Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Packat upp en skulptur som var en liten del av mitt examensarbete. Ska stå på ett annat bord sedan
20260810_152132.webp

Idag är en sån dag där jag har panik.
Där de känns som hela livet rasar och jag inte veta hur ja ska lösa det.

Tacka nej till ett jobb jag inte kan ta pga hunden (jag vill inte höra lösningar på de)
Tar det 15 min innan en kollega på jobbet jag blev varslad från hör av sig ”hörde du fått jobb?” 🙃🙃🙃
Konstigt o sen får ja dåligt samvete att ja tacka nej till jobb men får inte ihop de med hunden.

Ska tömma förråd, flytta abonemang och göra val till nya lägenheten med så just nu är drt jobbigt.

Både krångel med boende och jobb är för mycket.
Försöker tänka positivt
Har samma problem med kombinationen jobb och hund. Är fan inte lätt alltså. Jag tänker att antingen ordnar jag boende i närheten av mitt nya jobb (när jag nu får ett sånt), eller så hittar jag nytt boende först och letar jobb efter det.

Hur funkar rottis att vara ensam då?
Hon borde fixa det
Det gör hon, hon är duktig!
De är ju inte i samma rum när jag inte är hemma även om båda är hemma eftersom det kan gå rätt vilt till när de leker. Hon vet fortfarande inte helt att hon är sååå mycket starkare än spionen (hon är stark, han är snabb så de leker oftast fint men ibland kan hon glömma sig och det blir hårt utan att mena det) och han börjar bli lite äldre + att han har sina pälsfötter. De är i rum intill varandra och får vara fritt sedan när jag kommer hem igen, jag är oftast borta 5 timmar en dag i veckan bara. De får mat och vatten och godbitar, hon letar glatt upp alla torrfoderkulor jag sprider ut samt godiset och spionen rör inget alls förrän han hör nyckeln i dörren, DÅ börjar han äta först. Och så radio igång förstås så de får följa med i musik- och nyhetsvärlden också, viktigt att vara allmänbildade :D Spionen mår bättre och klarar ensamtiden bra när han vet att hon är nära ändå.

Med tanke på att hon nu även löper (ej höglöp) så är det ytterligare en aspekt till att aldrig ha dem ihop utan ögon i nacken, vilket faktiskt är lättare än jag trodde trots två intakta hundar. Jag har från start "lärt" rottekotten att stopp min kropp gäller så spionen får alltså inte nosa på hennes fiffi alls och hon får lov att fräsa åt honom när så sker. Jag har också från början "skyddat" henne när han är för påträngande, så att hon har känt att jag är på hennes sida, och självklart även sagt ifrån från start att han inte får nosa där- stopp min kropp gäller även för honom och hon får inte nosa på hans snorre. Ingen av dem ska avlas på och behöver inte få veta att det är "ok" eller något, bättre att de får lära sig stopp min kropp helt enkelt (jag säger alltså till när de nosar på varandra där och avbryter intresse, spionen har dock aldrig försökt jucka på henne någon gång eller så heller). Vid höglöp separerar jag dem helt- spionen har haft sleepover hos sin bästis och även här hemma har de varit i olika rum och jag har fördelat mig hos dem jämlikt. Kompostgaller funkar dessutom utmärkt när värsta dagen/dagarna är över.

Hade någon av dem mått dåligt hade det varit en annan femma, nu mår de troligen bättre att vara intakta, psykiskt och fysiskt.

Sorry långt svar!

Har samma problem med kombinationen jobb och hund. Är fan inte lätt alltså. Jag tänker att antingen ordnar jag boende i närheten av mitt nya jobb (när jag nu får ett sånt), eller så hittar jag nytt boende först och letar jobb efter det.
Visserligen ingen hund att ta hänsyn till men jag har en lite liknande situation. Behöver bo där det finns både tillgång till jobb och där jag kan ha djuren. Har sökt ett antal jobb med varierande resultat, men eftersom att det är så långt bort (av flera anledningar) är det svårt att få jobb när jag ännu inte har bostad. Så nu fokuserar jag på att flytta, lite krångligare iom avsaknaden av jobb men antagligen inte omöjligt. Är ändå säker på att jag kan lösa jobbdelen bara jag bor i området.

Det gör hon, hon är duktig!
De är ju inte i samma rum när jag inte är hemma även om båda är hemma eftersom det kan gå rätt vilt till när de leker. Hon vet fortfarande inte helt att hon är sååå mycket starkare än spionen (hon är stark, han är snabb så de leker oftast fint men ibland kan hon glömma sig och det blir hårt utan att mena det) och han börjar bli lite äldre + att han har sina pälsfötter. De är i rum intill varandra och får vara fritt sedan när jag kommer hem igen, jag är oftast borta 5 timmar en dag i veckan bara. De får mat och vatten och godbitar, hon letar glatt upp alla torrfoderkulor jag sprider ut samt godiset och spionen rör inget alls förrän han hör nyckeln i dörren, DÅ börjar han äta först. Och så radio igång förstås så de får följa med i musik- och nyhetsvärlden också, viktigt att vara allmänbildade :D Spionen mår bättre och klarar ensamtiden bra när han vet att hon är nära ändå.

Med tanke på att hon nu även löper (ej höglöp) så är det ytterligare en aspekt till att aldrig ha dem ihop utan ögon i nacken, vilket faktiskt är lättare än jag trodde trots två intakta hundar. Jag har från start "lärt" rottekotten att stopp min kropp gäller så spionen får alltså inte nosa på hennes fiffi alls och hon får lov att fräsa åt honom när så sker. Jag har också från början "skyddat" henne när han är för påträngande, så att hon har känt att jag är på hennes sida, och självklart även sagt ifrån från start att han inte får nosa där- stopp min kropp gäller även för honom och hon får inte nosa på hans snorre. Ingen av dem ska avlas på och behöver inte få veta att det är "ok" eller något, bättre att de får lära sig stopp min kropp helt enkelt (jag säger alltså till när de nosar på varandra där och avbryter intresse, spionen har dock aldrig försökt jucka på henne någon gång eller så heller). Vid höglöp separerar jag dem helt- spionen har haft sleepover hos sin bästis och även här hemma har de varit i olika rum och jag har fördelat mig hos dem jämlikt. Kompostgaller funkar dessutom utmärkt när värsta dagen/dagarna är över.

Hade någon av dem mått dåligt hade det varit en annan femma, nu mår de troligen bättre att vara intakta, psykiskt och fysiskt.

Sorry långt svar!
Helt rätt ju
Så skönt att det fungerar bra :)
Hon är ju enkel på det viset
Jag har inte mina ihop när jag jobbar heller
Nu bor jag typ 3 min från jobbet så det är skönt

Ja jag har hjälp 3 dagar i veckan o eventuellt mer men de är inte en långtidslösning.

Idag fick ja tankar om att ja kanske måste sälja honom men frågan är vad jag ska leva för då..

(Allmänt undanbedes tips hur ja ska lösa hundfrågan)

Beställde precis 70 cm långt löshår. Har ganska långt hår men vill ha hysteriskt långt svart hår på bröllopet! 😄
Kan man som något kal i håret och tunnhårig göra sitt hår tjockare med löshår, och längre så att det alltså ser naturligt ut? Vill ha långt hår men mitt blir inte längre än till axlarna, och är tunt.

Jag har sålt min segelbåt.
Identitetskris. Vem är man om man inte seglar?
Det är väl som med hästeriet? Vem är man om man inte rider?
Hur som helst så har jag nu sjukt mycket tid över. Och pengar! Det har båtar också gemensamt med hästar - de är dyra att äga. Alltid något som går sönder.

Det kom precis en enorm spindel traskandes mot mig. Första storspindeln jag sett den vi flyttade in för snart sex år sen. Jag lämnade genast rummet, försiktigt så det inte skulle se misstänkt ut.
Lina (katten) leker i matsalen nu, misstänker starkt att det snart finns en spindel mindre i världen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39