Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min uppfattning av världen i stort är att jag är glad att jag aldrig någonsin kommer att satsa på ett partnerskap med någon annan människa av något kön överhuvudtaget. 😅
Amen to that sister.:heart
Det var en jag höll på att bli delsbo med som planerade i smyg att vi skulle bli sambo men när hon bakom min rygg planerade förlovning när vi skulle fira jul tillsammans och hennes barn och barnbarn var närvarande då var det slut på dom planerna för henne och det hjälper inte att grina för att få det man vill, det blir bara patetiskt och tramsigt, det tog tvärslut där och då.

Det där äktenskapet / samboskapet kommer aldrig att hålla, beter hon sig sådär mot dig gör hon det också mot alla andra om det inte passar och då sitter dom där snart ensamma för vem vill ha nåt att göra med en sån där huggorm? Jag tror din son kommer att ledsna, antingen det annars drar hon bara när verkligheten kommer ikapp och det inte är kul längre.
Nej jag tror inte det blir helt långvarigt faktiskt. Men förhoppningsvis mognar hon. Men det tar några år är min erfarenhet. Långt att vänta.

Sitter och äter frukost och läser ikapp. Igår pluggade dottern och jag körkortsteori och jag blir så imponerad. Vi gjorde ett teoriprov på 65 frågor och hon blev godkänd. Det är ett halvår kvar tills hon får skriva och vi jobbar på djupinlärning.

Men hemmasittare och missat hela högstadiet och en språkstörning på det gör att åtminstone jag blir imponerad av hennes driv. Lycka😍

Snart dags för jobb och så träffa diabetesläkaren. Skulle träffat sköterskan oxå men hon blev sjuk.
Skolan är inte till för alla och det man behöver kunna tar man igen senare i livet på ett eller annat sätt.:)

Haha ja allt är ju relativt... Jag är ju själv i branschen, och miljökontoret här är mina kollegor, men det här fallet fick mig iallafall att inse att det är enkelt att skryta med sina snabba handläggningstider som kommun, när man tar en förenklad väg och lägger en del av ansvaret på den enskilde och länsstyrelsen.

Tror det kanske var @sthu som när det hände förra året skrev att de i sin kommun helt enkelt kontaktar Lst och kollar. Hade min handläggare gjort det så hade det väldigt snabbt gått att konstatera att det inte var ett ärende för länsstyrelsen. :)
Det är därför man smyger in med riggen fredag kväll och är klar till måndag morgon med hålet.:angel:

Lite variation idag, nu ringer folk mig istället. Bland annat Arbetsförmedlingen som bestämt att jag skulle ha möte idag, de ger ju ett fint tidsspann på två timmar och blir sedan upprörda om man inte svarar direkt. Så nu ringde dem, jag ringde tillbaka några minuter senare men kom inte fram alls. Hade fått ett meddelande såg jag sedan, där de bad mig ringa upp snarast till det numret jag försökt ringa. Testade igen och sitter därmed i telefonkö :meh:

Ytterst oklart för mig vad de ens vill diskutera om men får väl se.

Dricker kaffe och väntar på att spolfirman ska ringa och meddela vilken tid de kommer och spolar avloppet i köket i morgon. De är väl som andra hantverkare och ringer före 7 i morgon och fråga om dom kan komma då.

När jag ser mig omkring konstaterar jag att det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två.
Jo så är det förstås. Men ibland kan man ju ha någon och inte vara ensam, många är ju inte ensamma när de är två. Verkar dock som alla vettiga män redan är paxade.

Nej jag tror inte det blir helt långvarigt faktiskt. Men förhoppningsvis mognar hon. Men det tar några år är min erfarenhet. Långt att vänta.

Men hon är bara 17. Och nybliven mamma. Jag hade bjudit in, och sagt att det vore kul men de ska inte känna press. Och antagligen bett om ursäkt för att jag inte kunde komma på dop men att jag väldigt gärna är en del av deras liv ändå. Jag hade rätt lätt lagt mig platt för att behålla den relationen, om jag ville det.
Och separerar de är det kanske inte helt lätt att umgås heller om man redan innan har det knaggligt.

Men hon är bara 17. Och nybliven mamma. Jag hade bjudit in, och sagt att det vore kul men de ska inte känna press. Och antagligen bett om ursäkt för att jag inte kunde komma på dop men att jag väldigt gärna är en del av deras liv ändå. Jag hade rätt lätt lagt mig platt för att behålla den relationen, om jag ville det.
Och separerar de är det kanske inte helt lätt att umgås heller om man redan innan har det knaggligt.
Håller så himla mkt med! Jag tror att det kommer vara omöjligt med en relation om du inte själv verkligen bjuder till och är ”the bigger person”. Har insett att relationen mellan vuxna barn och deras föräldrar ofta är ”ojämn”. Den äldre generationen har ofta både mer tid och högre önskan om att ses så JAG tror verkligen på att bjuda till för att få relationen att funka. Förstår att du är besviken på din svärdotter, men kan också förstå att hon är besviken på att du inte kom till dopet (utan att veta varför du inte var där…),

Jag känner också, precis som du, att det måste vara rätt svårt att vara en så ung förälder med alla förändringar i livet som det innebär.

Det är ingen press att inte komma men att kasta skit på mig istället för att tacka nej är en annan sak.
Givetvis har jag bett om ursäkt och förklarat även varför jag inte kunde komma på dopet, vad tror du om mig egentligen?

Poängen var att eftersom jag inte kom på dopet kommer inte de oavsett när, poängen är att jag inte kan pga min hälsa och det var inte en acceptabel ursäkt utan tonåringen har tolkat allt som att jag inte vill helt enkelt. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga mig platt när det är jag som ringer- aldrig dem och jag som strävar efter kontakt, aldrig dem, och det är helt ok, men plattare än så är rätt svårt. Jag har dessutom aldrig sett barnet eller flickvännen ifråga. Så det är alltså inte så att vi träffas. Det blev en del drama från hennes håll där jag mötte grundlösa anklagelser med fakta- tex att jag inte alls hade köpt doppresenterna till barnbarnet utan det skulle någon annan ha gjort osv. Jag har rätt att försvara mig mot felaktiga anklagelser och smutskastning med fakta tillbaka. Tyvärr bemöttes inte det tillbaka, men så är det med tonåringar. Bemöter man något med fakta så hittar de på något annat att vara dramaarg över för att skylla på motparten.

Oavsett berättade jag för sonen att de är välkomna när de vill och han kan höra av sig precis när som helst när han vill och behöver, inget har förändrats där för att hon är sur.

Håller så himla mkt med! Jag tror att det kommer vara omöjligt med en relation om du inte själv verkligen bjuder till och är ”the bigger person”. Har insett att relationen mellan vuxna barn och deras föräldrar ofta är ”ojämn”. Den äldre generationen har ofta både mer tid och högre önskan om att ses så JAG tror verkligen på att bjuda till för att få relationen att funka. Förstår att du är besviken på din svärdotter, men kan också förstå att hon är besviken på att du inte kom till dopet (utan att veta varför du inte var där…),
Vi bor 50 mil ifrån varandra. Det är inte så att vi direkt ses. Jag har aldrig träffat flickvän eller barnbarn. Jag har inte pockat på att besöka mig förrän nu. Sonen och jag pratar ungefär en gång i veckan, två max. The bigger person? Mm, det är inte jag som är långsint, det har jag aldrig varit och jag kan bete mig bland folk så det är inga problem. Jag har dock rätt att bli ledsen och besviken på den totala oförståelsen och anklagelserna som kom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund