Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att renovera vinden är nästan säkerligen billigare i varje fall!Bakat en klassisk sockerkaka och funderar på att bygga ut när nu det blir eller ens är genomförbart. Kanske lättare isolera vinden och sätta dit några fönster![]()
När jag kommer hem till någon som ursäktar sig med att det är stökigt och dammigt säger jag bara "det blir så när livet pågår, var har du kaffet" eller också glider jag förbi köket hugger en mugg i skåpet och serverar mig själv för att sen parkera i soffan bland tvätt, hundar och barn. Jag bara älskar när livet pågår, kommer jag nånstans där det ser ut som nån visningskåk vill jag bara fly,,,, snabbt därifrån.Städar. Och som alltid när jag gör det så funderar jag starkt på att betala någon annan för att göra det på ett proffsigt sätt så att vi en gång för alla kan få en ny, ren start i vår Villa villekulla. (Kan liksom inte hjälpa att undra vad folk som kommer hem till oss tänker. Kanske: Oj! Här bor någon som satsar på roligare saker än städning.)
Får också ett kraftigt sug efter renovering av ytskikt när jag far runt i vårt vilda hem.
Min brorson kommenterade att "bettysmatte tycker nog inte om att städa" efter ett besök i mitt hus. Stämmer bra detStädar. Och som alltid när jag gör det så funderar jag starkt på att betala någon annan för att göra det på ett proffsigt sätt så att vi en gång för alla kan få en ny, ren start i vår Villa villekulla. (Kan liksom inte hjälpa att undra vad folk som kommer hem till oss tänker. Kanske: Oj! Här bor någon som satsar på roligare saker än städning.)
Får också ett kraftigt sug efter renovering av ytskikt när jag far runt i vårt vilda hem.
Du vet vad du har men du vet aldrig vad du får när det gäller bostäder och vill du bo mindre funkar ju vinterbonad sommarstuga med lagom stor tomt.Jag bor ju i hus utan riktigt nära grannar idag och har i mina pensionstankar funderat på att istället bo mindre och med liten täppa, tänk litet 1-plans radhus eller lägenhet med altan - men just det ni skriver om att ha det tyst och lugnt (när jag vill att det ska vara tyst och lugnt!) får mig att tveka big time.
Så tack för input i min funderings-hjärna![]()
Nu är det ett gäng år kvar tills pension, men jag leker ofta med tanken "inför det blir dax".
Så just nu så lutar vågskålen åt att bo kvar i mitt hus![]()
Det finns ju roligare saker att pyssla med!Min brorson kommenterade att "bettysmatte tycker nog inte om att städa" efter ett besök i mitt hus. Stämmer bra det. Det gör jag inte...
![]()
Är ju kul och mysigt att städaDet finns ju roligare saker att pyssla med!
Jag tyckte det förut men verkar ha växt ifrån det. (Sen har jag flyttat från en tvåa i stan till ett gigantiskt hus på landet så jag misstänker att det kan ha med det att göra också.)Är ju kul och mysigt att städa![]()
Vad gölliga! Vad är det för sort?