Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit en sen frukost/lunch pga migrän. Potatisbullar, stekt ägg och fiskpinnar. Lagom krävande att göra. Lagom gott. Ska vila lite innan eftermiddagsrundan med hundarna igen. Dags för att kunna ta mer medicin så det ska jag göra.

Första katastroffönstret oljat och kittat. Nu ska det torka lite innan jag kan börja måla. Och låta det torka så jag kan måla på insidan där färgen flagnat på ett par ställen.

Det är den stora nackdelen med linoljefärg det tar tid.
Och jag har bara plats för ett fönster i taget där jag fixar.

Städar. Och som alltid när jag gör det så funderar jag starkt på att betala någon annan för att göra det på ett proffsigt sätt så att vi en gång för alla kan få en ny, ren start i vår Villa villekulla. (Kan liksom inte hjälpa att undra vad folk som kommer hem till oss tänker. Kanske: Oj! Här bor någon som satsar på roligare saker än städning :angel:.)

Får också ett kraftigt sug efter renovering av ytskikt när jag far runt i vårt vilda hem.
När jag kommer hem till någon som ursäktar sig med att det är stökigt och dammigt säger jag bara "det blir så när livet pågår, var har du kaffet" eller också glider jag förbi köket hugger en mugg i skåpet och serverar mig själv för att sen parkera i soffan bland tvätt, hundar och barn. Jag bara älskar när livet pågår, kommer jag nånstans där det ser ut som nån visningskåk vill jag bara fly,,,, snabbt därifrån.

Städar. Och som alltid när jag gör det så funderar jag starkt på att betala någon annan för att göra det på ett proffsigt sätt så att vi en gång för alla kan få en ny, ren start i vår Villa villekulla. (Kan liksom inte hjälpa att undra vad folk som kommer hem till oss tänker. Kanske: Oj! Här bor någon som satsar på roligare saker än städning :angel:.)

Får också ett kraftigt sug efter renovering av ytskikt när jag far runt i vårt vilda hem.
Min brorson kommenterade att "bettysmatte tycker nog inte om att städa" efter ett besök i mitt hus. Stämmer bra det :up: . Det gör jag inte...:D

Den vill inte släppa taget om mig. Texten skriven av Filip Hammar där han meddelar att Linda, hans fantastiska syster och hela Sveriges En annan del av Köping Linda har somnat in.Linda som spred glädje även till oss hon inte kände. Alltid med tummen upp.👍
Filips ord går in som en borr i hjärtat.

I övrigt så är jag sur på vädret. Jag vill vara med solen.
Men jag får var med soffan och Pål i stället. Den speciella mannen i boken jag hämtade i morse.
Som är fortsättning på den jag plöjde i går.
Behöver btw tips på mjuka serier.
Kroppen har fått en promenad och pizza.

Jag bor ju i hus utan riktigt nära grannar idag och har i mina pensionstankar funderat på att istället bo mindre och med liten täppa, tänk litet 1-plans radhus eller lägenhet med altan - men just det ni skriver om att ha det tyst och lugnt (när jag vill att det ska vara tyst och lugnt!) får mig att tveka big time.
Så tack för input i min funderings-hjärna :up: :heart
Nu är det ett gäng år kvar tills pension, men jag leker ofta med tanken "inför det blir dax".
Så just nu så lutar vågskålen åt att bo kvar i mitt hus ;)
Du vet vad du har men du vet aldrig vad du får när det gäller bostäder och vill du bo mindre funkar ju vinterbonad sommarstuga med lagom stor tomt.

Jag för 2 minuter sen: Uuuugh jag är så trött i huvudet jag orkar inte läsa eller lyssna på ljudbok på vägen hem. Min hjärna har inte startat efter semestern. Det blir lugn musik.
Jag nu: OH! Filosofiska rummet har släppt ett nytt avsnitt om demokrati och marknadsekonomi. KLICK!

De växer och växer! :love:
20260805_114407.webp

Bättre dag idag :) Visserligen tuff morgon efter jobbiga drömmar igen, men väl på jobbet var inte mailkorgen allt för överväldigande och glada kollegor välkomnade mig tillbaka. Fick massa gjort som legat och väntat ett tag!

Blev också glad då jag fick löst så jag kan rida långritt på ridklubben på fredag! Såg inte så ljust ut för det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund