Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från veterinären! Zelma är antagligen allergisk mot tråden hon är sydd med. Nu blir det metacam och antibiotika och återbesök på tisdag em.
Ska göra några varma mackor och däcka i soffan. Allt stalljobb och förberedelser för att lämna och hämta häst får göras i morgon bitti. Blir till att gå upp tidigt!

Dagens upptäckt; det är mycket skumgummi i en 20 år gammal sadel. Hittills har jag inte fått fram någon annat än en plastkärna - borde inte själva bommen vara av annat material?

Hemma från veterinären! Zelma är antagligen allergisk mot tråden hon är sydd med. Nu blir det metacam och antibiotika och återbesök på tisdag em.
Ska göra några varma mackor och däcka i soffan. Allt stalljobb och förberedelser för att lämna och hämta häst får göras i morgon bitti. Blir till att gå upp tidigt!

Hoppas att hon bättrar sig snabbt :)

Jo ganska många om bara männen i deras omgivning låter de försöka.
Ibland är det en fördel att vara liten och smidig för då kan man mer än vad en större och klumpigare karl kan. Jag har bytt glödlampor på trånga ställen i bilar förr för mannen jag bodde med då kom inte åt. Sen var jag mest lämpad att byta kopplingsvajer på en Renault 5a, eftersom det krävdes lite akrobatkonster för att komma åt. Den jag bodde med då insåg ju att jag var bättre lämpad i de lägena.

Kollar på Özz Nujen på tv och blir besviken. Han pratar om skönhetsideal. Fint så...
Men tröttsamt när han gör det genom att samtidigt vara nedlåtande mot smala tjejer.
:meh:

En fd kollega skickar en "skämt" bild till mig om en man i rustning och en kvinna, som undrar om han ska på maskerad, varav mannen säger "nä, jag ska till Malmö".
Jag svarar att det var konstigt då jag inte hade någon rustning när jag var i Malmö.
Fd kollegan svarar "inte, det var konstigt" varpå jag svarar "nä tycker jag inte".

Ibland blir jag bara less, visst att media skriver mycket skit om Malmö, men riktigt så hemskt var det inte när jag var där, var som vilken stad som helst.

Ok kaos. Klockan är 07.20. Vi har druckit enorma mängder rom punch hela natten och nakenbadat framför hotellvakten. Om två timmar ska vi åka på båttur med en barnfamilj.

Alltså kaos. Ungen bara: "är ni sjösjuka"?
Men det lättade upp efter ett tag och nu har vi fångat vår egen lunch, grillat hummer och käkat den på en liten ö ute i ingenstans.

En fd kollega skickar en "skämt" bild till mig om en man i rustning och en kvinna, som undrar om han ska på maskerad, varav mannen säger "nä, jag ska till Malmö".
Jag svarar att det var konstigt då jag inte hade någon rustning när jag var i Malmö.
Fd kollegan svarar "inte, det var konstigt" varpå jag svarar "nä tycker jag inte".

Ibland blir jag bara less, visst att media skriver mycket skit om Malmö, men riktigt så hemskt var det inte när jag var där, var som vilken stad som helst.

För tillfället är Malmö inte en stad som vilken som helst. Går ungdomar i många svenska städer i skottsäker väst? Sker det skjutningar var och varannan dag i hela Sverige?
Jag älskar Malmö men nej. Det är inte en stad som vilken som helst.

Deppar i soffan framför hästhoppning, svär över fbappen som inte fungerar som den ska och spyr på livet (delar av det alla fall). Önskar att temuggen kunde fylla på sig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 637
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 229
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 579
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka