Vad gör vi? Del XCV

Jag sitter i omvänd sits, säljaren plockade med sig tvättmaskin, element, hatthylla mm av den fasta inredningen men lämnade hela sitt bohag i ladan. Kul. Inte.

Men herregud! Jag fattar inte hur folk är funtade, de måste väl ändå inse att det finns liksom regler och avtal för sådant här... som man inte kan bryta mot hursomhelst. Hoppas det reder upp sig så snart och smärtfritt som möjligt :)

I princip ledig idag :)! Och ute snöar det igen.
Många som ska åka bort nu över julen, mer än vanligt? Nästan lättare att räkna vilka som inte ska åka bort.
Ska dricka lite te nu och bara ta det lugnt och sen efter lunchningen ta tag i operation julförberedelser :D

Nyss vaknat, sambon grejar i köket och sjunger julsånger (han hävdar att han inte kan sjunga, men har eg en jättebra röst. Tom när han bara tokar dig så låter det ändå bra :D ). Ska upp och få på mig lite kläder och ta tag i den här dagen. Det ska städas, handlas, slängas skräp och sedan blir det bio i kväll

Angående vad man tar med vid flytt och inte. Här i Aus är det standard att man tar med sin egen kyl, frys och tvättmaskin vid flytt. I alla fall här i QLD. Vet inte hur det är i lägenheter i större städer dock...

Min sambo tyckte det var smart när jag sa att i Sverige lämnar man i stort sätt alltid. Han undra då först typ "men om jag just köpt en ny kyl och sen flyttar till ett hus med gammal kyl...." men jag sa att då är ju priset på boendet efter standarden också... ahh smaaaaart

Angående vad man tar med vid flytt och inte. Här i Aus är det standard att man tar med sin egen kyl, frys och tvättmaskin vid flytt. I alla fall här i QLD. Vet inte hur det är i lägenheter i större städer dock...

Min sambo tyckte det var smart när jag sa att i Sverige lämnar man i stort sätt alltid. Han undra då först typ "men om jag just köpt en ny kyl och sen flyttar till ett hus med gammal kyl...." men jag sa att då är ju priset på boendet efter standarden också... ahh smaaaaart
Är inte helt insatt men för mig att det är standard i de flesta länder utom i Skandinavien. I tex Tyskland tar man väl med sig hela köksinredningen.
Hur ser det ut i Storbritannien @GoLightly ?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 977
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 500
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 561
Tjatter Nu söker jag en bok på det mest kryptiska sättet nånsin eftersom jag bara kommer ihåg en enda grej från den, men det kan ju va så att...
Svar
2
· Visningar
512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka