Vad gör vi? Del XCV

Fler som stör sig på DHL ser jag. Bor man här där jag bor funkar dom inte alls. Utkörning en dag i veckan och råkar man beställa något fel dag så kan det ta två veckor att få leverans :arghh: Sen får man en bekräftad tid på ett intervall på ca fyra timmar men ändå är dom två timmar sena. Sist fick jag höra från chauffören att jag fick skylla mig själv som beställer på nätet och att jag var komisk och okunnig som trodde att dom skulle klara vara i tid på en sån tur, för jag är ju minsann inte ensam om att vänta på leverans :meh: Behöver jag säga att det brann då och jag kontaktade företaget efteråt. Nu undviker jag dom så långt det bara går för jag vill inte ha korkade och otrevliga chaufförer på min gård......
 
Godmorgon!
Klättrat ner från loftet, dricker kaffe och snart bege mig ut för lite ärenden. Börjar redan tagga upp för kvällens middag med norrlandstema. Bla. kalixlöjrom ska införskaffas!

Undrar brw om ngn vet vad denna blomma heter? Är det en rosenskärm?

Visa bifogad fil 22537

Första reaktion: ”Nej, den håller ju på att dö!”
/utan gröna fingrar med som googlade fram att den ska vara så :laugh:
 
Jag har varit och postat paket till @hastflicka sen handlat till ”Norrlandsmiddag” ikväll. Sen var jag förbi columbariet en stund och satte en bukett blommor till min tantkompis :heart

Nu tänkte jag dra igång och ”baka” knäckflarn till efterrätten. Menyn blir som följande:

Aptitretare: crustader med räkröra, kalixlöjrom, finhackad rödlök och dill. Till det bubblig dryck
Varmrätt: renskav med trattkantareller och timjan, potatismos med jordärtskocka. Strösslade lingon över. Ett kraftigt rödvin.
Efterrätt: hemgjord vaniljglass, varma hjortron, hyvlad vit choklad och knäckflarn. Dessertvin.
 
Ska käka middag snart - Lax i ugn med citronsås och potatis.:d
Sedan iväg till Julmyset på Djurhobby, föreningen är inbjuden dit.
Ska INTE shoppa fisk ikväll:sneaky:
Får vänta tills jag vet att mitt 200 kar är OK igen.
Inga fiskar döda idag. :banana:De kvarvarande är pigga och hungriga. Tigger så fort man kommer in i rummet:p De fick provsmaka nya fiskmaten som jag fick hem idag - de slukade allting!:d:d
I morgon är jag ledig. Ska till Apoteket på fm och hämta ut min Apodos. Sedan iväg till Vuxenhab på em. Har äntligen fått en tid dit, efter 2½ år väntan sedan remissen dit skrevs...:meh::cautious:
 
Ja hon låg i en kista på ett podie i 4 dagar. När hon kom dit smyckade vi henne och alla tog farväl . Då såg hon rätt normal ut men då vi skulle elda upp henne efter 4 dagar var hon ingen skönhet längre då locket skulle av och vi tog adjö vi närmaste innan vi lyfte in kistan i krematoriet. Så var vi upp och kollade in när hon brändes .morgonen efter så var vi och rotade igenom askan för att hitta vissa benbitar till en liten urna och allt det andra åkte vi ner till floden och tippade i

Visst ar det fantastiskt med olika seder och bruk? Just begravningar brukar vara sa mycket mer positiva i manga andra kulturer. Man celebrerar verkligen personen som gatt bort i stallet for att sorja dem.

DHL är sämst! De har egenhändigt bestämt att vi ska åka 6 mil till vårt "närmsta" utlämningsställe för att hämta när vi förklarar att det inte ens är i samma stad och de har ett utlämningsplats 1 mil ifrån oss.

Sen försökte de pracka på ytterligare frakt för att det skulle skickas om. Vi anlitar inte dem på jobbet längre pga av alla fel som blivit

DHL ar definitivt samst!
Nar vi bodde i mellanostern var det enda valet om vi ville skicka saker till Sverige eller USA. Det forsvann en hel del forsandelser i Sverige. Ett ar akte en kompis till uppsamlings stallet for Arlanda. Han hade inga problem att hitta paketet som vi skickat och som DHL envist forklarade "inte fanns".
Inte nog med att DHL Sverige tappar bort saker standigt, de ar ocksa otroligt oforskamda i kundtjanst. Sista forsandelsen de tappat for oss var nar maken utan att tanka sig for skickade ett tjockt kuvar fran Sverige till Oregon USA med papper for ett par ar sedan. Det scannades in nar han lamnade av det ... sedan var det ingen mer scan. Tre veckor senare kom paketet i brevladan med posten har i Oregon? Man undrar ju hur det kom till USPS.
Det interessantaste ar att i Mellan Ostern och Asien har vi aldrig haft problem med DHL. Dar har de fungerat klockrent och aldrig tappat eller forstort forsandelser.

Samlar mig för att köra bil. Hittat kisse död, troligen påkörd, och ska åka och lämna honom för kremering och sen vidare till mamma några dagar. Sambon åkte såklart till jobbet igår.

Jag beklagar verkligen.
 
Jag har varit och postat paket till @hastflicka sen handlat till ”Norrlandsmiddag” ikväll. Sen var jag förbi columbariet en stund och satte en bukett blommor till min tantkompis :heart

Nu tänkte jag dra igång och ”baka” knäckflarn till efterrätten. Menyn blir som följande:

Aptitretare: crustader med räkröra, kalixlöjrom, finhackad rödlök och dill. Till det bubblig dryck
Varmrätt: renskav med trattkantareller och timjan, potatismos med jordärtskocka. Strösslade lingon över. Ett kraftigt rödvin.
Efterrätt: hemgjord vaniljglass, varma hjortron, hyvlad vit choklad och knäckflarn. Dessertvin.

TACK snalla du. Det ska bli sa kul med Pettsson och Pippi bocker till Camilla.:heart
 
Försöker pigga upp dotter som har migrän idag. Ville laga något extra gott till oss men hon är inte hungrig. Och hon har ångest nu för att arbetskollegor ska bli sura på henne pga av all frånvaro.
 

Liknande trådar

Svar
554
· Visningar
29 396
Senast: Bison
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 605
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 511
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp