt praktiskt: Du. Fixar. Det! ❤️ Omställning, jobbigt som faen - ja! Men du fixar det. Låt inte rädsla/oro stå ivägen, om du känner att det är vad du behöver göra.

Fick svar från sjukhuset nu att jag inte kan få träffa samna läkare som sist på min tid i september. Det var en ST-läkare som inte längre är kvar på mottagningen. Så nu blir det ytterligare en ny läkare , den sjätte i iodningen,. Så då kommer den läkaren säkert ha någon ny plan igen som alla läkare har haft hittills.

Behöver återigen fundera på och oroa mig för vilket bemötande jag kommer få då det varit minst sagt skiftande. Någon läkare kände jsg hade noll respekt för mig som patient . Sen har det varit allt från okej till fantastiskt.

Blir noll kontinuitet och jag känner mig bara less och uppgiven. Jag är helt slut ändå både fysiskt och mentalt.😭

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn