Vad gör vi? Del CCXXXVII

Bukefalos 30 år!

Jag är hungrig och kunde inte komma på varför. Insåg sedan att 1. Det är tid för kvällsmat och 2. Dagens frunch bestod av en Nocco. Grattis.

Vad äter ni till kvällsmat idag? Så osugen på allt. 🙈

Gorde premiär med att cykla med hunden efter jobbet. Han var duktig men lite läskigt var det allt fall han skulle försöka dyka ner i en buske eller så, då hade jag och cykeln flugit :laugh: Stallet blev ordnat därefter och nu är jag hemma igen och har rastat av hunden. Vi ska iväg på en timmes träning strax!

Jag är hungrig och kunde inte komma på varför. Insåg sedan att 1. Det är tid för kvällsmat och 2. Dagens frunch bestod av en Nocco. Grattis.

Vad äter ni till kvällsmat idag? Så osugen på allt. 🙈
Potatismos och isterband och några tomater direkt från "tomatträdet" i växthuset, nån påstod att det inte gick att odla gurka och tomater bredvid varann fast den manualen har inte mina läst, dom växer tätt inslingrade i varann och har växt som galningar och levererat massor med gurka och tomaterna kommer det också att bli galet mycket av där.

Potatismos och isterband och några tomater direkt från "tomatträdet" i växthuset, nån påstod att det inte gick att odla gurka och tomater bredvid varann fast den manualen har inte mina läst, dom växer tätt inslingrade i varann och har växt som galningar och levererat massor med gurka och tomaterna kommer det också att bli galet mycket av där.
Det är en gammal seglivad myt. Enda problemet med att odla dem ihop är att de har olika behov. Och de mogna frukterna ska helst inte förvaras ihop, då kan gurkan bli mjuk.

Small precis rejält här. Lät som när de spränger vid vägarbeten typ. Hördes ända upp till en kompis som bor en bit ut i skogen. Undrar vad det var.
Nästan så jag funderar på att lägga upp i lokala Facebookgruppen och fråga.

Försöker förstå min insulinpump. Började i måndags. Igår var en förlorad dsg. Pumpen funkade inte så jag hamnade så högt i blodsocker att pumpen inte kunde visa det. I samråd med vården tog jag insulin med sprua och bytte pumpemn. (den räcker i tre dagar annars)

Nu har det funkat perfekt över natten man den vanliga stigningen på förmiddagen klarade den inte, fick manuellt beordra mer insulin. Vården säger att "pumpen lär sig" men fram tills dess är livet inte så kul. Och ovant. Jag har vetat precis hur jag ska göra, nu är jag vilsen.:down:
Inte för att vara negativ men det där med att pumpen lär sig….när undrar jag.
I övrigt tycker jag att det är en bra uppfinning. Hoppas att du hittar ditt sätt med den som funkar.

Det är en gammal seglivad myt. Enda problemet med att odla dem ihop är att de har olika behov. Och de mogna frukterna ska helst inte förvaras ihop, då kan gurkan bli mjuk.
Ja det där med att inte förvara dom ihop stämmer bra, jag har ju automatbevattning, gurkan vill ha mer vatten så den har två "spjut" och tomaterna ett och det har funkat kalasbra hela sommaren, en av mina bästa investeringar när det gäller odling.:up:

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III