Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har tänkt helt rätt :D men ibland vore det väldigt praktiskt med en väskhund. Gärna utan tänder så den inte kan äta sönder saker ;) schäfern är för närvarande rätt tung att ha vid sidan av heltidsstudier. Hundrastningen la av så jag står liksom mittemellan nu. Om hunden inte ska opereras nu blir det dagis i hyfsad närtid. Har jag hört.

Hoppas det löser sig med passningen och att vovven inte behöver opereras :heart

Hoppas det löser sig med passningen och att vovven inte behöver opereras :heart
Just nu känner jag "gör vad ni vill bara jag får åka hem och sova!". Ska försöka få en taxi med bilstolar till barnen så jag kan hämta dem på hemvägen. Och ringa fsk så barnen kan vara klara när jag kommer. Iom att magen är lite kaos med illamående är det nog inga bekymmer. De vill ju inte ha in magsjuka :devil:

Mina antidepp ökades under och efter graviditeten, nya rön säger att det är bättre än att som förut trappa ner.
BM sa att många måste höja dosen i och med att blod- och plasmavolymen i kroppen ökar.
Jag tror också det måste vara bättre för bebis att mamma mår bra, än att hon har ångest med hjärtklappning mm.
Största risken som jag förstått är att bebis kan få problem vid födseln, övergående problem visserligen.

Är magen ovan vid animalier kan den tydligen reagera. Man får börja försiktigt. Inte med två tallrikar lax :p

Nä. Schäfer som inte ville vara hemma själv.
Håller på att läser ikapp lite så insåg att det var schäfer du har, har själv haft labbe så av någon konstig anledning chansade jag på just det när det gällde "tugga i sig vad som helst man hittar".

BM sa att många måste höja dosen i och med att blod- och plasmavolymen i kroppen ökar.
Jag tror också det måste vara bättre för bebis att mamma mår bra, än att hon har ångest med hjärtklappning mm.
Största risken som jag förstått är att bebis kan få problem vid födseln, övergående problem visserligen.

Utsättningssymptom kan förekomma, men det kan man hantera. Beroende på sort är det mer eller mindre vanligt. Jag har nu 60mg cymbalta, helt opåverkad bebis.

@Singoalla usch vad jobbigt.
Ofta när man frågar i såna lägen om man kan göra något tycker jag man får nej.
Beroende på vem det är så brukar jag bara dyka upp till personen och vara sällskap och lyssna eller finnas till hands och personen får vara tyst, prata, skrika vad som.
Ibland med en matkasse/blomma eller vad jag tror passar bäst, ger mest uppmuntran eller hjälp.
Även i andra situationer som varit tuffa för folk jag bryr mig om och jag är tydlig med att säga: vill du be mig gå i dörren är det helt okej men jag ville bara kolla tilll dig/lämna detta.
Ofta är det uppskattat även om personen inte jublar där och då på något sätt men någonstans i tanken brukar det ofta vara skönt att någon vågar/vill bry sig när livet är tufft av vilken anledning det än är.

Tillägg: hade det varit min pappa hade en korsordstidning varit uppskattat och lätt att avbryta om tankarna inte orkar.

dagens svåra dilemma: gå på yoga trots ont i kroppen eller stanna hemma och virka något mer inför helgens barnkalas?

Har kört loss på plåtning idag! Stylisten bara "ett armband kanske"? Jag tog alla... samtidigt :angel: :rofl: De såg lite oroade ut där ett tag men jag tror att det blev bra!
Såg ett par riktigt bra bilder i datorn, men sen är det ju tyvärr inte upp till mig att göra urvalet..

23595844_149972159064481_6215034959707504640_n.jpg

@Singoalla usch vad jobbigt.
Ofta när man frågar i såna lägen om man kan göra något tycker jag man får nej.
Beroende på vem det är så brukar jag bara dyka upp till personen och vara sällskap och lyssna eller finnas till hands och personen får vara tyst, prata, skrika vad som.
Ibland med en matkasse/blomma eller vad jag tror passar bäst, ger mest uppmuntran eller hjälp.
Även i andra situationer som varit tuffa för folk jag bryr mig om och jag är tydlig med att säga: vill du be mig gå i dörren är det helt okej men jag ville bara kolla tilll dig/lämna detta.
Ofta är det uppskattat även om personen inte jublar där och då på något sätt men någonstans i tanken brukar det ofta vara skönt att någon vågar/vill bry sig när livet är tufft av vilken anledning det än är.

Tillägg: hade det varit min pappa hade en korsordstidning varit uppskattat och lätt att avbryta om tankarna inte orkar.

Tack för svar! :heart Funderar på att hitta på något uppmuntrande. Inte för att någonting egentligen gör skillnad just nu, men bara för att visa att jag tänker på dem. Jag har ju trots allt världens snällaste och starkaste pappa, vill så gärna att han ska veta att jag tycker det.

Tack för svar! :heart Funderar på att hitta på något uppmuntrande. Inte för att någonting egentligen gör skillnad just nu, men bara för att visa att jag tänker på dem. Jag har ju trots allt världens snällaste och starkaste pappa, vill så gärna att han ska veta att jag tycker det.
Jag tror du är helt rätt på det.
Smärtan i sig kan man inte frånta och bära åt någon annan hur gärna man än önskar, men man kan alltid vara medmänniska och visa att man bryr sig om och uppskattar personen för den den är och även när personen har det tufft och inte "riktigt är sig själv".

Utsättningssymptom kan förekomma, men det kan man hantera. Beroende på sort är det mer eller mindre vanligt. Jag har nu 60mg cymbalta, helt opåverkad bebis.
Har sertralin. Från idag höjt från 125 till 150 mg. Brukar kunna sänka på våren i vanliga fall. Vanligt för mig att jag får höja just den här årstiden.

Läst klart Förnuft och känsla, städat stora delar av huset inför helgen och laddar nu för anhörigträff på svärmors boende. Det är ofta ganska så lättsamt åtminstone och sonen ska följa med. Enklare när det händer saker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 319
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 014
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
43 234
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser