Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NäÄr jag den enda som inte gillar pizza?
Har undrat vart du tagit vägen, så glad för en uppdatering från dig.Hallå! Long time no seen. Ni kan ju tro att jag suttit fast på ett tåg i typ 1.5 månad och det kan vara så!
Men det kan också att efter olyckan i våras har livet helt vänts. Jag kan inte förklara men psykologen har sagt att det inte är ovanligt efter en sån smäll. Jag känner inte riktigt igen mig själv men ibland känns det som ”jag vaknat upp” och har bestämt att jag bara kör på detta nu. Antingen kraschar det eller så är det hållbart, ingen aning. Jag har fått nya intressen, vill utbilda om mig och har nog ändrat lite personlighet. Men alltså inget sjukligt. Mina fysiska symptom är kvar men har bra sjukgymnast ännu.
Hoppas ni alla här inne har det bra!
PS: jag börjar jobba igen på tisdag så då ska jag åka tåg DS
Hade en ponny som dog av åska. Den slog inte ner i honom, men nära honom så hjärtat slogs helt enkelt ”ut” enligt veterinären. Han var oskodd, minsta hästen i hagen.Jag är inte åskrädd men tycker det är jobbigt om jag har hästar ute med skor på i hagen och just nu har jag en sån här hemma.
För många år sedan när jag bodde i Linköping fick min granne nedslag i hagen och flera hästar dog. En överlevde. Den blev aldrig sig själv igen. En vän till mig fick nedslag i hästen när hon red i skogen. Den dog och hon klarade sig. Jag är inte rädd men jag har respekt för åskan helt klart.
Jag är också åskrädd. Det är farliga saker.Hade en ponny som dog av åska. Den slog inte ner i honom, men nära honom så hjärtat slogs helt enkelt ”ut” enligt veterinären. Han var oskodd, minsta hästen i hagen.
Avskyr åska.
Hallå! Long time no seen. Ni kan ju tro att jag suttit fast på ett tåg i typ 1.5 månad och det kan vara så!
Men det kan också att efter olyckan i våras har livet helt vänts. Jag kan inte förklara men psykologen har sagt att det inte är ovanligt efter en sån smäll. Jag känner inte riktigt igen mig själv men ibland känns det som ”jag vaknat upp” och har bestämt att jag bara kör på detta nu. Antingen kraschar det eller så är det hållbart, ingen aning. Jag har fått nya intressen, vill utbilda om mig och har nog ändrat lite personlighet. Men alltså inget sjukligt. Mina fysiska symptom är kvar men har bra sjukgymnast ännu.
Hoppas ni alla här inne har det bra!
PS: jag börjar jobba igen på tisdag så då ska jag åka tåg DS
Vilken tid då???? Alltså dottern pendlar till gymnasiet nu. Skall jag lägga in frånvaro redan nu eller? Kan du vänta till 7.25 kanske????PS: jag börjar jobba igen på tisdag så då ska jag åka tåg DS
Och nu öser regnet ner.Håll i hatten det är här nu
Sparven kom och la sig bredvid mig i sängen och jag tvingade mig själv att hålla mig lugn, men också väldigt gott att ligga och klappa på honomDet är över mig nu, och värre ska det bliUsch, har blivit åskrädd på senare tid…
Du borde vrålat tillbakaJag cyklade precis ned till affären för snabbhandling innan stängning, gled förbi ett par äldre ungdomar (de var klart lite på lyset och hade dricka i hand. Jag har både lyse på cykeln och reflexväst på.) varpå den ena hoppar ut mot cykeln med ett vrål för att uppenbarligen skrämma mig. Nu hade jag tur som hade stenkoll på dem eftersom jag skulle svänga in strax framför men det hade absolut kunnat orsaka en rejäl olycka - så jag var beredd att stanna och skälla, men jag hör genast den andra grabben gorma: "What the fuck are you doing, why do you always have to be such a fucking cunt, mate?!" och kände att idioten var i goda händer så jag kunde cykla vidare.
![]()
Om jag haft huvudet på skaft så absolut!Du borde vrålat tillbaka![]()
Finns knappt något roligare och grövre ord än cunt.Jag cyklade precis ned till affären för snabbhandling innan stängning, gled förbi ett par äldre ungdomar (de var klart lite på lyset och hade dricka i hand. Jag har både lyse på cykeln och reflexväst på.) varpå den ena hoppar ut mot cykeln med ett vrål för att uppenbarligen skrämma mig. Nu hade jag tur som hade stenkoll på dem eftersom jag skulle svänga in strax framför men det hade absolut kunnat orsaka en rejäl olycka - så jag var beredd att stanna och skälla, men jag hör genast den andra grabben gorma: "What the fuck are you doing, why do you always have to be such a fucking cunt, mate?!" och kände att idioten var i goda händer så jag kunde cykla vidare.
![]()
Det är rätt vardagligt här ändå, om än inte lika mycket så som i Australien. Jag älskar det!Finns knappt något roligare och grövre ord än cunt.![]()