Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just ätit macka, första måltiden i dag, var ändå rätt gott när jag åt. Köttfärsen som jag tog ut och hade tinat hoppas jag klarar sig till i morgon så får jag gör spagetti och köttfärssås på det då istället. I morgon är en bättre dag. Nu har jag kraschat och bara att ta upp mig.

Tog ett bad iaf, kände att jag behövde blöta upp mig efter nästan 12 timmar på väg. Ett påslakan fick agera badlakan men var inte så lyckat då det är ett frottépåslakan. Känner mig nästan lika blöt som när jag klev upp ur badet. 😳 Nåja, lär ju torka inatt.

Upptäckte av en slump att ett bolag som kallar sig för Skelleftebränslen bara justerar sina priser en gång/vecka, så senaste höjningarna av världsmarknadspriset den här veckan har inte slagit igenom hos dem. Perfekt nu när jag flyttar hästarna, det skiljer ca 1,50 kr per liter! Synd jag inte upptäckte det tidigare, men det gav ca 90 kr på en tankning idag och jag har ca 300 mil att köra. :up:

Tog ett bad iaf, kände att jag behövde blöta upp mig efter nästan 12 timmar på väg. Ett påslakan fick agera badlakan men var inte så lyckat då det är ett frottépåslakan. Känner mig nästan lika blöt som när jag klev upp ur badet. 😳 Nåja, lär ju torka inatt.

Upptäckte av en slump att ett bolag som kallar sig för Skelleftebränslen bara justerar sina priser en gång/vecka, så senaste höjningarna av världsmarknadspriset den här veckan har inte slagit igenom hos dem. Perfekt nu när jag flyttar hästarna, det skiljer ca 1,50 kr per liter! Synd jag inte upptäckte det tidigare, men det gav ca 90 kr på en tankning idag och jag har ca 300 mil att köra. :up:
Här nere (skåne) är dom nästan tillbaka där dom började med dom 3kr i sänkning, 15,59 för 96oktan

Nej, nu ger jag upp det här med att sova.
Sovit typ tre timmar inatt. Upphackat på små korta stunder. Dumt. Och lite besviken på att alimemazin inte hade större effekt.
Lika bra att gå upp. Klockan är i varje fall morgon så lika bra att kanske.

Mina väggar är vita. Har funderat på lite färg, måla, men vet inte om jag fixar det. Annars hade det nog blivit snyggt med färg i vardagsrum/kök i annan färg än vit då själva köket är vitt. Samma med sovrummet. Men ja.
Känner du för det tycker jag att du ska testa :) . Ta en vägg i taget till exempel så det inte blir så mycket på en gång? Jag tycker att själva målningen kan vara rätt meditativ (hatar dock att maskera :p).

Åh suck, sovit dåligt igen och med bara persienner så blir det dessutom ljust väldigt snabbt och jag är ljuskänslig. Nu har hundarna fått frukost och en morgonpromenad, jag ska fixa ett par mackor, åka och tanka och sedan lasta ena hästen och köra till en bukefalist som lånar ut en hage, Blir knappt 120 mil idag t o r. :crazy:

I morgon storstädning och sedan på måndag kör jag den andra hästen när jag lämnat nycklar, dator, kort och mobil. Hämtar även hem den andra och sen ska bilen stå nästan resten av sommaren. :sleep:

Funderar på om det är värt att måla det lilla som behöver målas, eller om det kommer att bli regnat på? Det är ju INTE kul om vit färg rinner ner på den röda fasaden :nailbiting: Så det kanske är bäst att vänta tills det helt säkert ska bli uppehåll! Det räcker kanske till och med om jag väntar till i eftermiddag, om man vågar lita på prognoserna.

Makens jävla jobb.
Han är hemma för vab. Får ett sms att han måste komma in, de "har ingen annan".

Han ringde chefen. De verkar kunna lösa det, och plötsligt kan de ge ersättning också.
Fast det är kanske inte jättekonstigt att de fortsätter försöka? Han har ju sagt "ja" varje gång förut? Men om han istället börjar sätta ner foten och vägra så lär de nog snart sluta höra av sig till honom. Vad är det för ersättning han ska få?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund