Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för heads up, då vet jag att jag inte ska gå och se den på bio. :(
Hade absolut velat se den baserat på det som var bra, vackra landskap och bra musik! Men inte betalt för det på bio. 😅 Den kändes absolut inte tre timmar lång, den var väldigt bra gjord på så vis, men blev verkligen förstörd för att man liksom inte ens tänkt på vad folk kunde ha haft på sig på den tiden. Och så språket såklart.

Den hade några coola/intressanta scener som jag tyckte jättemycket om, men ja, helheten gick åt skogen för mig.

Jag kom att tänka på en vän till mig när deras dotter var liten tulta fick hon förmaningar att aldrig gå in till hästarna själv utan hålla sig utanför staketet men dom sa inget om avelstjuren på gården som var en riktig bjässe, hennes mamma trodde hon lekt när hon kom in i stallet med en borste och hade "bossat hätten på baksidan", en dag gick mamma och kollade vad dottern lekte med och höll på att få slag när hon var i full färd med att rykta tjuren och han hade sänkt huvudet så hon skulle nå och stod bara och njöt, mamman backade bara och gick därifrån, hon såg att dom där två hade bondat rejält. Jag har sagt det förut, barn och djur. :heart
Låter som föräldrarna fått en som mig. Inte helt lätt uppgift.. 😱😅

Var och såg The Odyssey, fattar verkligen inte varför man ska använda språk som "mommy, daddy" och "this fucking beach".... Tog mig helt ur storyn. Sen var alla kostymer helt hemska, det såg ut som att dom klätt på sig en matt black tesla eller så hade dom konstiga polyesterkläder, fisknät och typ fejkläder på sig. Tänk typ motorcykelkläder. Och 3D printade saker. Jag fattar att det är fantasy, men man kan väl ändå göra välgjorda kostymer som reflekterar tiden då den skulle utspelat sig. Sagan om ringen kändes mer historisk. På slutet hade en kung på sig en mantel som såg ut som att man kunde köpa den för 39kr på Ikea (dvs en fleecefilt), Ingen av skådisarna fick mig att tro att dom inte hade en Iphone i fickan.
Åh, nej! Vi ska se den idag. 🙈🙄 Jaja..

Tog in hästarna iom hovslagare. Min gubbe blir rätt trött av att vara ute och ha gräsfest hela nätterna.
Sa att ”jag fattar att du inte orkar vara ute och svira hela nätterna längre. Du är ju inte 20 längre… Du är 20,5..” 😅

IMG_20260724_123616.webp

Skånes djurpark med dottern hennes sambo och barnbarnet

Du kan inte få låna ett på jobbet så länge då tills ordinarie vägen är klar? Där du jobbar borde det finnas överfallslarm i reserv.
Bra tanke! Har överfallslarm på jobbet, men det fungerar ju inte ute till och från jobbet utan är kopplat till sjukhuset så att man kan lokalisera var jag är genom att det syns på skärmar när jag trycker på det. Praktiskt och jag bär det förstås på jobbet för min säkerhet, speciellt när jag går omkring utanför min korridor (där bara personal har tillgång via kort och kod).

Bra tanke! Har överfallslarm på jobbet, men det fungerar ju inte ute till och från jobbet utan är kopplat till sjukhuset så att man kan lokalisera var jag är genom att det syns på skärmar när jag trycker på det. Praktiskt och jag bär det förstås på jobbet för min säkerhet, speciellt när jag går omkring utanför min korridor (där bara personal har tillgång via kort och kod).
Fråga runt lite, på såna där ställen brukar det finnas både det ena och det andra, kanske det finns obundna av gamla sorten nånstans som bara tjuter, larm av olika sorter har funnits i en himla massa år på sådana där ställen långt innan moderna datoriserade grejerna fanns. Inom krim-vården fanns ett fast larmsystem som aktiverades med en hundvisselpipa och det har testats otaliga varianter och slänga brukar inte ingå i vaktisarnas jobb, allt hamnar nere i källaren i nåt förråd, min gamla bakelittelefon från 50-talet kommer från ett sånt förråd så slänga finns oftast inte i "verksamhetsplanen" innan förråden svämmar över.

På väg hem efter en så härlig eftermiddag i vackra Strängnäs. Jag tog med matsäck till lunch, men unnade mig en kula av favoriten från Rättviks glass (deras banan och choklad är :d !). Promenerade runt, hittade ett så fint promenadstråk utanför centrum som var nytt för mig. Vädret var perfekt, soligt och lagom varmt för att ta av kavajen och gå i blus och shorts. Strosade in och kikade i små lokala butiker som jag inte varit in i, mycket kul och fint att kika på. Stötte på ett kakfat/serveringsfat i en liten inredningsbutik som jag blev blixtförälskad i - gick runt en halvtimme och velade innan jag gick tillbaka och köpte det :heart . Ska vara handgjort i Portugal, och just det som jag föll för ser också väldigt levande ut i glasyren vilket jag tycker om. En precis lagom utflykt för att ladda batteriet.

Fråga runt lite, på såna där ställen brukar det finnas både det ena och det andra, kanske det finns obundna av gamla sorten nånstans som bara tjuter, larm av olika sorter har funnits i en himla massa år på sådana där ställen långt innan moderna datoriserade grejerna fanns. Inom krim-vården fanns ett fast larmsystem som aktiverades med en hundvisselpipa och det har testats otaliga varianter och slänga brukar inte ingå i vaktisarnas jobb, allt hamnar nere i källaren i nåt förråd, min gamla bakelittelefon från 50-talet kommer från ett sånt förråd så slänga finns oftast inte i "verksamhetsplanen" innan förråden svämmar över.
Får kolla med säkerhetsansvarige och chefen på måndag, om de har något liggande. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII