Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästskrälle har kommit på att gräset är grönare på andra sidan staketet så han river det så fort frukosten är uppäten. Det blir boxförvisning tills mitt aggregat har kommit med posten. Sen kan han ju försöka rymma bäst fan han vill! :devil:
Fick inte du mitt gamla aggregat?

Vänner och familj har börjat hitta mitt andra instagramkonto :cautious: Det är väl typ okej men eventuellt börjar dom då snart hitta mitt tredje konto och det tycker jag inte om :cautious:

Edit: nu låter det ju som om jag lägger upp sjukt suspekta saker, men det är bara två nördkonton(tyvärr :laugh:).

"Akuta smärttillstånd och feber vid förkylningssjukdomar:

Vuxna och ungdomar över 12 år: 200-400 mg givet som enkeldos eller 3-4 gånger per dygn, dock högst 1200 mg per dygn. Engångsdoser över 400 mg har ej visats ge en ytterligare analgetisk effekt."
http://www.fass.se/LIF/product?3&userType=0&nplId=19851206000039&docType=3

Hmm, jag äter 3 ipren/2 panadol (400/500) några ggr om dagen. Möjligtvis är det därför jag mår illa så ofta. Silver lining: jag kommer aldrig få en propp.

Hmm, jag äter 3 ipren/2 panadol (400/500) några ggr om dagen. Möjligtvis är det därför jag mår illa så ofta. Silver lining: jag kommer aldrig få en propp.
Du kan ta 2 x 500 mg Panodil 4 ggr/dygn, fast levern kommer inte att tycka om dig i längden, speciellt inte om du dricker alkohol.

Du kan ta 2 x 500 mg Panodil 4 ggr/dygn, fast levern kommer inte att tycka om dig i längden, speciellt inte om du dricker alkohol.

Varken röker eller dricker, men jo, min lever gillar mig nog ingenting vidare. Alkohol är inte heller någon bra idé eftersom jag som diabetiker inte klarar att sköta blodsockret något vidare :meh:

Precis hemkommen efter en mysig promenad med hundarna.
Tyckt lite synd om hästarna efter 2 dygn av regn. Möttes av fyra glada hästar ändå ikväll men öppnade upp till lösdriften nu. Fina hästen var nöjd under sitt täcke men gipset på hoven hade rykt så nu har jag försökt mig på en annan variant. Utvärdering i morgon.

Orkade inte klippa.

Har lite ångest för min katt. De kan inte klappa honom ännu, så är rädd att de kanske inte kommer fastna för honom :cry: kan inte ta hem honom igen heller, eller jo, han kan bo på kontoret fram tills avlivningen isåfall. Hade känts fruktansvärt att få tillbaka honom, han verkar trivas jättebra där redan. Äter som en häst och sköter lådan.

Orkade inte klippa.

Har lite ångest för min katt. De kan inte klappa honom ännu, så är rädd att de kanske inte kommer fastna för honom :cry: kan inte ta hem honom igen heller, eller jo, han kan bo på kontoret fram tills avlivningen isåfall. Hade känts fruktansvärt att få tillbaka honom, han verkar trivas jättebra där redan. Äter som en häst och sköter lådan.
Men dom måste väl också förstå att ge det tid? Det är ju jättebra att han verkar känna sig hemma i huset till att börja med.

Orkade inte klippa.

En del katter behöver tid innan de kan acceptera nya människor. Jag hade en riktigt svårflörtad typ som inte tillät främmande att komma nära. Det tog tid innan han kunde umgås med nya människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
69 041
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 099
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 780
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka