Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från jobbet .Har fixat eld och kokat en soppa Den första riktiga höstdagen Regn,Blåst och 8 grader varmt Fy tusan och ingen bra sommar var det heller men blev förvånad då jag kollade posten och fick ett handskrivet brev .Det är säkert 25 år sedan jag fick det men det var Jehovas som varit hit och då jag inte var hemma som fick jag en inbjudan till rikets sal på ett handskrivet brev istället .Lite trist jag inte var hemma så jag hade fått diskutera deras sagor lite och höra deras svar

Fick precis 3 stycken sms som skulle landat i min telefon för över 1 vecka sedan som då när det skulle ha kommit orsakade lite strul men det är ju typ utträtt för länge sedan.
Dock tyckte både jag och andra personen att vi båda betedde som väldigt märkligt innan vi fick ihop det att det saknades en massa sms :rofl:
Vi kom överens om att ringa om det är något viktigt framöver :p
Underbart med teknik som gör som den själv har lust med, utan att informera om det så man nästan idiotförklarar folk och dessutom blir idiotförklarad själv, yttersta oförskämt :banghead:;)

Hundarna har busat med grannhunden i deras stoooora trädgård :) De lär somna snart :P

Snart dags för stallet. Orkar man klippa ponnys ikväll.... :confused:
Hundbus är skitkul att titta på, Madam smet ju en del hundar in till och hon busade alltid jättesnällt med dom. En stor blandras hade som vana att hoppa in i hagen, rejsa mot Madam, "stämpla" henne med framtassarna och sen ett par "voff" och så var buset igång. :bump: Dom turades om att jaga varann och hade skitkul ända tills jycken inte orkade längre utan slängde sig ner och då var det mys på hög nivå dom emellan. :love:

Slösurfar innan det är dags för dumburken ock kvällsfikat. Det är ju Biggest Loser VIP i kväll. Knaprar Ipren för tandvärkens skull. Undrar hur många man max kan ta?:confused:

Beställt regntäcke till hästen, fixat stallet för dagen, paketerat tekakor i plastpåsar, skällt på katten för att i nästa stund inse att han inte alls gjort något dumt (en kasse välte på egen hand i köket). Nu är jag färdig för dagen.

Hästskrälle har kommit på att gräset är grönare på andra sidan staketet så han river det så fort frukosten är uppäten. Det blir boxförvisning tills mitt aggregat har kommit med posten. Sen kan han ju försöka rymma bäst fan han vill! :devil:

Jag är fruktansvärt trött. Måste nog börja knapra vitaminer lite bättre, kanske kan göra någon liten nytta. Håller fortfarande på med dom jäkla ugglorna. Det går inte särskilt smidigt med dom. Men imorgon kommer mamma hit, frågade om hon hade tråkigt någon dag och ville komma hit och hjälpa mig att skära ut lite mössor och det kunde hon göra :)
Nu lyssnar jag på P3 dokumentär om diskoteksbranden i Göteborg och äter knäckemacka med en kopp te till.

Matte är en skurk. Missia hade tydligen smitit ut när jag var ut och hängde tvätten och stod nu på bron och vrålade (inte vanligt, hon brukar vänta tyst). Nu snattrar hon hela tiden, förmodligen säger hon "puckomatte, puckomatte"... :cautious:

Kan tillägga att det är inte så kallt, bron är täckt och det finns fåtöljer med fleeceplädar där... :meh:
Kattplågare :mad:, det är klart du stängde ute henne med flit.

:p

Nu är det du som bara tar det lugnt resten av kvällen @cili!!
/hallonsaft tar till den bestämda rösten och hytter lite med näven.
Det ska jag. Sambon var med i stallet och tog allt tungt utom själva mockningen (men tömde skottkärran åt mig). Häst fick gå kvar i hagen idag, hon såg ut att ha det fint där när hon gick och betade med sina kompisar.

Slösurfar innan det är dags för dumburken ock kvällsfikat. Det är ju Biggest Loser VIP i kväll. Knaprar Ipren för tandvärkens skull. Undrar hur många man max kan ta?:confused:
"Akuta smärttillstånd och feber vid förkylningssjukdomar:

Vuxna och ungdomar över 12 år: 200-400 mg givet som enkeldos eller 3-4 gånger per dygn, dock högst 1200 mg per dygn. Engångsdoser över 400 mg har ej visats ge en ytterligare analgetisk effekt."
http://www.fass.se/LIF/product?3&userType=0&nplId=19851206000039&docType=3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 98 99 100
Svar
1 981
· Visningar
68 669
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 098
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 777
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka