Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är jättebra att barn släpper mobiler och paddor och leker utomhus :) ! Men det är klart att det låter - mycket ibland! Så länge de inte är ute till sent på kvällarna, vind för våg, tänker jag att det borde vara okej?
Det är helt okej!
Men jag gillar att ha det helt tyst inne, är ovan vid att barn låter in i min lägenhet. Så handlar mer om det än att jag inte tycker det ska få låta.

Vad heter spindlars fötter förresten? Tassar?
Taranteller har faktiskt tassar, de är jättesöta! :D Helt riskfritt att bildgoogla. <3
Jag tror att andra spindlar har ungefär likadana men är faktiskt inte helt säker. Vanliga spindlar kan ju inte heller klättra på glas till exempel, vilket taranteller kan så någon skillnad måste det vara.

Det är helt okej!
Men jag gillar att ha det helt tyst inne, är ovan vid att barn låter in i min lägenhet. Så handlar mer om det än att jag inte tycker det ska få låta.
Sedan är det skillnad på att barn får höras och att barn okynnesskriker. Självklart ska de få vara ute men man behöver inte skrika och vråla bara för det, jag tycker att det är en helt legit störning om det är sådant det rör sig om. :)

Jag är verkligen tudelad. Jag tycker det är bra att barn är ute och leker, ropar och springer omkring. Barn ska få låta och höras. Åtminstone utomhus.
Men samtidigt blir min inre surtant irriterad varje gång jag hör barnen låta ute.

Jag tror dock det är ovant för mig. Var länge sedan jag bodde i ett område där barn lekte utomhus, så jag antar att jag släpper min inre surtant snart.
Känner samma sak. Men precis som i skolan så tycker jag att det är skillnad på skratt och glada röster och på okynnes skrik.

Ja, det är jättebra att barn släpper mobiler och paddor och leker utomhus :) ! Men det är klart att det låter - mycket ibland! Så länge de inte är ute till sent på kvällarna, vind för våg, tänker jag att det borde vara okej?

Jag håller i grunden med dig. Men okynnesskrikande, inte sällan i timmar (i mitt fall), tycker jag faktiskt inte är okej öht. Det är fruktansvärt för omgivningen. Jag ska kunna sitta ute på min balkong i ett i övrigt lugnt område utan att få migrän, liksom.

Jag har skrivit på köpekontraktet för ett nytt hus, så nu har jag köpt ett 1 1/2 plans hus med allt man behöver i markplan och slipper springa i trappor hela tiden, och att jag inte behöver hjälp med att få in bökiga/stora/tunga saker bara för att allt ska upp för minst en trappa.
Nu återstår att åka hem o börja sortera,kasta,skänka o packa. Huuuuuuaaa!
150kvm i 2 plan o 400kvm magasin + allt som måste göras för visningarna :nailbiting:

Jag har skrivit på köpekontraktet för ett nytt hus, så nu har jag köpt ett 1 1/2 plans hus med allt man behöver i markplan och slipper springa trappor hela tiden, och att jag inte behöver hjälp med att få in bökiga/stora/tunga saker bara för att allt ska upp för minst en trappa.
150kvm i 2 plan o 400kvm magasin + allt som måste göras för visningarna :nailbiting:

Ska du ha tre hus eller säljer du ett?

Edit: Det i Skåne eller längre norrut?

Jag har skrivit på köpekontraktet för ett nytt hus, så nu har jag köpt ett 1 1/2 plans hus med allt man behöver i markplan och slipper springa trappor hela tiden, och att jag inte behöver hjälp med att få in bökiga/stora/tunga saker bara för att allt ska upp för minst en trappa.
Nytt skånehus? 😊

Jag tror att det går att rädda. Med kolibribroschen och en tunn sjal över axeln.

Nä den är verkligen helt rak, vilket innebär att den är mycket för vid över ryggen och ingen markerad midja under bysten (jag gillar empireskuren). Synd att min svarta klänning som verkligen är snygg var helt åt fanders för liten över bröstet. Plus att den är för lång. Vet inte hur mycket det skulle kosta att lägga ut den över bysten och sy upp den till lämplig längd. Kanske ska ta med den till min sömerska och kolla.

Hästarna är fixade, handlat, tagit bort en person ur mitt liv i kväll som gett mycket oro och extra jobb med mycket för att få lite mer lugn och ro. Det var inget enkelt val men nödvändigt. I morgon är en ny dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund