Vad gör vi? Del XCV

Har ringt en massa samtal idag som tagit galet med energi, inte fått tag i alla jag behöver än så får fortsätta ringa. Zzzz skulle helst bara sova.
 
Mycket nöjd sängkatt :heart
IMG_1231.JPG
 
Sitter och klurar på sambons födelsedagspresent, tänkte beställa glasblock med gravyr alternativt print med vinyl. Men tvekar om jag ska beställa med bebis ultraljudsbild eller ljudvågor från hennes hjärtljud, båda känns som bra alternativ och han skulle älska båda alternativen. Ultraljudsbilden har jag ju redan men ljudvågorna måste jag i så fall spela in hos bm
 
Sitter och klurar på sambons födelsedagspresent, tänkte beställa glasblock med gravyr alternativt print med vinyl. Men tvekar om jag ska beställa med bebis ultraljudsbild eller ljudvågor från hennes hjärtljud, båda känns som bra alternativ och han skulle älska båda alternativen. Ultraljudsbilden har jag ju redan men ljudvågorna måste jag i så fall spela in hos bm


Eftersom han inte kan lyssna pa ljudvagorna nar han vill skulle jag definitivt spela in och anvanda ljudvagor.
 
Vilar upp mig efter middagen. :D Funderar på när försäkringskassan ska höra av sig igen. Imorgon har jag prov så jag borde väl läsa på inför det egentligen men sängen är så förbaskat skön :p. Bara en mysig sovande katt som saknas!

Annars så är jag svullen i gommen just nu. Ingen aning om hur var varför men ont som fasen gör det :mad:
 
Funderar på varför man säger dött lopp eller död löpning när två hästar är exakt jämsides på mållinjen :confused:
Det är ju ingen som dör? Var kommer det ifrån egentligen :confused:
 
Håller med. Och engelskans (kommer från amerika?) "Break/broken in" om att rida in en häst, inriden häst, tycker jag är lute sådär... hehe
Break in var väl tyvärr ofta sanning förut då man satte på en sadel och lät hästen bocka tills den var slutkörd alltså motståndsviljan bruten/broken :cry: så det uttryckets ursprung kan jag begripa även om jag inte gillar det :mad:
Men dött lopp eller ännu värre död löpning jag undrar hur det uttrycket uppstod eller vad det kommer ifrån :confused:
 
Break in var väl tyvärr ofta sanning förut då man satte på en sadel och lät hästen bocka tills den var slutkörd alltså motståndsviljan bruten/broken :cry: så det uttryckets ursprung kan jag begripa även om jag inte gillar det :mad:
Men dött lopp eller ännu värre död löpning jag undrar hur det uttrycket uppstod eller vad det kommer ifrån :confused:

Hittade detta på wiki... man lär sig nåt varje dag :)
Screenshot_20181206-064547_Chrome.jpg
 
Jaha jag trodde jag skulle få vara ledig idag och imorrn...
Men icke! Vädret har uppehåll några timmar och någon har bokat in en ridtur..
Själv ska jag tvätta sadelpaddar... vet inte hur chefen tänkte där att de ska hinna torka men men
 
@ Seabaz Tack :)
Jag älskar när jag får förklaringar till småkonstiga uttryck
:bow:
Jag har googlat men hittade inte din braiga förklaring :up:
 
@ Seabaz Tack :)
Jag älskar när jag får förklaringar till småkonstiga uttryck
:bow:
Jag har googlat men hittade inte din braiga förklaring :up:

Haha jag började undra också varför det heter så efter ditt inlägg. Kul när man lyckas hitta förklaringar!

Angående termen att "bryta ner" en häst tror jag du är inne på rätt linje där om varför det heter så :(
 
Tänkte att jag skulle sova tidigt, men uppenbarligen blev det inte så. Sitter istället och försöker förstå hur man ska räkna ut någon krånglig multiplikation i Fysik. Det går sådär så förmodligen ger jag upp för inatt snart.
 
Tänkte att jag skulle sova tidigt, men uppenbarligen blev det inte så. Sitter istället och försöker förstå hur man ska räkna ut någon krånglig multiplikation i Fysik. Det går sådär så förmodligen ger jag upp för inatt snart.

Jag fuskade på slutproven i fysik och kemi i 9an och har aldrig läst det sedan dess, så ingen hjälp från mig inte :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 456
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 594
Senast: Scata
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp