Typ 86 tror jag. 80-86Vad letar du efter för storlek?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ 86 tror jag. 80-86Vad letar du efter för storlek?![]()
Okey, har en större jag hade kunnat skicka men den passar om kanske två år eller såTyp 86 tror jag. 80-86
Jag åkte iväg en del med min grabb när vi var själva, som du säger är det oftast lättare när man gör sakerFunderar på hur jag ska kunna upprätthålla min ork och ett glatt humör under mina fyra semesterveckor i sommar... Tre av dem är jag själv med sonen eftersom sambon har sommarkurser. Alltså det är SÅ intensivt just nu! Jag känner att min ork inte riktigt är med och att jobbet är lite av en oas. Idag har jag varit hemma i exakt en vecka och jag känner att det är lite väl länge (är sur, lättirriterad och har nära till "skäll" precis hela tiden). Antar att nyckeln till att hålla ut i sommar blir att hitta på massor av aktiviteter så att jag inte hinner känna efter. Någon semester lär det ju inte bli (om semester betyder att vila upp sig).
En aktivitet per dag har jag tyckt hjälpt i såna lägen, oftast lättare att åka iväg och mina barn har ofta varit mycket enklare när man är iväg. Utöver det, väldigt låga ambitioner med sånt man annars kanske håller högre, typ skärmtid, städning och vad man äter. Jag har (innan jag separerade) haft bara en vecka i taget när exet jobbade tex, men det var slitigt nog. Tänker att det är viktigt att din sambo tar 100% ansvar på helgerna mellan när det är såhär, och tex åker iväg med barnet så att du får hemmatid ensam och kan vilaFunderar på hur jag ska kunna upprätthålla min ork och ett glatt humör under mina fyra semesterveckor i sommar... Tre av dem är jag själv med sonen eftersom sambon har sommarkurser. Alltså det är SÅ intensivt just nu! Jag känner att min ork inte riktigt är med och att jobbet är lite av en oas. Idag har jag varit hemma i exakt en vecka och jag känner att det är lite väl länge (är sur, lättirriterad och har nära till "skäll" precis hela tiden). Antar att nyckeln till att hålla ut i sommar blir att hitta på massor av aktiviteter så att jag inte hinner känna efter. Någon semester lär det ju inte bli (om semester betyder att vila upp sig).
Han är snart 2,5 så saker och ting lär ju ändras precis som du säger. Vi har massor av saker vi kan göra så jag tänker satsa stenhårt på aktiviteter. Har en väldigt snäll och lättsam kille men han är ändå intensiv. Om jag ändå hade hälften av hans ork och energiJag åkte iväg en del med min grabb när vi var själva, som du säger är det oftast lättare när man gör saker
Vet inte hur gammal han är men mindre barn kan ju ändras rätt mycket på bara två månader![]()
Så bra grej! Vi har en stor hage på andra sidan vägen. Det går kor där typ maj-okr men på vinterhalvåret är det perfekt att knata ut där och klättra på urgamla ekar, hoppa mellan stenar och fika på någon plats i sol och lä.Min standardaktivitet när jag är ensam med barnen på helgen: Baka något som bara får ätas i skogenDå får den arma modern komma ut och andas skogsluft och röra på sig och barnen är allt som oftast nöjda.
Idag blev det rabarberpaj som packades ner i ryggsäcken och så var vi ute 1,5 timme, välbehövligt för alla! Inte minst för att minska konflikterna… Vi lekte att vi var äventyrare som var ute på uppdrag, lillebror var väl inte helt med på det men var nöjd om han fick klättra på stenar och ta diverse omvägar genom buskar och sly.
Vi brukar gå på safari/i djungeln ofta på våra turer. Eller så är ungarna forskare och brukar få hem mängder pinnar och kottar de ska forska på senMin standardaktivitet när jag är ensam med barnen på helgen: Baka något som bara får ätas i skogenDå får den arma modern komma ut och andas skogsluft och röra på sig och barnen är allt som oftast nöjda.
Idag blev det rabarberpaj som packades ner i ryggsäcken och så var vi ute 1,5 timme, välbehövligt för alla! Inte minst för att minska konflikterna… Vi lekte att vi var äventyrare som var ute på uppdrag, lillebror var väl inte helt med på det men var nöjd om han fick klättra på stenar och ta diverse omvägar genom buskar och sly.
Låter mysigt!Så bra grej! Vi har en stor hage på andra sidan vägen. Det går kor där typ maj-okr men på vinterhalvåret är det perfekt att knata ut där och klättra på urgamla ekar, hoppa mellan stenar och fika på någon plats i sol och lä.
Haha kul med forskare, den har vi aldrig provatVi brukar gå på safari/i djungeln ofta på våra turer. Eller så är ungarna forskare och brukar få hem mängder pinnar och kottar de ska forska på sen.
Den har storebror kommit på självHaha kul med forskare, den har vi aldrig provat![]()
Haha låter exakt som mina barnTvå barns olika morgonhälsningar
Sjuåringen: Vaknar ljudligt, bökar lite i sängen, går upp på toaletten, kommer tillbaka, lägger sig igen. Rastlöst tar han min mobil och tittar på klockan. Sen väser han 10 cm från mitt halvvakna ansikte: "MAMMA! [Klockan är] Sju! Jag går och tittar på film!"
Treåringen: vaknar en halvtimme senare, vilket bara märks på att hon vänder sig från ena sidan till ryggläge. Ligger kvar i sängen och myser. När hon ser att jag är vaken säger hon "Mamma, fina mamma! Du är i mitt hjärta!" och vill hålla hand.
Även sjuåringen är en väldigt gosig och fin unge ska sägas, han har bara inte riktigt tid att ta det lugnt![]()
Den här sjusovaren var hemsk när han var mindre, 04:20 var länge en inbyggd alarmklocka hos honom. Nu är han tröttare, och jag har infört regeln att man måste ligga kvar till klockan 7 även om man vaknar tidigare på helgen.Haha låter exakt som mina barnFast min stora vaknar mellan 5-6 oftast
![]()
Jag förstår känslan. Det kan ju gå hur bra som helst, men man vill gärna ha nödlösningar och en plan B...Funderar på hur jag ska kunna upprätthålla min ork och ett glatt humör under mina fyra semesterveckor i sommar... Tre av dem är jag själv med sonen eftersom sambon har sommarkurser. Alltså det är SÅ intensivt just nu! Jag känner att min ork inte riktigt är med och att jobbet är lite av en oas. Idag har jag varit hemma i exakt en vecka och jag känner att det är lite väl länge (är sur, lättirriterad och har nära till "skäll" precis hela tiden). Antar att nyckeln till att hålla ut i sommar blir att hitta på massor av aktiviteter så att jag inte hinner känna efter. Någon semester lär det ju inte bli (om semester betyder att vila upp sig).