Vad gör vi? Del CCXXXVII

Bukefalos 30 år!

Sant, det får man iaf 😍
Här är jag bland en massa grabbar, det är jag som har overall.:D Vattenkoppen trilskades så den var jag in och fixade till och bonden sa "du är ju för f*n inte klok, gå in till dom där och ha dom runt dig och sen svara när en av dom utmanar dig på brottningsmatch och försöka välta honom.:eek: Jag kan säga att tjuren och jag hade ganska kul, ingen vann.:laugh:
Djur har en härlig, ärlig, men ganska så sjuk humor ibland, men humor har dom.:heart
1790201248365.webp

Här är jag bland en massa grabbar, det är jag som har overall.:D Vattenkoppen trilskades så den var jag in och fixade till och bonden sa "du är ju för f*n inte klok, gå in till dom där och ha dom runt dig och sen svara när en av dom utmanar dig på brottningsmatch och försöka välta honom.:eek: Jag kan säga att tjuren och jag hade ganska kul, ingen vann.:laugh:
Djur har en härlig, ärlig, men ganska så sjuk humor ibland, men humor har dom.:heart
Visa bifogad fil 191271

Det läskiga är ju om tjurar blir galna men de kan även de vara hur milda och goa som helst, mamma hade också trevliga såna ett tag ❤️.

Ja djuren kan vara hur roliga som helst 😅🥰

Jahopp. Hjärnan beslöt att 2,5h upphackad sömn var nattens behov. Istället har den gått i 700km/h. Så oerhört irriterande och utmattande. ☹️

Verkar bli fint väder idag iaf, så ska börja kapa upp delarna till hönsgården. Det blir en liten som kommer utökas senare, men just nu behöver jag något mer välbyggt än den provisoriska som de har. De har nämligen kommit på hur man rymmer och duvhöken har kommit på ATT de rymmer. Superdålig kombination. :banghead:
Så, snickra nytt får det bli!

Sicken dimma på vägen in till och inne i stan idag på morgonen, hemma var det ju inte det 😄 men kanske kommer så honkatten kände det i en tass och därför inte ville gå ut när jag åkte till jobbet 😄.

Beslutsångest.
I nästan ett års tid hade jag ett jättefint hus sparat i favoritlista på Booli. Sedan blev huset sålt. Någon månad senare ser jag en annons om huset. Uthyres, till rimlig summa.

Igår var jag därför och tittade på huset. Ägaren verkar trevlig och anledningen till att hyra ut låter fullt rimlig. Dessutom har de bestämt sig för att sänka hyran, något de ju absolut inte hade behövt (men som eventuell hyresgäst klagar man ju inte).

Men. Huset har lite skum planlösning. Kök och badrum på nedervåningen men sovrum och något vardagsrumsliknande är på övervåningen. Det är också relativt nära bilväg, man ser inte, men hör trafiken ordentligt. Tomten är inte heller inhägnad, vilket gör att jag i nuläget inte kommer kunna utnyttja den speciellt mycket (dyker det upp något utanför tomtgräns när hundarna är ute så stannar de inte utan staket).

Dessutom vill jag inte lämna familjen jag bor hos nu. Hyresvärden är fantastisk och barnen här har adopterat mig.

Samtidigt bor jag just nu på 25kvm. Det är trångt. Välplanerade 25kvm, men 80kvm är större hur man än gör.

Hade det större huset varit på nuvarande hyresvärds tomt, eller granntomt, då hade det varit perfekt.

Imorgon ska vi höras av igen. Får se hur det blir.

Det läskiga är ju om tjurar blir galna men de kan även de vara hur milda och goa som helst, mamma hade också trevliga såna ett tag ❤️.

Ja djuren kan vara hur roliga som helst 😅🥰
Jag känner stämningen i gruppen på långt håll och ingen av dom tjurar jag träffat har haft problem med att både sända och ta emot känslor, visst har nån gått till "attack" men aldrig på allvar utan bara bus, en supervacker kolsvart tjur "attackerade" så fort jag vände ryggen till när jag rakade skit i boxen, satte huvudet i baken på mig och sköt mig framför sig tills vi kom till dyngrännan, teamwork vet du.:up::laugh:

En bonde jag jobbade extra åt höll på att bli ihjälstångad men det var hans eget fel anser jag, han var av typen "dom ska veta sin plats", samarbete förekom inte utan han var härskaren som dom skulle vara rädda för och lyda och då blir djuren därefter också, en dag ledsnar dom. Jag hade aldrig problem med hans kossor heller, jag kunde kliva rätt in i flocken när dom hade småkalvar och dom trivdes med mitt sällskap.:heart

Har jobbat mina två timmar och fick till och med lite gjort i kompetensportalen.
Asjobbig natt där jag försökt sitta upp och sova pga hosta, inte mycket sömn med andra ord. Måte ha stört hundarna ordentligt i natt för de är inte alls pigga i dag. Sorry mina vargar!

Här är en strålande höstdag. Sitter insvept i täcke på altanen med två söta små islänningar i hagen bredvid.

Kass natt med hosta och huvudvärk på ”fel sida ansiktet”, tvärtom hur den brukar vara.

Mamma ska komma om en stund och rädda mig från gräddlösheten. Matleveransen igår kom utan grädde (😱) och det lever jag ju på så jag är så tacksam att det löser sig.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026