Vad gör vi? Del CCXIII

Måndag….men kort vecka iaf.
Gick ut och joggade 4:45. Så skönt att inte ha det kvar efter jobbet.
Nu sitter jag under filten och tittar på Chicago Fire och Nyhetsmorgon.

Åker buss till jobbet den här veckan. Parkeringen utanför jobbet är avstängd så då kan jag lika gärna krångla med bussen. Dyrt är det, 80 kr per dag.. Men men.

Står i tvättstugan och väntar på att trumsköljningsprogrammet ska bli klart för andra gången, så att jag sedan kan starta tvättmaskinerna. Den innan mig hade lämnat alla luckor öppna, säkert för att ett inte skulle lukta osv. Meeen det var parfymerat tvättmedel kvar i alla tvättmedelsfacken :rolleyes:

Inte vad jag gör just nu, men jag måste bara berätta om i helgen. Bruce låg och solade på den inhägnade altanen och jag lekte med barnen en bit utanför. När jag skulle titta till honom stod grinden plötsligt öppen, någon av oss måste ha glömt den i all hast. Han var inte kvar på altanen, och efter att ha tittat inomhus och konstaterat att han inte är där heller så tror jag all färg försvann från ansiktet. Jag vet ju hur snabbt det går när han får för sig att pinna iväg och det kändes verkligen som att knäna bara vek sig. Jag skyndade ut och ropade på barnen och då ser jag att de står och klappar på honom precis utanför tomten. Han står i högt gräs som han tuggar nöjt på. Jag inser verkligen vilken trauma det var när han försvann förra sommaren. Jag tror nog ärligt att jag aldrig varit så rädd i mitt liv, och det kom tillbaks på en sekund när jag trodde att han var borta. Han är aldrig lös på tomten längre utan har alltid lina eller är på altanen som har ordentligt staket. Men visst är det svårt ibland i virrvarret med barn som springer. Usch, jag skakade verkligen när jag bar in honom.

Dricker te 🙌🏻

Ruskigt ont i knäna idag, vilket är mer än lovligt störande. Smort in dem med voltaren gel och hoppas på det bästa.

Kortvecka, tyvärr möten i eftermiddag men jag överlever (nog).

Gick tvärs över vägen för att kissa hunden. En bit in bland sly, rötter och stenar ser jag en växt jag aldrig tidigare sett i mitt långa liv i skog och mark. Spännande.

Min flora säger att det är Blåsuga och att den är vanlig.:jawdrop:
Konstigt att jag aldrig stött på den förr.
Sådan såg jag för första gången för kanske 5 år sedan och hade ungefär samma reaktion som du.
Vadå vanlig!? :cautious::rage::p

Ligger på sängen. Sambon är ner i tvättstugan och hämtar upp tvätten. När han kommer tillbaka ska jag låna hans mobil och ringa mäklare, sedan blir det hundpromenad :)

(Ringer från hans mobil då mäklarna har en tendens att ringa tillbaka när jag jobbar och absolut inte kan prata i telefon, så jag vill absolut inte att de har mitt nummer... Han jobbar nu, men skulle de ringa upp senare så kan han iaf svara och prata lite kort)

Idag ska jag tömma det sista i gamla lägenheten. Det är saker som ska skänkas till Erikshjälpen.
Sen dammsuga och torka golv, ringa bovärden för att höra när jag kan lämna över nycklarna.
Klockan 1 är det dags att klämma in en mammografi (pun intended :D).
Vi får se om jag orkar med allt idag annars får jag ta en del i morgon.

Nu är jag klar med mailen. Var bara ca 300, inte så mycket som jag trodde det skulle vara.
Tar en liten paus nu innan möte. Sen ska jag ta bussen hem vid lunch och jobba hemifrån. Maken ska på apt i eftermiddag så jag får sluta lite tidigare.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 369
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
657
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 230
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Shettistråden del II
  • Ponnytrav
Tillbaka