Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här med ekonomisk ångest. Flera stora utgifter den här månaden, fakturor på över 12000 kr :nailbiting: Det mesta djurrelaterat, försäkringar och veterinär och sånt där. Huga! Och mitt sparkonto som redan var länsat :cry: Ångesten kryper sig på..

Ska kasta mig över garderoben och se om jag kan sälja lite kläder och skor på Tradera. Alltid blir det några kronor. Ska ta ett varv i stallet också och se om det finns något där jag kan sälja. Som sagt, alltid någon liten krona.
Jag har också blåst en hel del pengar den här månaden men jag har ju en budget som medger både rena oförutsedda utgifter och en investeringsbudget, den här månaden hamnade allt i investeringsbudgeten då jag köpte släpkärra. Nu ska snart båtkärran ut på Blocket, den är över då jag sålt vattenskotern och killen inte hade råd med kärran också. Vill jag frakta båtar kan jag ta dom på släpet. :up:

Sitter och dricker kaffe på stationen och väntar på tåget. Maken sitter på kirurgmottagningen och får en påse vätska. Ny läkare, hon var bekymrad över såret och vi ska tillbaka nästa vecka igen. Hon var lite motvillig till dropp men efter ha varit iväg och pratat med en annan läkare så var det inga problem helt plötsligt bara bekymmer att de inte hade något rum. Maken konstatera att han kunde sitta i väntrummet och titta på tv under tiden så då löste det sig! :)

Jag har också blåst en hel del pengar den här månaden men jag har ju en budget som medger både rena oförutsedda utgifter och en investeringsbudget, den här månaden hamnade allt i investeringsbudgeten då jag köpte släpkärra. Nu ska snart båtkärran ut på Blocket, den är över då jag sålt vattenskotern och killen inte hade råd med kärran också. Vill jag frakta båtar kan jag ta dom på släpet. :up:

Min budget exploderade i tusen bitar när vi flyttade. Det var mycket som behövde köpas in på kort tid..
Har satt mig med excel nu och försöker skapa en bra budget inför framtiden så det inte händer igen. Räknar med att det kommer ta tid att bygga upp buffert men jag är övertygad om att det kommer gå.
Köpfri månad deluxe :up:

Visst fan! Hovslagaren kommer imorgon. Det hade jag glömt.. Där försvann månadens sista pengar :nailbiting:

Slog i benet på en maskin uppe på gymmet igår (den jäveln stod ivägen! :mad: ) och det gjorde så brutalt jävla skitont.
Fint blåmärke.

På mindre än 2 månader?

Det är likadan laddare till jobbmobilen som är 1½ år och den fungerar fortfarande. Kablarna är utbytbara så jag har provat att växla kablar med samma resultat.
Ja det kan gå fort men har du provat med olika laddare så skulle jag lämna in telefonen.

Precis fikat lite på jobbet, idag hade en i personalen med sig hemgjorda produkter från sin gårdsbutik, marmelader och viltkorv bl.a. - alltså sååå gott :d
Fusk!
Själv sitter jag alldeles ensam och lite lätt förvirrad på kontoret och svär över att jag glömde ta med de tomater jag tänkt ha att tugga på idag :mad:

Min budget exploderade i tusen bitar när vi flyttade. Det var mycket som behövde köpas in på kort tid..
Har satt mig med excel nu och försöker skapa en bra budget inför framtiden så det inte händer igen. Räknar med att det kommer ta tid att bygga upp buffert men jag är övertygad om att det kommer gå.
Köpfri månad deluxe :up:

Visst fan! Hovslagaren kommer imorgon. Det hade jag glömt.. Där försvann månadens sista pengar :nailbiting:
Du får börja dumpstra, mitt matkonto är absolut minsta utgiften numera och ibland finns det både massa toapapper, schampoo, tvål och godis i mängder.

Precis fikat lite på jobbet, idag hade en i personalen med sig hemgjorda produkter från sin gårdsbutik, marmelader och viltkorv bl.a. - alltså sååå gott :d
Marmelader av alla sorter har jag i överflöd, en kompis som håller på med "mathantverk" och säljer sånt hade en hel massa som passerat bäst före (nej marmelad kan INTE bli för gammalt) och en kompis till henne dränkte mig formligen i honung av samma anledning då den inte gick att sälja så nu har jag marmelad till frukostmackorna i flera år framåt. :laugh:

Nej. Samsung A5. Inköpt i juli 2017. D.v.s. den är nästan ny.

Jag provade att blåsa rent i kontakten utan resultat. Sen startade jag om telefonen, med kabeln i, och då tändes laddningssymbolen. Jag tog ut kontakten och satte i den igen. Då tog den åter inte emot laddning. Startade om igen. Då laddar den igen.

Ska det vara så här på en så ny telefon? Skärmen knäpper också då den slås på. Det började den göra redan första veckan jag hade telefonen.
Du har ingen extra laddare att testa med? Ibland är det laddaren, inte mobilen, det är fel på när den inte tar laddning.

Äter frukost, dricker kaffe och planerar dagen. Ska en sväng till banken och lösa in en check från försäkringsbolaget. Sonen kraschade sin NYA dator :crazy: för att han inte hade Word installerat...
Tur (!!) vi har drulle och fick en ny på försäkringen. Vill ni se hur en kraschad dator kan se ut av ett ilsket barn? O_o

AQKAAAAC0sBodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlhNjc5ZTg4OGU1OWQ3MjY3NDBmM2VjLmpwZw

Ska vi installera Word på den nya? Kanske det kanske! Lugnast så :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
41 249
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 182
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 520