Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter dag ett på nya kursen känns det betydligt bättre. Har hamnat i en bra grupp och schemat var inte så fullspäckat som det först såg ut.
Då kvarstår bara den jäkla flyttstädningen på listan över saker jag hellre skulle varit utan. Fick ett brev om att min lägenhet ska flyttbesiktas den 23/2, men jag flyttar inte ut förrän den 25te och har egentligen tillträde månaden ut. Betyder det då att jag måste ha städat klart till den 23dje i alla fall? Det låter ju inte helt rimligt

Så störigt, hade missat att sätta på ljudet på mobilen och därmed missat sms om två arbetspass. Är inte i timvikarie-mode ännu känner jag. Måste vara snabbare på bollen, annars går passen till någon annan. Ljud på alltså! Även på helgmornarna, om de ringer in mig.

Efter dag ett på nya kursen känns det betydligt bättre. Har hamnat i en bra grupp och schemat var inte så fullspäckat som det först såg ut.
Då kvarstår bara den jäkla flyttstädningen på listan över saker jag hellre skulle varit utan. Fick ett brev om att min lägenhet ska flyttbesiktas den 23/2, men jag flyttar inte ut förrän den 25te och har egentligen tillträde månaden ut. Betyder det då att jag måste ha städat klart till den 23dje i alla fall? Det låter ju inte helt rimligt

Nej du behöver inte städa tills dess. Besiktningen är bara för att hyresvärden måste kunna ge dig tid för att kunna åtgärda ev fel som du orsakat i lgh.

Hemma från min promenad. 3,61 km på 43 minuter :) Ganska nöjd ändå, det är fortfarande halt och det är en del backar upp å ner dit jag gick. Bjuder på en bild :p
16683942_10158185836840114_3212984982578101832_n.jpg

Ska börja på jobbet 1 timme tidigare idag, dom har gjort äppelkaka som de boende ska få fika på ikväll, så dom frågade om jag kunde komma in till kl 20 istället :)

2h45min his frissan så håret är fint på förlossningen :rofl:

Sedan hasade jag runt och kollade på bebusmössor och vantar men kände mig väldigt oinspirerad.

Nu sträcker jag på magen i sängen innan jag ska skriva ett litet PM om det nya klassamhället i Sverige.
Imorgon ska jag analysera ett tal med retorik som utgångspunkt.
Sedan är det bara eget tal och slutprov kvar av svenska 3 innan jag tar drygt tre månaders paus från pluggandet :D

Tagit en dusch :) Försökt ringa tatueringsstudion jag ska till imorgon, men fick inget svar så jag smsade. Har lyckats glömma av viken tid det var, kl 14 eller kl 15 :o:arghh:

Hon tycker att hon vet bäst hela tiden och att hon kan så himla mycket för det har hon läst i tidningen. Att fråga mig om min syn på saken eller något sådant förekommer inte.

Hela min släkt verkar hopplös :cry:

Jag hann bara se rubriken på en av dem innan jag kastade ner dem i kuvertet igen. Det stod "Långvarig stress kan skada din hjärna". :banghead: :banghead: :banghead:

Som om jag inte VEEET det! Hon agerar som om jag inte VEEET ett jävla skit om något. I julas skrev hon mig på näsan att jag skulle krascha inom några år eftersom jag var så lättirriterad (och jag uppfattade det som ett "håll käften så vi andra får lugn och ro") Som om jag inte MÄRKTE att jag var trött och sliten och hade ett stort behov av att SOVA! Som om jag själv inte FATTADE att läget inte var bra.

Hon har f.ö. skickat tidningsurklipp förut. Om irrelevanta saker :cautious:.

Men det är bara omtanke. Försök se det och strunta i resten. Hon läste, tänkte på dig och skickade urklipp. Det är väl inte så farligt?

Hon tycker det är omtanke. Jag håller inte med. Det är besserwisseraktigt.

Jag tänker att jag försöker vara lite överseende mot de jag faktiskt vill ha omkring mig. Min ömma moder kan reta gallfeber på mig, men jag vet att hon menar väl. Istället för att bli skogstokig så kan jag säga "tack, ömma moder, jag vet" och sen släppa det.
Hon gör det väl inte för att medvetet reta dig?

Jag tänker att jag försöker vara lite överseende mot de jag faktiskt vill ha omkring mig. Min ömma moder kan reta gallfeber på mig, men jag vet att hon menar väl. Istället för att bli skogstokig så kan jag säga "tack, ömma moder, jag vet" och sen släppa det.
Hon gör det väl inte för att medvetet reta dig?
Nej, hon gör det nog inte för att retas men det vette fasen om jag vill ha en sån människa i mitt liv. Att uppbringa toleransen och tålamodet för sånt här kostar för mycket. Det är ju inte heller bara det här som är störande.

Nej, hon gör det nog inte för att retas men det vette fasen om jag vill ha en sån människa i mitt liv. Att uppbringa toleransen och tålamodet för sånt här kostar för mycket. Det är ju inte heller bara det här som är störande.

Jag trodde du ville det eftersom du verkade ledsen över er jul och utfallet.
Om du inte vill kan du be henne dra dit pepparn växer, men jag skulle försöka hitta ett annat förhållningssätt om jag var du. Du verkar ändå behöva folk omkring dig som bryr sig om dig.
Vore det verkligen bättre att vara ensam?

Varit med labben hos en kompis på dagen idag. Kompisen har en 12-veckors vit herregud och labben var en jätteduktig lekfarbror.
Dammsugit och sen sått lite frön. Funderar på vad jag ska äta ikväll.
Undrar om vi har en gemensam vän, för när jag läste ditt inlägg tänkte jag "men.. det där såg jag ju på facebook alldeles nyss!" :D. Men det finns ju fler labbar och vita herdehundar i landet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 656
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 253
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 580
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka