Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ju anmält mig som godman och idag pratade jag med en eventuell huvudman i mer än fyra timmar! Hen är kognitivt medveten men behöver hjälp med praktiska saker som ansökningar och kontakter med myndigheter och liknande. Lite ekonmin.Hen var jättetrevlig och vi tyckte båda att vi klickade bra. Så nu har jag skickat in en förfrågan om formellt förordnande. Eftersom det är första uppdraget så pirrar det i magen men samtidigt jättekul och att jag verkligen gör en insats för samhället.
Jag fick läsa om det där ett par gånger innan jag kopplade att det inte var grodman, jag tänkte att nu jäklar ska hon ner på botten på riktigt.:laugh:

Bjudit sambons familj på riktigt lyckad grillmiddag. Secreto, chimichurri och potatisklyftor i ugn.
Det är något särskilt med ugnen här på landet, aldrig gjort så god potatis i mitt liv!

Sedan provade jag elbräda med terränghjul på tomten. Skulle bromsa, råkade trycka in gasen istället :angel: Jag i gräset, bräda i gärdesgården.
Upp igen… gjorde samma sak igen. Spänd i benen så flög som en vante :rofl: Men det gick bra, inga hastigheter. Nu blir det en balja te istället…

En bra dag hos kompisen.
Gått promenad med hundarna, ätit gott, druckit ngr cider och chillat.
I morgon eftermiddag åker jag hem.
IMG_1236.webp

Hästarna var nere på betet när de skulle få sin mat idag. Så de fick hästarnas variant av Foodora-leverans nere på betet.
Så härligt att se hur mysigt de har där. 😍
Lät dock som någon dräpte en katt i skogen. Gissar på grävlingarna som bor i närheten. Hemskt ljud!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund