Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men precis! Alltså, skulle det vara isfritt till 100% = Fine! Men nu, nåväl.. vi får väl avvakta tills det blir läge att byta däck på riktigt.

Vi skulle ju mest bara kunna prova att sätta däcken i fram bak och tvärtom bara. Konstigt nog så fungerade allt felfritt förra säsongen, då vi köpte dessa däck nya.
Däck kan ändra sig snabbt

Jag jobbade till 15 (enda dagen på månaden) så direkt när jag kom hem bytte jag om till ridkläder och stack ner till stallet, hann skritta en halvtimme på ridbanan innan mörkret föll :). Efter pyssel med pålle, dragit igång en maskin tvätt ska jag nu in i duschen och sen ta tag i middagen; får bli krämig kräftsoppa och varm baguette med vitlökssmör :d

Ska till kompisarna och ta en kaffedrink och snacka lite innan resan imorgon
Har så grymt ont i nacken men det får gå

Post it art på vägarna i min korridor med några cluster mates, jag tänkte att det här går väl fort. Fyra timmar senare är det klart och jag är helt slut!

Hemma från Jönköping. Resan hem var intressant, minusgrader och regn. En stund låg alla i 30 på motorvägen, det var sjukt halt.

Jag har en huvudvärk som inte är att leka med. Kiropraktorn fick ploppa tillbaka de vanliga kotorna plus ett gäng till som skuttat iväg i stressen.

Nu ut och fylla på vatten till hästarna och kolla till dem, sen blir det mackor och oboy o lite tv.

@lil-sis Grattis på födelsedagen!!! :up: Hoppas du och mini-sis har en mysig dag och att ni tar hand om varandra :heart

Själv sitter jag och funderar och räknar. Jag behöver uppenbarligen köra mer men den enda chansen är att jag ställer på min skruttbil och hittar någon som är villig att köra med mig. Det borde för sjutton finnas någon här i stan som är intresserad?!?

Har bestämt mig för att definitivt låta en verkstad byta däck. Ska ringa imorgon och kolla hur mycket de tar och om de kan komma och hämta eländet och fixa reservdäck eftersom det är punktering på ett av bakhjulen.
Däckbyte brukar kosta från 200 kr. Nytt däck beror på lite, billigare att beställa än från däckverkstan. När jag fick nödköpa däck på firman gav jag 1000 kr st :meh:
Annonsera på fb efter körsällskap?

Hemma från Jönköping. Resan hem var intressant, minusgrader och regn. En stund låg alla i 30 på motorvägen, det var sjukt halt.

Jag har en huvudvärk som inte är att leka med. Kiropraktorn fick ploppa tillbaka de vanliga kotorna plus ett gäng till som skuttat iväg i stressen.

Nu ut och fylla på vatten till hästarna och kolla till dem, sen blir det mackor och oboy o lite tv.
Oj, har det frusit på så mycket? Jag passerade Jönköping vid 3 tiden tror jag och då var det inga problem skönt nog!

Väntar på hovslagaren. Han kommer vid elva ikväll.. Är trött som få men får hålla mig vaken ett tag till. Funderar på kaffe med risk för dålig sömn.
Det får nog bli en kopp kaffe ändå. En stor. Och ett knäckebröd med jordnötssmör.

Sedvanlig slödag. Tog fram äppelmos tidigare och tänkte göra rulltårta ikväll. Ska bara titta på Hela England bakar först.
Imorgon jobb igen, typ 12-20.

Däckbyte brukar kosta från 200 kr. Nytt däck beror på lite, billigare att beställa än från däckverkstan. När jag fick nödköpa däck på firman gav jag 1000 kr st :meh:
Annonsera på fb efter körsällskap?

Oj, har det frusit på så mycket? Jag passerade Jönköping vid 3 tiden tror jag och då var det inga problem skönt nog!

Regnet frös på rutan och fläckvis var det läskigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 503
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 204
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka