Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man blir inte kompis med Herr Förbaskade Blund tydligen. :rage:

Jag testade att hota honom med det ena och andra men ingen större framgång förens jag insåg att han är kittlig och har fobi för fjädrar, en "viss sorts" fågels fjädrar fick honom att bli blekgrön i ansiktet och lite lydigare. ;)
Så hela fantastiska 45-50 minuter offrade han på mig.
Tack Herr JB du är inte så dum alla gånger, bara onödigt snål :meh:

Dags för frukost, te och denna säsongs första knäckemacka med julskinka. Smidigt att köpa från charken på Ica, 22 kr för 100 gr, alldeles lagom för mig.

Jag har varit på kurdiskt bröllop, det var den största fest jag varit på. 800 personer, klackarna i taket och tokdans. Alla dansade verkligen, även de med rullator. Brudparet kändes genuint glada. Sen åkte brudparet till byn de kommer från och hade en tredagarsfest, hela byn var på benen.
Extremt påkostat och glittrigt, men alla gäster ger frikostiga pengabidrag så man ”ska” gå plus.
Min kollega och hens partner räknade med en budget på 650 000, helt normalt.
Detta är ju i Sverige. Många gånger så stärks ritualer och särart i nytt land. Vet inte hur mycket det påverkar? Brudparet och vännerna är alla flyktingar från Syrien. Ett land där kurder inte ens har medborgarskap. Det förmodat kurdiska blir starkt.

Skulle städa ur vedspisen innan sotaren kommer och drog ut den lilla beskådan under och fick se en stor boll med hår och damm och massor med hund och katt mat tänkte tanten stoppat ner en massa skit där men det var ett rejält råttbo så inte konstigt att katten har varit intresserad av spisen. Får sanera från all avföring och ladda fällor i lådan

Uäh :yuck:

Dricker kaffe och ska kolla en sista gång på Black friday om jag hittar något i julklapp till några få vi har kvar att köpa till.

Sen skulle vi ha slappardag i soffan med film :love:

Laddar för ytterligare en dags stängseldragande :banana:
Vi hann hälften igår, blev avbrott pga hösilageleverans. Till nästa leverans SKA jag ha en palldragare, men den här gången fick vi lägga balarna på fel sida och rulla in dem. Inte optimalt att förvara dem så, jag vet, men det får gå för denna gång. Nu klarar vi oss 3-4 månader iaf, så hinner jag spana på begagnade palldragare och samla pallar under tiden :D
Någon hade fö satt i sladden till aggregatet medan vi jobbade me staketet. Det märktes inte.. Elrep som bar genommurkna, totalt sönderrostade grindisolatorer mm. Så jäkla skönt att få det gjort även om stallet inte officiellt är mitt förrän nästa vecka. De flesta stolpar är ok iaf, det underlättar mycket. En del behöver bytas och vi har fått klubba ner en del, men det är ju mer normalt.
Låter som det varit väldigt försummat väldigt länge.
Så oändligt skönt det måste vara att få fixa allt som man vill ha det!
Jag hade nog varit smått euforisk mitt i det där arbetet. Inför vetskapen om hur bra det kommer att bli. :)

Vet ju hur bra det kändes bara av att stängsla en ny hage

Ja, rent krasst så är det ju faktiskt så.

Usch vad tungt :( Jag vet ju att du har sagt att du står på en hög dos, men jag tänker att även om det delvis är samma medicin så har det ju överlag hänt saker i vården, och de borde ha mer kunskap om läkemedlet och vården av patienten? Eller har det stått ganska still där?

Det har hänt jättemycket, den som fungerar bäst på mig nu är väldigt ny. Plus att om min sjukdom är väldigt aktiv var hans en halvt inriden arabhäst i fullt sken...

Vi är ju fortfarande vänner till den familjen och änkans ögon när hon fick veta vad det var för fel på mig... usch.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 368
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 427
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 018
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
53 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur