Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Vi har varit på bio och kollat på Gabbys Dockskåp filmen. Vi insåg väl lite för sent att den kanske var både för lång och gjord för lite större barn, men vi köpte våra popcorn och smög in i biomörkret ändå. Sonen klättrade upp i mitt knä och hade min jacka som filt, sen tryckte han popcorn med nävarna och såg på den här glitterexplosionen till film med stooora ögon. Sonen är nästan aldrig stilla, så att få sitta och sniffa honom i håret i 1,5 h gjorde mig salig bara det. Sen blev jag helt blödig av att det var vår första familjebio, och att filmen handlar om att växa upp och glömma bort hur man leker. Dottern satt ihopkrupen på sin stol och var lika intresserad av att smaka allas godis som av filmen.
Åh, det kanske är en film mina barn klarar av att hantera! De är så rädda för alla filmer vi provat och har sällan tålamod till att se en hel film men de gillar ju Gabbys dockskåp och det känns väldigt snällt, eller hände det någon form av motgång i filmen…? Vi pratar om barn som gråter när Blixten McQueen får punktering och som till och från tyckt att Octonauterna är lite för otäckt 😅

Åh, det kanske är en film mina barn klarar av att hantera! De är så rädda för alla filmer vi provat och har sällan tålamod till att se en hel film men de gillar ju Gabbys dockskåp och det känns väldigt snällt, eller hände det någon form av motgång i filmen…? Vi pratar om barn som gråter när Blixten McQueen får punktering och som till och från tyckt att Octonauterna är lite för otäckt 😅

Vi tänkte också att den skulle vara snäll, som serien, men det var lite mer upp och nedgångar som en klassisk barnfilm brukar ha. Inget mörker, eller ondska, som kan vara läskigt på det sättet men en scen där hela världen ”rasar” och de får hoppa mellan platåer för att inte ramla ner som var lite dramatisk. Annars var den ganska känslosam, sonen sögs in i det och utbrast förtvivlat att ”Gabby är ledsen!” flera gånger och några små tjejer bredvid mig (4-6) snörvlade högt 😄 Så rätt snäll film i jämförelse med många andra barnfilmer, men absolut lite känsloladdat till och från.

Fick ett ryck och målade barnens begagnade och lite slitna leksakskök blått. Men nu vill jag måla något mer på det, kan bara inte komma på vad! Kanske något mönster, blommor eller.. frukter? Ja, vi får se!

IMG_2709.webp

Fick ett ryck och målade barnens begagnade och lite slitna leksakskök blått. Men nu vill jag måla något mer på det, kan bara inte komma på vad! Kanske något mönster, blommor eller.. frukter? Ja, vi får se!

Visa bifogad fil 176096
Kvart i åtta en söndagmorgon? 😳 Var barnen hos släktingar? Med sin andra förälder? Drogade? Kvart i åtta i morse hade vi läst tre Halvanböcker, pärlat halsband och tagit fram PlayDoh... 😂

Ja det är fruktansvärt. Man lever en hel livstid och börjar få slut på både idéer och ork och tänker att man ska fixa lunch för sen är det middagsvila och så sneglar man på kl och ser att dem bara är nio 🥹

Jag håller på att lära mig att vara ensam med två barn. Hittills fungerar det. Storebror är tålmodig och förstående och lillasyster tycker om att sova i sjal. Hälsar på min mamma I huset vid havet. Mysigt, men det märks att det är en säsongsort. Finns hur mycket aktiviteter som helst påsk-augusti men nu finns det en ica.

Pånörjade tapetsering av vardagsrum idag. Rummet ser ut som sju svåra år med grejer överallt, och det var en utmaning med en 6åring, en 5åring, en 3åring och en 10månaders. Sistnämnda ej min, men svägerskan kom för att hjälpa till vilket innebar ett barn till. Det har dessutom regnat i flera dagar, men vi överlevde och hann nästan en vägg iaf. 🤣

Vi har varit på bio och kollat på Gabbys Dockskåp filmen. Vi insåg väl lite för sent att den kanske var både för lång och gjord för lite större barn, men vi köpte våra popcorn och smög in i biomörkret ändå. Sonen klättrade upp i mitt knä och hade min jacka som filt, sen tryckte han popcorn med nävarna och såg på den här glitterexplosionen till film med stooora ögon. Sonen är nästan aldrig stilla, så att få sitta och sniffa honom i håret i 1,5 h gjorde mig salig bara det. Sen blev jag helt blödig av att det var vår första familjebio, och att filmen handlar om att växa upp och glömma bort hur man leker. Dottern satt ihopkrupen på sin stol och var lika intresserad av att smaka allas godis som av filmen.
Visste inte det fanns som film. Gabby gillas av bägge ungar här hemma så ska kolla om den visas här med :).

Hoppar in i tråden.
Nyss varit på BVC och allt såg jättebra ut med kurvan osv. Men hon har en del skorv och det ska finnas medel för detta. Men verkar finnas så många så svårt att välja.
Vad har ni använt mot skorv?

Badar i babyolja eller kokosolja, då mjukar skorvet upp sig, har då pillat lite eller gnuggat försiktigt med handduk!
Tack men det hjälper bara för stunden. Trots att jag låtit oljan först sitta i ca en timme före bad. Hon har lite på främre delen på huvudet men tycker snarare det blivit värre nu än bättre. Tänkte därför prova någonting annat. Frågan är vad 🤔

Tack men det hjälper bara för stunden. Trots att jag låtit oljan först sitta i ca en timme före bad. Hon har lite på främre delen på huvudet men tycker snarare det blivit värre nu än bättre. Tänkte därför prova någonting annat. Frågan är vad 🤔
Jag tyckte en fet salva var mest effektivt, typ Locobase. Lät vara en timme och sedan kammade jag bort skorvet. Tyvärr lossnade mycket hår samtidigt när jag gjorde det på sonen 😛

Hoppar in i tråden.
Nyss varit på BVC och allt såg jättebra ut med kurvan osv. Men hon har en del skorv och det ska finnas medel för detta. Men verkar finnas så många så svårt att välja.
Vad har ni använt mot skorv?

Lättast och mest effektivt har varit att kamma med luskam. Bara kamma inget annat.

(Och en luskam kommer du behöva förr eller senare ändå 😝 )

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka