Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter att handlat. Gick fram och tillbaka till Gullmarsplan och fick till nästan 7000 steg även om det är myrsteg. Naturligtvis stod nektariner och persikor på extrapris på listan.

Jag är inte personen som kollar i sin journal, men nu var jag nyfiken på hur blodvärdena skulle se ut. Inte för att jag blir så mycket klokare. S-TSH lågt, e-erotrycete lågt, Hb 95, B-EVF lågt. Allting annat inom referensintervall. Hur som så såg jag att läkaren har skrivit ut en remiss till Sös för endoskopi under narkos. Det han inte ville göra innan och jag förklarade att jag inte klarade det där med avföringsprov. Tydligen visar det också att jag tar för mycket levaxin så han har sänkt dosen :idea:

Fortsätter med mitt förrådsrensande. Har två förråd: ett i lägenheten och ett fristående på gården. Det i lägenheten ska rensas och städas, för att sedan få upp lite saker från det fristående förrådet - som också ska rensas. Tur jag är ledig i en månad till 😅

Har också dammsugit. Och gått en promenad i ett litet regn.

Nu är jag trött men kan ju inte gärna sova nu liksom. Lite veckovill är jag med, min hjärna envisas med att det är lördag trots att jag vet att det är fredag.

Hade velat sy lite men får vänta tills lilleman sover.

Helg! Har tydligen åkt på en förkylning.
Men har ätit…..japp sushi.
Nu ska jag läsa bok.
IMG_1657.webp

Sen lunch blev det, lite senare än jag tänkt men gott; raggmunk, liiite bacon, riven morot och färdigriven vitkål (smidigt) 😋. Men pållan jobbade på fint på ridbanan i töm med fokus på skritt och trav över bommar på marken, fredagsfys för båda 😁.

Haft en utmanande dag på jobbet, kollegans och min tur byttes rakt av för att underlätta, det blev i stället kaos för oss båda, så vilat en stund och nu försöker jag vakna till liv igen med lite kaffe. Ute regnar det. Är ledig i helgen.

Ihopsläppet gick bra i morse och damerna verkar nöjda även om L gärna vill visa att det är hennes regler som gäller 🙈 och Lilla A känns lite lost, typ, jaha är det här jag ska bo nu?:confused: Med lite skräckblandad förtjusning. Men det finns gräs så det blir nog bra! :d
Hon är en mycket känslig individ som behöver tid för att hitta tryggheten i mångt och mycket men det ska vi nog lösa på sikt tänker jag, i hennes takt. Jag tror hon kommer passa in fint här med lite tid. Ha överseende med bilden, min mobilkamera är sönder men ska fixas i helgen hoppas jag.

Appelsina :heart

Bifogade filer

• IMG_4039.webp
    IMG_4039.webp
    51 KB · Visningar: 67
Har slitit i mina två timmar och tänkte att jag börjar med att testa om mina hörlurar fungerar i dag. Det gjorde de. Så märkligt. Det blev lite vanligt jobb gjort, lite remisser skrivna och så.

Ätit frukost, macka med salami. Rantat med vargarna på tur också och pratat en kort stund med ena sonen i telefon. Passade på att ansöka om sjukpenning på Försäkringskassans hemsida och även förebyggande sjukpenning för vissa timmar. Hoppas på snabbt, smidigt och beviljat besked. Saker behöver få åt rätt håll för mig nu så hjärnan kan få lugn.
Skulle gissa att det är dags att äta lite middag, rester från i går tänker jag mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund